Polskie przedsiębiorstwa są coraz bardziej świadome korzyści, jakie daje stosowanie narzędzi w chmurze, w tym platform zakupowych. Z powyższych badań wynika, że dzięki możliwościom dotarcia do nowych kontrahentów, przedsiębiorcy mogą oszczędzić od 10 do 15 proc. Badania pokazują jednocześnie, że tylko 35 proc. przedsiębiorstw korzysta z internetowych platform zakupowych.
Zakupy on-line mają wiele zalet, głównie to szybkość, niższe ceny i większy wybór produktów. Autorzy raportu twierdzą, że procesy zakupowe stają się strategicznym obszarem wpływającym na wyniki firmy i jej pozycję wśród konkurencji. Zaletami takich narzędzi według badań są także przejrzystość procesu zakupowego, oszczędności, automatyzacja i raportowanie.
"Digitalizacja oraz Internet przyczyniają się do większej konkurencyjności jakościowej i cenowej w segmencie B2B. Dostęp do klientów oraz dostawców jest możliwy praktycznie w każdym czasie i w każdym miejscu na świecie" – piszą eksperci Deloitte i Aleo.