Wzrost liczby zapytań o oferty widoczny był przede wszystkim w najpopularniejszej kategorii w serwisie, jaką jest budownictwo (47,8% zapytań w roku 2013). Użytkownicy wybierają również takie kategorie jak usługi finansowe i doradztwo (14,7%), transport (12,4%) czy opał (10,7%).
Choć w zgromadzeniu ofert wspomagano się narzędziami internetowymi, późniejsze kryteria wyboru były analogiczne do tych, jakie brały pod uwagę osoby poszukujące firm w tradycyjny sposób (offline) – pokazuje ankieta przeprowadzona na grupie 211 osób, które w Oferteo.pl poszukiwały firmy budowlanej.
Blisko połowa respondentów na pierwszym miejscu stawiała korzystną cenę (47%). W drugiej kolejności zwracano uwagę na doświadczenie firmy w realizacji podobnych zleceń (27%). W przypadku usług budowlanych liczyła się dyspozycyjność firm w terminie, w którym inwestor chciał rozpocząć budowę (16% respondentów).
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez serwis, w roku 2013 osoby decydujące się na budowę domu najczęściej poszukiwały firmy, której zamierzały zlecić budowę niepodpiwniczonego domu w technologii tradycyjnej murowanej, z dachówką ceramiczną na dachu, o powierzchni użytkowej 100-150 metrów kwadratowych. Raport preferencji budowlanych Polaków pokazywał również, że w 2013 roku najwięcej domów powstawało na terenach wiejskich, a przeciętny inwestor dysponował działką o powierzchni 1000-2000 metrów kwadratowych
Usług i produktów budowlanych coraz częściej szukamy przez internet
7 na 8 Polaków jest usatysfakcjonowanych z obsługi i wsparcia, jakie otrzymują, składając w internecie zapytania ofertowe w poszukiwaniu dostawcy potrzebnego im produktu lub wykonawcy usług budowlanych oraz są gotowi polecić serwis swoim znajomym wynika z badania satysfakcji serwisu Oferteo.pl.