"Solidarność" przyjmuje, że propozycje zawarte w projekcie polegają przede wszystkim na oderwaniu stawek akcyzy od wartości pojazdu i uzależnienie jej od pojemności silnika i europejskiej normy poziomu spalin, przy jednoczesnym uwzględnieniu wieku pojazdu. Konstrukcja podatku pozwala z jednej strony na ograniczenie możliwości zaniżania wartości rejestrowanych samochodów, a z drugiej strony - uzależnia wartość opłaty akcyzowej od normy spalania. Taka konstrukcja będzie miała wpływ na zmianę struktury wieku nabywanych aut, zaś w dłuższym okresie - na ochronę środowiska, a także na poprawę stanu technicznego pojazdów oraz bezpieczeństwa na drogach.
Prezydium KK zaznacza jednak, że projektowany wzrost dochodów budżetowych z powodu akcyzy jest niedoszacowany, brak jest szczegółowej analizy. Nie ma informacji o wysokości dochodów z tytułu rejestracji nowych aut w kraju, zamiast praktyki rejestracji za granicą. Nie przeprowadzono również analizy rozszerzenia objęcia podatkiem akcyzowym wszystkich pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 t oraz jej wypływu na działalność gospodarczą .
Prezydium KK zaznacza jednak, że projektowany wzrost dochodów budżetowych z powodu akcyzy jest niedoszacowany, brak jest szczegółowej analizy. Nie ma informacji o wysokości dochodów z tytułu rejestracji nowych aut w kraju, zamiast praktyki rejestracji za granicą. Nie przeprowadzono również analizy rozszerzenia objęcia podatkiem akcyzowym wszystkich pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 t oraz jej wypływu na działalność gospodarczą .