Zobacz: Praca zdalna w Polsce
84 proc. pracodawców wprowadziło lub chciałoby wprowadzić narzędzia, dzięki którym zwiększyłoby elastyczność pracy pod warunkiem, że takie rozwiązanie pozytywnie wpłynęłoby na rotację w firmie, a zwłaszcza na utrzymanie najlepszych pracowników. Niemniej jednak 72 proc. respondentów uważa, że ich organizacja ma wiele do nadrobienia w zakresie dostępności nowoczesnych technologii w firmie. 35 proc. ankietowanych przyznaje, że ich organizacje nie mają żadnych narzędzi pozwalających na wprowadzenia pracy zdalnej.
81 proc. pracowników jest zdania, że możliwość korzystania z nowoczesnych narzędzi wpływa na ich zaangażowanie i zadowolenie z pracy. Co ciekawe, im więcej pracowników ze starszego pokolenia w firmie, tym większa potrzeba zapewnienia elastycznych form pracy. 82 proc. przedstawicieli kadry kierowniczej twierdzi, że obecność narzędzi umożliwiających i/lub ułatwiających pracę zdalną lub w ruchomych godzinach powinno być priorytetem w organizacji.
Czytaj: W Singapurze pracownicy zdalni często odczuwają samotność
79 proc. ankietowanych pracuje zdalnie przynajmniej jeden dzień w tygodniu. Połowa z pracowników, którzy nie pracują zdalnie, jest uważa, że praca z domu wpływa negatywnie na komunikację i zacieśnianie więzi w firmie. Ośmiu na dziesięciu pracowników (79 proc. ) twierdzi, że poważnie rozważałaby zmianę pracy, gdyby obecna firma zabrała im możliwość pracy zdalnej.
Badanie zostało przeprowadzone przez Redshift Research na zlecenie Jive Software. W badaniu wzięło udział 1000 amerykańskich pracowników powyżej 18. roku życia, zatrudnionych w pełnym lub niepełnym wymiarze godzin.