Od poniedziałku spoty reklamowe prezentowane będą w ogólnopolskich telewizjach. Klipy dostępne są również na profilu Youtube Ministerstwa Środowiska. W humorystycznych klipach Stanisław Tym zachęca do prostych, codziennych zachowań (np. przykręcania kaloryferów), które przekładają się na oszczędność energii, a co za tym idzie zmniejszenie rachunków za ogrzewanie.
Z przeprowadzonych na zlecenie MŚ badań świadomości ekologicznej w 2012 roku wynika, że Polacy chcą oszczędzać energię, ale nie zawsze wiedzą, jak to skutecznie robić.
Jak zaznaczyło ministerstwo, ogrzewanie stanowi blisko 70 proc. energii zużywanej w domu. Proste czynności, takie jak np. odsłonięcie kaloryferów, by korzystać w pełni z ich mocy, krótkie i intensywne wietrzenie, zamiast wietrzenia przez cały czas przy jednocześnie rozkręconych kaloryferach czy obniżenie temperatury w pomieszczeniach, w których rzadziej przebywamy, pozwala przynieść realne oszczędności.
"Mniej zużytej energii potrzebnej na ogrzanie mieszkań to mniejsza emisja gazów cieplarnianych, a to z kolei zysk w postaci czystszego powietrza i lepszego zdrowia dla każdego z nas. To także korzyść dla naszego portfela w postaci niższych rachunków za ogrzewanie. Oszczędzając energię, oszczędzamy więc podwójnie - zyskujemy i my, i środowisko" - ocenił cytowany na stronie internetowej resortu minister środowiska Marcin Korolec.
Resort zapewnił, że w 2014 roku kampania nt. oszczędzania energii będzie kontynuowana. Będzie ona jednak skierowana bardziej do inwestorów, wspólnot mieszkaniowych czy architektów. Wskazywać będzie na rozwiązania energooszczędne czy wykorzystanie odnawialnych źródeł energii przy budowaniu domu lub remoncie mieszkania.
Kampania współfinansowana jest ze środków funduszy EOG (Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego) pochodzących z Islandii, Lichtensteinu i Norwegii.