Pomysłodawcami Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości są premier Wielkiej Brytanii Gordon Brown, prezes amerykańskiej Fundacji Kauffmana – Carl Schramm oraz brytyjska rządowobiznesowa organizacja Make Your Mark. Global Entrepreneurship Week to już właściwie międzynarodowy ruch społeczny. To inicjatywa wyjątkowa, bo gromadząca instytucje państwowe i pozarządowe, firmy, szkoły i uniwersytety działające wspólnie na rzecz rozwoju przedsiębiorczości. Partnerem ŚTP może zostać każdy, komu zależy na rozwoju społecznym i gospodarczym swojego kraju. Wystarczy zarejestrować się na stronie projektu i zorganizować przynajmniej jedno wydarzenie między 16 a 22 listopada.
Kolejne edycje przyciągają coraz większą publiczność. W wydarzeniach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości uczestniczy blisko 100 tysięcy osób rocznie! Partnerzy angażując się w tą międzynarodową inicjatywę, mają okazję wspólnie tworzyć markę ŚTP, promować przedsiębiorcze postawy w swoich firmach oraz edukować innych.
ŚTP to świetna inicjatywa wspierająca przedsiębiorczość wśród różnych grup wiekowych i reprezentantów różnych profesji. Darmowe szkolenia i warsztaty w całej Polsce dają większy dostęp do wiedzy niezbędnej dla wielu początkujących przedsiębiorców. Wymiana myśli z mentorami, porady specjalistów, ciekawe case study to tylko namiastka tego, co może zdobyć uczestnik ŚTP. Będąc partnerem Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, mamy okazję dotrzeć do nowych osób i podzielić się z nimi naszą wiedzą i doświadczeniem - mówi Magdalena Chmielewska Product PR and Community z firmy DaWanda, wspierajacej początkujących projektantów.
Do grona partnerów ŚTP po raz kolejny dołączą, m.in. Akademia Leona Koźmińskiego, Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, Grupa TROP oraz Academia Economica z Płocka.
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości ma na celu dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców, zainteresowanych tematem, dlatego spotkania dotyczyć będą m.in., dobrych praktyk w nauczaniu przedsiębiorczości, budowania dialogu pomiędzy Trzecim Sektorem a biznesem, czy zakładania własnej działalności gospodarczej. Na uczestników będą czekać setki wydarzeń w całej Polsce.
„Polska jest jednym z liderów Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. To właśnie od nas inne kraje uczą się jak przy takiej inicjatywie mogą współpracować ze sobą sektor publiczny, prywatny i pozarządowy. Na co dzień takiej współpracy brakuje, ale to właśnie podczas Światowego Tygodnia swoje wysiłki łączą urzędy marszałkowskie, parki technologiczne, duże korporacje, małe firmy, uczelnie, fundacje i stowarzyszenia. Łącznie organizujemy ponad dwa i pół tysiąca bezpłatych wydarzeń w ciągu zaledwie kilku dni. Za takie działanie Polska została uhonorowana nagrodą "Country of the Year" na marcowym Kongresie Przedsiębiorczości w Mediolanie” – mówi Justyna Politańska, prezes Fundacji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości.
Podczas inauguracji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, która odbędzie się 17 listopada w Warszawie, prelekcje wygłoszą, m.in.: przedstawiciele Enabling Enterprise London, Peter Jones Academy Cambridge, The University of Malta, Peace Child International z Londynu, MITA Innovation Hub z Malty oraz Kauffman Foundation ze Stanów Zjednoczonych.
Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli: Ministerstwo Gospodarki, Minister Pracy i Polityki Społecznej, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, PARP, Prezydent m.st Warszawy i Konfederacja Lewiatan.