Firma kurierska TNT Express przeprowadziła pierwsze testy ciężarówek z dwoma napędami: silnikiem Diesla i napędem elektrycznym. Celem projektu, przeprowadzonego we Włoszech, było przetestowanie pojazdów w rzeczywistych warunkach pracy kurierskiej.
Testy są elementem autorskiego programu proekologicznego TNT „Planet Me”, którego celem jest ograniczanie emisji CO2 m.in. poprzez zastąpienie elektrycznymi pojazdami ciężarówek z silnikami diesla. Rozwój alternatywnych napędów we współpracy z producentami samochodów jest jednym z kluczowych założeń programu. Już dziś TNT jest właścicielem największej na świecie floty elektrycznych ciężarówek – ponad 100. Samochody te wykorzystywane są w działalności operacyjnej firmy na trzech kontynentach: w Europie, Azji i Australii. Znaczną część „zielonej floty” TNT stanowią 7,5 tonowe ciężarówki marki Newton, zasilane bateriami. TNT stopniowo zastępuje nimi pojazdy z silnikiem diesla w Wielkiej Brytanii. Wg danych TNT, pozwoli to zapobiec emisji 1 299 000 kg CO2 do atmosfery. W Turcji firma włączyła do floty model Hondy z silnikiem hybrydowym. W Australii wprowadzono pojazdy hybrydowe, które - w porównaniu z samochodami z silnikiem diesla - emitują do atmosfery mniej CO2 (o 14%) oraz podtlenku azotu (o 50%). W innych państwach, m.in. Holandii, Indiach i Niemczech, firma testuje pojazdy napędzane biopaliwami, gazem biologicznym oraz wodorem. Działania TNT docenili eksperci, przyznając firmie w 2008 roku pierwsze miejsce w Dow Jones Sustainability Index (DJSI) - światowym rankingu efektywności zarządzania, obejmującym wiodące korporacje świata, bazujące na modelu zrównoważonego rozwoju. Firma otrzymała wysokie noty we wszystkich kategoriach.
www.ekoinfo.pl, 11 marca 2009 r.
Testy są elementem autorskiego programu proekologicznego TNT „Planet Me”, którego celem jest ograniczanie emisji CO2 m.in. poprzez zastąpienie elektrycznymi pojazdami ciężarówek z silnikami diesla. Rozwój alternatywnych napędów we współpracy z producentami samochodów jest jednym z kluczowych założeń programu. Już dziś TNT jest właścicielem największej na świecie floty elektrycznych ciężarówek – ponad 100. Samochody te wykorzystywane są w działalności operacyjnej firmy na trzech kontynentach: w Europie, Azji i Australii. Znaczną część „zielonej floty” TNT stanowią 7,5 tonowe ciężarówki marki Newton, zasilane bateriami. TNT stopniowo zastępuje nimi pojazdy z silnikiem diesla w Wielkiej Brytanii. Wg danych TNT, pozwoli to zapobiec emisji 1 299 000 kg CO2 do atmosfery. W Turcji firma włączyła do floty model Hondy z silnikiem hybrydowym. W Australii wprowadzono pojazdy hybrydowe, które - w porównaniu z samochodami z silnikiem diesla - emitują do atmosfery mniej CO2 (o 14%) oraz podtlenku azotu (o 50%). W innych państwach, m.in. Holandii, Indiach i Niemczech, firma testuje pojazdy napędzane biopaliwami, gazem biologicznym oraz wodorem. Działania TNT docenili eksperci, przyznając firmie w 2008 roku pierwsze miejsce w Dow Jones Sustainability Index (DJSI) - światowym rankingu efektywności zarządzania, obejmującym wiodące korporacje świata, bazujące na modelu zrównoważonego rozwoju. Firma otrzymała wysokie noty we wszystkich kategoriach.
www.ekoinfo.pl, 11 marca 2009 r.