Firma ta, której autobusy wożą pasażerów na kilku trasach w Krakowie, wygrała przetarg na obsługę kolejnych 12 linii autobusowych w mieście. Operator przejmie je na dziesięć lat od 1 sierpnia przyszłego roku. W przetargu uczestniczyło pięć podmiotów. Oferta firmy Mobilis była najtańsza.
„Chcemy zrobić przełom w dotychczasowej komunikacji miejskiej, stąd od 1 sierpnia przyszłego roku wystartuje nowy projekt związany z uruchomieniem linii obsługiwanej wyłącznie przez autobusy elektryczne” - zapowiedział prezes spółki Mobilis Eugeniusz Szymonik.
Do obsługi tej linii zostaną skierowane trzy 12-metrowe pojazdy elektryczne AMZ Kutno City Smile.
W sumie w ramach kontraktu podpisanego na 10 lat przewoźnik od 1 sierpnia przyszłego roku będzie woził krakowian na liniach numer 102, 118, 120, 138, 142, 152, 159, 168, 178, 182, 352, 482 i 502.
W związku z tym Mobilis planuje zakup 65 nowych autobusów, w tym 40 pojazdów przegubowych, które będą spełniać najnowsze normy emisji spali Euro 6. Wśród potencjalnych dostawców przedstawiciele przewoźnika wymieniają takie firmy jak: Scania, Mercedes, MAN i Solaris.
Zgodnie z warunkami postępowania mają to być nowe, niskopodłogowe pojazdy przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Autobusy mają być wyposażone m.in. w system informacji dla pasażerów, klimatyzację, drzwi otwierane specjalnymi przyciskami, automaty biletowe z możliwością płatności kartami płatniczymi.
Autobusy będą malowane w barwy miasta (biały i niebieski). Ich tapicerka ma zawierać motywy krakowskie. Pojazdy mają prowadzić umundurowani kierowcy.
Jak zaznaczył zastępca prezydenta Krakowa ds. inwestycji miejskich Tadeusz Trzmiel, wprowadzenie do eksploatacji pojazdów spełniających rygorystyczną normę Euro 6 jest jednym z elementów działań na rzecz poprawy jakości powietrza w mieście.
„Z Mobilisem współpracujemy od 2008 roku; do tej pory ocena działań tego przewoźnika była bardzo dobra. Jesteśmy przekonani, że następne 10 lat też takie będzie” - zaznaczył Trzmiel.
Obecnie miejską komunikację w Krakowie obsługują dwaj przewoźnicy: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) oraz Mobilis. Ich autobusy pokonują rocznie ok. 36 mln kilometrów; 4,5 mln kilometrów z tej puli zostało przekazane firmie wybranej w nowym przetargu.