Siarki i tlenki azotu zwiększają istnienie wtórnych cząsteczek stałych w powietrzu, które są szkodliwe dla zdrowia.
Wysokie stężenie paliw żeglugowych ma poważny wpływ na środowisko naturalne i zdrowie. Fińska deputowana Satu Hassi (Zieloni) ostrzega, że potrzebne są stanowcze działania zapobiegawcze.
Planowany ogólny limit siarki dla paliw używanych na morzach europejskich spadnie z 3,5 proc. do 0,5 proc. do 2020 roku.
Zaostrzone normy dla paliw wykorzystywanych na Morzu Bałtyckim, Północnym i Kanale La Manche, które są objęte Obszarem Kontroli Emisji Siarki do 2015 roku mają spaść z jednego proc. do 0,1 proc.
Maksymalna dopuszczalna zawartość siarki w paliwach dla pojazdów lądowych wynosi 10ppm czyli 100 razy mniej niż limit, który wejdzie w życie w roku 2015 na Obszarach Kontroli Emisji Siarki (SECA).
Źródło: www.europarl.europa.eu
PE o czystszym paliwie żeglugowym
Lepsze powietrze i tym samym poprawa ludzkiego zdrowia - to może przynieść projekt dotyczący surowszych limitów w paliwach żeglugowych zatwierdzony 11 września b.r. przez Parlament Europejski. Ma on na celu poprawę jakości powietrza wzdłuż wybrzeży europejskich oraz zmniejszenie przedwczesnych zgonów. Szacuje się, że te zanieczyszczenia mogą kosztować rocznie życie aż 50 tysięcy ludzi.