Do 4 stycznia przyszłego roku przedłużono możliwość składania wniosków w konkursie na przygotowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej sześciu stacji II linii metra - poinformował w środę PAP rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko.
Początkowo termin ten miał upłynąć w czwartek o godz. 15, jednak - jak powiedział Malawko - przedłużono go do 4 stycznia do godz. 14, gdyż wnioskowali o to potencjalni uczestnicy konkursu.
Konkurs na koncepcję architektoniczo-budowlaną sześciu stacji podziemnej kolejki - trzech w stronę Targówka i trzech w stronę Woli - Metro Warszawskie ogłosiło pod koniec listopada.
W pierwszym etapie konkursu - na podstawie złożonej dokumentacji - zostaną wyłonione pracownie, które następnie złożą prace konkursowe na koncepcję architektoniczno-budowlaną kolejnych stacji II linii metra. Sąd konkursowy wyłoni z nich dwie prace, ponieważ koncepcję dla trzech odcinków w stronę Targówka (odcinek północno-wschodni) i trzech odcinków w stronę Woli (odcinek zachodni) mają wykonać dwie różne pracownie. Każdy uczestnik konkursu może zgłosić tylko jedną pracę konkursową.
Zwycięskie firmy przygotują potem projekt budowlany. Następnie zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę tych stacji metra.
W konkursie będą ocenione walory konstrukcyjno-technologiczne, eksploatacyjne, minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko podczas eksploatacji, rozwiązania architektoniczne (po 15 proc.); koszty wykonania projektu budowlanego (35 proc.), powiązanie stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (5 proc.).
Kolejny etap budowy II linii metra obejmie po trzy stacje w kierunku Targówka i Woli. Od Ronda Daszyńskiego w kierunku Woli będą to stacje: Wolska, Moczydło i Księcia Janusza; z kolei od strony Dworca Wileńskiego w kierunku Targówka stacje: Szwedzka, Targówek 1, Targówek 2. Nazwy na razie są umowne.
Zastępca rzecznika ratusza Agnieszka Kłąb mówiła na początku września, że jeśli w 2014 r. uda się podpisać umowę z wykonawcą, to stacje powinny zostać oddane do użytku w 2017 r. Obecnie w budowie jest centralny odcinek drugiej linii metra, który ma mieć siedem stacji i połączyć lewo- i prawobrzeżną Warszawę.
Harmonogram budowy centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki, który ratusz przedstawił w grudniu 2009 r., przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początek br. Do tego czasu miały być gotowe wykopy na krańcowych stacjach - Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński. Prace jednak się opóźniły. Wiadomo już, że przy Rondzie Daszyńskiego drążenie tunelu rozpocznie się najwcześniej w kwietniu przyszłego roku.
W połowie listopada prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk powiedział, że opóźnienia związane z drążeniem tunelu nie wpłyną na termin zakończenia inwestycji i że nadal jest to październik 2013 r.(PAP)
kno/ bos/
Przedłużono konkurs na koncepcję odcinka II linii metra
Do 4 stycznia przyszłego roku przedłużono możliwość składania wniosków w konkursie na przygotowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej...