Kobiety z dziećmi to spora grupa nabywców na rynku nieruchomości. Zgodnie z kwietniowymi badaniami Home Broker stanowią one aż 28% kupujących. Zazwyczaj panie chcą nabyć mieszkania o około 2 m kw. mniejsze niż mężczyźni, ale do negocjacji są lepiej przygotowane.
Częściej zamieniają na lepsze
Wdzięczni powinni być im za to ojcowie przy zamianie lokalu na większe. Takie transakcje planuje w najbliższym czasie aż dwie trzecie matek. W ich przypadku zakup pierwszego mieszkania to motyw odpowiadający za 29% zgłaszanego popytu. Dla porównania ogółem na rynku pierwsze „M” chce kupić blisko połowa nabywców. Różnica ta jest prosta do wytłumaczenia. Trzeba bowiem zauważyć, że duża część rodzin decydując się na dziecko posiada już nieruchomość. Stąd też znacznie częściej planują one zamianę mieszkania niż zakup pierwszego lokum.
Na swoim cztery lata później
Gdy jednak takich zakupów nie poczyni się zawczasu nowy członek rodziny wydłuża czas oczekiwania na własny dach nad głową. Zgodnie z badaniami Home Broker matki nabywają swoje pierwsze mieszkanie w wieku 35,7 lat. Dla porównania ogólnie na rynku nabywca pierwszego „M” ma w Polsce 31,3 lat. Warto też zauważyć, że zgodnie z ogólnymi statystkami kobiety usamodzielniają się o pół roku wcześniej niż mężczyźni.
Dzieci zabezpieczone na przyszłość
Na kolejnych etapach życia matki przykładają także dużo uwagi do zabezpieczenia przyszłości swoich pociech. Stąd też gdy inwestują na rynku nieruchomości najczęściej robią to z myślą o zakupie lokalu na przyszłość - dla dziecka. Robi tak ponad połowa matek inwestujących nadwyżki finansowe na rynku nieruchomości. Blisko dwukrotnie rzadziej myślą one o osiąganiu zysków ze wzrostu wartości nieruchomości lub osiągania dochodów z najmu. Dla porównania zyski ze wzrostu wartości nieruchomości są podstawowym motywem skłaniającym przeciętnego Polaka do zakupu nieruchomości w celach inwestycyjnych.
Częściej zamieniają na lepsze
Wdzięczni powinni być im za to ojcowie przy zamianie lokalu na większe. Takie transakcje planuje w najbliższym czasie aż dwie trzecie matek. W ich przypadku zakup pierwszego mieszkania to motyw odpowiadający za 29% zgłaszanego popytu. Dla porównania ogółem na rynku pierwsze „M” chce kupić blisko połowa nabywców. Różnica ta jest prosta do wytłumaczenia. Trzeba bowiem zauważyć, że duża część rodzin decydując się na dziecko posiada już nieruchomość. Stąd też znacznie częściej planują one zamianę mieszkania niż zakup pierwszego lokum.
Na swoim cztery lata później
Gdy jednak takich zakupów nie poczyni się zawczasu nowy członek rodziny wydłuża czas oczekiwania na własny dach nad głową. Zgodnie z badaniami Home Broker matki nabywają swoje pierwsze mieszkanie w wieku 35,7 lat. Dla porównania ogólnie na rynku nabywca pierwszego „M” ma w Polsce 31,3 lat. Warto też zauważyć, że zgodnie z ogólnymi statystkami kobiety usamodzielniają się o pół roku wcześniej niż mężczyźni.
Dzieci zabezpieczone na przyszłość
Na kolejnych etapach życia matki przykładają także dużo uwagi do zabezpieczenia przyszłości swoich pociech. Stąd też gdy inwestują na rynku nieruchomości najczęściej robią to z myślą o zakupie lokalu na przyszłość - dla dziecka. Robi tak ponad połowa matek inwestujących nadwyżki finansowe na rynku nieruchomości. Blisko dwukrotnie rzadziej myślą one o osiąganiu zysków ze wzrostu wartości nieruchomości lub osiągania dochodów z najmu. Dla porównania zyski ze wzrostu wartości nieruchomości są podstawowym motywem skłaniającym przeciętnego Polaka do zakupu nieruchomości w celach inwestycyjnych.