Zdaniem brytyjskiego instytutu Chartered Instytute of Personnel and Development HR-owcy nie starają się poprawić ani zdobyć umiejętności, które pozwoliłyby ich działom na objęcie strategicznej pozycji w firmie. Aby mieć wpływ na wyniki osiągane przez firmę HR-owcy muszą popracować nad umiejętnościami analitycznymi oraz marketingowymi.
W badaniu zapytano grupę 630 HR-owców, jak widzą swoja rolę w 2015 roku i jakie wyznaczyli sobie priorytety. Dla większości ankietowanych obecnie najważniejsze jest generowanie zmian, które mogą przynieść wartość dla firmy. Niestety tylko 76% badanych rozumie jak działa ich organizacja i w jakich procesach szukać oszczędności lub implementować innowacje.
Tylko 27% HR-owców z doświadczeniem rozumie potrzebę posługiwania się przez nich twardymi danymi do poprawy jakości procesów personalnych. Taki sam procent dostrzega potrzebę wykorzystywania przez dział HR wiedzy marketingowej i reklamowej.
Źródło: www.cipd.co.uk, stan z dnia 18 lutego 2015 r.