Przedsiębiorca - prowadzący sklep internetowy:
• określa regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną,
• nieodpłatnie udostępnia usługobiorcy regulamin przed zawarciem umowy o świadczenie takich usług, a także (na jego żądanie) w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się usługobiorca (przy czym, usługobiorca nie jest związany tymi postanowieniami regulaminu, które nie zostały mu e ten sposób udostępnione).
Uwaga!
Usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną zgodnie z regulaminem.
Regulamin musi określać w szczególności:
• rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną,
• warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym: wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się usługodawca, a także zakaz dostarczania przez usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym,
• warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną,
• tryb postępowania reklamacyjnego.
Prowadzenie sklepu internetowego wymaga też zamieszczenia wymaganych informacji, tj. takich jak:
• adresy elektroniczne,
• imię, nazwisko, miejsce zamieszkania i adres albo nazwę lub firmę oraz siedzibę i adres.
Trzeba też zapewnić klientom dostęp do aktualnej informacji o:
• szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną,
• funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści usługi, wprowadzanych do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się klient.
Prowadzący sklep internetowy powinien więc poinformować klientów np. o wykorzystaniu plików cookies przez oprogramowanie.
W sklepie internetowym niezbędny jest regulamin
Chcąc działać w sposób przejrzysty, jasny i czytelny, należy trzymać się określonych zasad postępowania. Wymagania związane z prowadzeniem sklepu internetowego wynikają z przepisów ustawy o świadczenie usług drogą elektroniczną. Przede wszystkim konieczny jest regulamin.