Raport przygotowywany jest na podstawie opinii 200 tys. studentów kierunków inżynieryjnych i biznesowych z najlepszych uczelni 12 najbogatszych światowych gospodarek - Australii, Brazylii, Kanady, Chin, Niemiec, Francji, Indii, Japonii, Włoch, Rosji, USA i Wielkiej Brytanii. Studenci oceniali, jakie wartości pracodawcy są dla nich najważniejsze, gdzie mogą najlepiej realizować się zawodowo itp.
- Powodem, dla którego ci pracodawcy mają atrakcyjny wizerunek wśród pracowników, jest ich mocny związek z wartościami, które studenci postrzegają jako ważne - np. sukces rynkowy, profesjonalne szkolenia, rozwój, bezpieczeństwo zatrudnienia. To może być zaskoczenie, zwłaszcza że w wizerunek dzisiejszego pokolenia Y wchodzą takie wartości jak odpowiedzialność społeczna biznesu czy elastyczne warunki pracy - mówił Peter Nylander, dyrektor wykonawczy Universum Global.
Król Google
W obu rankingach niepodzielnie rządzi Google. Czołówka inżynierskiego zdominowana jest przez dużych graczy rynku IT. Drugie miejsce w tym rankingu zajmuje Microsoft, trzecie - IBM, a czwarte - Apple. Potem są BMW i gigant branży energetycznej General Electric, następnie znów firmy IT - Intel, Siemens i Sony. Pierwszą dziesiątkę zamyka koncern petrochemiczny Shell. Ostatnie miejsca przypadły firmie doradczej EY (dawna Ernst & Young), szwedzkiemu producentowi samochodów Volvo oraz jednemu z największych banków inwestycyjnych świata - Morgan Stanley.
Czytaj więcej: Gazeta Wyborcza