Anna Mielnikiewicz z działu edukacji wrocławskiego ogrodu zoologicznego powiedziała we wtorek PAP, że główny nacisk w kampanii położony zostanie na uświadomienie zależności, jak wybory konsumenckie ludzi mają ogromny wpływ na zmiany klimatu.
„Podczas tej plenerowej wystawy ustawiliśmy dla oglądających tę ostatnią czarną tablicę, na której mogą oni zapisać swe zobowiązane, które mogłoby pomóc uratować klimat przed ociepleniem” - dodała Mielnikiewicz.
Jesienią 2015 r. we wrocławskim ZOO zaplanowano seminarium popularno-naukowe na temat zmian na Ziemi, a szczególnie ich wpływowi na wzrost ocieplenia. Przewidziano też edukacyjne akcje w szkołach.
W ramach projektu otwarty zostanie na terenie ogrodu zoologicznego stały pawilon o nazwie „Klimat-zwierzęta-ludzie”. Będzie miał charakter interaktywny.
„Wyjątkowo, choć to pawilon w ZOO, widz nie będzie mógł w nim obejrzeć żadnego zwierzęcia. Zobaczy tam skutki ocieplenia i zmian klimatycznych” - mówiła Mielnikiewicz.
Projekt jest również realizowany w internecie na stronie www.2bieguny.pl. Finansowany jest z tzw. funduszy norweskich (EOG) kwotą ponad 2,9 mln zł.
Wrocławski ogród zoologiczny jest największy w Polsce i odwiedza go najwięcej osób. Od października 2014 r., gdy otwarto w nim nowoczesne oceanarium Afrykarium, w ciągu dziewięciu miesięcy ogród odwiedziło milion widzów.(PAP)