Siarki i tlenki azotu zwiększają istnienie wtórnych cząsteczek stałych w powietrzu, które są szkodliwe dla zdrowia.

Wysokie stężenie paliw żeglugowych ma poważny wpływ na środowisko naturalne i zdrowie. Fińska deputowana Satu Hassi (Zieloni) ostrzega, że potrzebne są stanowcze działania zapobiegawcze.

Planowany ogólny limit siarki dla paliw używanych na morzach europejskich spadnie z 3,5 proc. do 0,5 proc. do 2020 roku.

Zaostrzone normy dla paliw wykorzystywanych na Morzu Bałtyckim, Północnym i Kanale La Manche, które są objęte Obszarem Kontroli Emisji Siarki do 2015 roku mają spaść z jednego proc. do 0,1 proc.

Maksymalna dopuszczalna zawartość siarki w paliwach dla pojazdów lądowych wynosi 10ppm czyli 100 razy mniej niż limit, który wejdzie w życie w roku 2015 na Obszarach Kontroli Emisji Siarki (SECA).

Źródło: www.europarl.europa.eu