Pytanie
Pytania dotyczą likwidacji działalności gospodarczej przy PKPiR prowadzonej metodą kasową. Zaświadczenie o wykreśleniu z działalności ma datę 31 lipca 2011 r., wyrejestrowanie z VAT nastąpiło z dniem 31 lipca 2011 r.
Po tym terminie:
1) otrzymano faktury korygujące wystawione przez kontrahenta (dostawcę) z datą 1 sierpnia 2011 r. za dokonany (w dniu 31 lipca) zwrot towaru, (to samo w zakresie korekty za czynsz za ostatni okres umowy),
2) firma posiada fakturę za media, która wpłynęła w lipcu, ale termin zapłaty przypada na 5 sierpnia 2011 r.,
3) firma wystawiła w ostatnim dniu działalności faktury korygujące za przyznany klientom rabat za wielkość zakupów w tym ostatnim miesiącu; korekty kontrahenci podpisali z datą 5 sierpnia 2011 r.,
4) firma wykonuje także usługi transportowe i w związku z tym obowiązek podatkowy od niektórych czynności powstanie dopiero w miesiącu następnym po wyrejestrowaniu (brak zapłaty – 30 dni od wykonania usługi).
Jak rozliczyć powyższe przypadki w kontekście ustawy o podatku od towarów i usług? (obowiązek/możliwość korekty naliczanego, należnego)?