Proces rekrutacja i selekcji bywa zarówno czasochłonny, jak i kosztowny, zwłaszcza teraz, kiedy mamy do czynienia z rynkiem pracownika, a więc sytuacją, w której to kandydaci dyktują warunki pracodawcom. Aby sprawnie i skutecznie przeprowadzić ten proces, należy się do niego odpowiednio przygotować - stworzyć opis stanowiska oraz dopasowany do niego profil osobowy kandydata. Dopiero wówczas można rozpocząć poszukiwania właściwego pracownika. Im lepiej zostaną przygotowane opis stanowiska, ogłoszenie i profil osobowy, tym łatwiej będzie pozyskać spełniające oczekiwania kandydatury.
Przeczytaj: Edu-recruitment - nowy sposób na rekrutację osób z doświadczeniem
Po pozyskaniu aplikacji, następuje wstępny proces selekcji - screening CV, krótka rozmowa telefoniczna z kandydatem, czasami również rozwiązywanie testów. Dopiero potem zaprasza się wybranych kandydatów na spotkanie, w trakcie którego zadawane są bardziej szczegółowe pytania mające na celu jak najlepsze dopasowanie kandydata zarówno do typu stanowiska, jak i do panującej kultury organizacyjnej.
Poradnik "Skuteczna rekrutacja i selekcja" wskaże, jak przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji, aby uniknąć najczęściej popełnianych błędów i zatrudnić najlepszego kandydata. Książka została opatrzona opisami konkretnych przypadków, dodatkowo zawiera listy kontrolne oraz wzory dokumentów.
Dowiedz się więcej z książki | |
Skuteczna rekrutacja i selekcja pracowników [EBOOK PDF]
|
Lektura poradnika stanowi bogate źródło wiedzy dla specjalistów, menedżerów i konsultantów HR, a także kierowników poszukujących odpowiednich kandydatów do swoich zespołów. Książka może być również pomocna osobom starającym się o pracę.