Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2010 roku. Urząd stwierdził wówczas m.in., że spółka Eko-Park zamieszczała w ogólnopolskiej prasie oferty mieszkań w cenie od 9000 zł/m2. Postępowanie UOKiK wykazało, że w ten sposób przedsiębiorca wprowadzał konsumentów w błąd, ponieważ nie posiadał w ofercie mieszkań w cenie wskazanej w reklamie. Tymczasem, zgodnie z prawem, reklama, która polega na propozycji nabycia produktu po określonej cenie, bez ujawniania, że przedsiębiorca nie będzie mógł zrealizować zamówienia na oferowanych warunkach, jest uznawana za niezgodną z prawem nieuczciwą praktykę rynkową.


Sąd zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK. Wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie z 27 września 2013 r. (VI ACa 279/13) jest prawomocny.