Pytanie
Nauczyciele w klasach specjalnych, pracujący z młodzieżą z dysfunkcją słuchu powinni mieć kwalifikacje z zakresu surdopedagogiki. Otrzymują dodatek za pracę w warunkach trudnych i uciążliwych.
W ramach innowacji pedagogicznej- Kształcenie integracyjne uczniów z dysfunkcją słuchu- klasy specjalne, będą mieć 3 godziny wspólne z młodzieżą zdrową z równoległej klasy miedzy innymi, godziny wychowawcze i religię. Pozostałe zajęcia będą prowadzone oddzielnie tak jak w klasie specjalnej (6-8 uczniów niesłyszących).
Klasa decyzją urzędników straci status specjalnej a otrzyma integracyjnej. W klasach integracyjnych nie ma ww. dodatków. Nie są wymagane ponadto dodatkowe kwalifikacje od nauczycieli.
Czy nauczyciele uczący w klasie, do której uczęszcza młodzież tylko niesłysząca niezależnie od przypisanego statusu klasy integracyjnej powinni otrzymywać ww. dodatki i posiadać kwalifikacje z zakresu surdopedagogiki?