Condé Nast International, właściciel praw do tytułu, bardzo szczegółowo określa standardy dotyczące wydawania pisma, a licencjobiorcy zobowiązani są do ich ścisłego przestrzegania. Ich wdrożenie i dostosowanie do polskich realiów stanowiło spore wyzwanie dla prawników MDDP.
– „Vouge” jest marką premium, zatem wszystko, co z nią związane musi być na najwyższym poziomie. Od jakości papieru, druku, przez dostępność strony www, po obsługę dokumentowo – prawną – tłumaczy Tomasz Olkiewicz z kancelarii MDDP Olkiewicz i Wspólnicy.
Z kolei Maciej Małanicz-Przybylski, adwokat z MDDP realizujący projekt tłumaczy, że szczegółowym wymaganiom licencji, a także dodatkowym precyzyjnym wytycznym wydawnictwa dotyczącym wykorzystywania i ekspozycji logo czy współpracy z artystami musiały być podporządkowane umowy z fotografami, modelkami, stylistami, wizażystami, kontrakty z kolporterami, drukarnią, agencjami – reklamową, interaktywną, domem mediowym i wiele innych. W najgorętszym okresie, tuż przed premierą magazynu, prawnicy MDDP i cała redakcja pracowali bardzo intensywnie. - Dopiero, kiedy magazyn trafił do sprzedaży, mogliśmy świętować – mówi Tomasz Olkiewicz.
Polska edycja „Vogue” ukazała się 14 lutego.
- jol