Najlepsi pracownicy wiedzą, kiedy jest czas na zabawę, a kiedy na powagę; kiedy można być zuchwałym, a kiedy należy się dostosować; a także kiedy należy drążyć temat, a kiedy odpuścić. Trudno jest zachować równowagę, ale niektórym z łatwością udaje się spacerować po tej cienkiej linie.

Im mniejsza firma, tym istotniejsze jest to, by pracownicy potrafili podejmować szybkie decyzje, dostosowywać się do zmieniających się priorytetów i robić wszystko, co w ich mocy, by osiągnąć założone cele, niezależnie od zajmowanego przez siebie stanowiska. Najlepsi pracownicy często są nieco odmienni od reszty: trochę ekscentryczni, czasem zuchwali, a nawet chełpiący się swoją nietuzinkowością. Wydają się nieco dziwni, ale w pozytywny sposób. Niezwykłe osobowości trzęsą firmą w posadach, sprawiają, że praca jest przyjemniejsza oraz zmieniają zwyczajną grupę w zespół z pazurem i zapałem. Ludzie, którzy nie boją wychylać się z tłumu, w naturalny sposób przesuwają granice i kwestionują status quo. Często mają też najlepsze pomysły.

Więcej: hrstandard.pl/2016/10/26/jacy-sa-dobrzy-pracownicy

Źródło: hrstandard.pl, stan z dnia 3 listopada 2016 r.