Istotne jest, żeby higiena powierzchni biurowych – w Polsce to aż 8,7 mln metrów kwadratowych – była utrzymana na najwyższym poziomie, ponieważ także od niej zależy produktywność i zdrowie pracowników. Ogólny porządek jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na samopoczucie pracowników podczas wykonywania obowiązków służbowych. Klawiatury komputerów, telefony czy klimatyzatory to urządzenia wyjątkowo podatne na rozwój niebezpiecznych bakterii i grzybów. Odpowiednią jakość usług – zwiększających bezpieczeństwo w pracy – mogą zagwarantować profesjonalne przedsiębiorstwa sprzątające, korzystające z najnowszych preparatów i technologii.
Pracownicy nie są zadowoleni z czystości swoich miejsc pracy
Badania British Council for Offices wskazują, że zaledwie połowa osób pracujących w biurach jest zadowolona z czystości miejsca, w którym pracują, a tylko 55% ankietowanych przyznaje, że jakość powietrza w tego typu pomieszczeniach jest satysfakcjonująca. Czystość biura została uznana za drugi najważniejszy czynnik wpływający na samopoczucie pracowników takiej odpowiedzi udzieliło 81% ankietowanych.
Wiedzę na temat utrzymania czystości w miejscu pracy będzie można poszerzyć podczas Ogólnopolskich Dni Czystości 2017 w Warszawie organizowanych przez Polską Izbę Gospodarczą Czystości. Jedną z odsłon wydarzenia będzie konferencja - Jak utrzymać atrakcyjność i bezpieczeństwo budynków - która odbędzie się 26 kwietnia 2017.
Według badań, stan porządku w biurach odbiega od ideału – najczęściej zauważanymi problemami wśród ankietowanych pracowników są: nieodpowiednio wyczyszczone toalety – 39%, puste dozowniki na środki czystości – 40%.
O rosnącej świadomości na temat wagi porządku w miejscu pracy świadczyć może fakt, że 79% respondentów poinformowałoby swoich przełożonych, gdyby produkty higieniczne w miejscu pracy byłyby niezadowalające. Profesjonalne firmy zajmujące się sprzątaniem budynków biurowych – utrzymując porządek – są w stanie pozytywnie wpływać na samopoczucie pracowników i tym samym poprawiać ich produktywność. „Zachowanie odpowiedniego poziomu higieny w biurach to złożony proces, który polega zarówno na dbaniu o czystość powierzchni czy przedmiotów znajdujących się w pomieszczeniach, jak i jakość powietrza w tego typu miejscach. Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) poziom zanieczyszczeń powietrza wewnątrz pomieszczeń jest 5-10 razy wyższy niż na zewnątrz, a aż 40% budynków stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia osób przebywających wewnątrz. Średnio, z powodu zanieczyszczeń powietrza, ponad 40% osób cierpi na różnego rodzaju alergie, ponad 10% na astmę, a ok 25% na inne schorzenia związane z zanieczyszczonym powietrzem. Ze względu na zamknięty charakter stanowisk pracy, powietrze w nich wymaga odpowiednich procesów oczyszczania. Aktualnie stosowane systemy filtrowania powietrza są mało skuteczne. Jednym ze sposobów jest ozonowanie – gaz ten niestety jest trujący, także dla ludzi oraz wyjątkowo szkodliwy dla środowiska. Bezpieczniejszą alternatywą są na przykład systemy oparte na jonizacji powietrza, będącej wynikiem reakcji fotokatalitycznej cząstek dwutlenku tytanu wzbogaconych nanocząstkami srebra, złota, niklu, miedzi – procesu całkowicie bezpiecznego dla ludzi i środowiska, a jednocześnie wyjątkowo skutecznego w redukcji zanieczyszczeń mikrobiologicznych oraz innych w tym Lotnych Związków Organicznych” – mówi Dariusz Mikołajczyk, członek zarządu ISSA Europe.
Okazją do zapoznania się z kompleksową ofertą produktów, usług i rozwiązań z branży profesjonalnego utrzymania czystości będą konferencje podczas Ogólnopolskich Dni Czystości 2017 oraz towarzyszące im Targi. Wydarzenie odbędzie się w dniach 26-27 kwietnia w hali EXPO XXI w Warszawie.
Źródło: dni-czystosci.com.pl/pl