Spółka redNet Consulting opublikowała raport „Profil i preferencje Polaków”, który szczegółowo opisuje najnowsze tendencje na rynku nieruchomości. Badania zostały przeprowadzone w największych polskich miastach, w których odbywały Targi Mieszkaniowe tabelaofert.pl i objęły grupę aż 1 800 osób.
Nabywcy mieszkań to wciąż osoby młode, przeważnie kobiety, które najczęściej planują kupno własnego „M” jeszcze przed ukończeniem 30. roku życia. Pochodną wieku jest zapewne wolny stan cywilny, który dominuje wśród kupujących (34%) i brak potomstwa (67,9%). Zaraz potem do własnych mieszkań wprowadzają się małżeństwa z dłuższym stażem (19,3%) oraz pary, które w najbliższym czasie planują ślub (17,5 %). Spośród kupujących największą grupę stanowią ci, których miesięczny dochód netto oscyluje wokół średniej krajowej i nie przekracza 4 tys. zł. netto (19%).
- Ankietowani szukający nieruchomości zdecydowanie częściej decydują się na zakup mieszkania niż domu. W porównaniu do badań z jesieni 2009 r. znacząco zwiększył się odsetek osób, które planują kupno mieszkań trzypokojowych. Obecnie, aż 45,3 % klientów jest zainteresowanych takimi nieruchomościami. Z kolei preferowany metraż wymarzonego „M” to wciąż 50 – 60 metrów kwadratowych – mówi Marcin Gołębiowski, Wiceprezes Zarządu redNet Consulting.
O wyborze takich metrażów decyduje koszt mieszkania. Najczęściej klienci targów chcą kupić mieszkania za cenę w przedziale od 251 do 300 tys. zł (19,1%) i 301 – 350 tys. zł (17,5%). Najpopularniejszą formą finansowania nowego lokum są niezmiennie własne oszczędności podparte kredytem hipotecznym na kilkadziesiąt lat (59,7%). Od jesieni zeszłego roku wzrosła liczba osób, które zaciągają kredyty na 100% wartości nieruchomości (28%), nieznacznie zmalała zaś liczba tych, którzy całkowicie samodzielnie finansują cały zakup nowego mieszkania.
Nabywcy mieszkań to wciąż osoby młode, przeważnie kobiety, które najczęściej planują kupno własnego „M” jeszcze przed ukończeniem 30. roku życia. Pochodną wieku jest zapewne wolny stan cywilny, który dominuje wśród kupujących (34%) i brak potomstwa (67,9%). Zaraz potem do własnych mieszkań wprowadzają się małżeństwa z dłuższym stażem (19,3%) oraz pary, które w najbliższym czasie planują ślub (17,5 %). Spośród kupujących największą grupę stanowią ci, których miesięczny dochód netto oscyluje wokół średniej krajowej i nie przekracza 4 tys. zł. netto (19%).
- Ankietowani szukający nieruchomości zdecydowanie częściej decydują się na zakup mieszkania niż domu. W porównaniu do badań z jesieni 2009 r. znacząco zwiększył się odsetek osób, które planują kupno mieszkań trzypokojowych. Obecnie, aż 45,3 % klientów jest zainteresowanych takimi nieruchomościami. Z kolei preferowany metraż wymarzonego „M” to wciąż 50 – 60 metrów kwadratowych – mówi Marcin Gołębiowski, Wiceprezes Zarządu redNet Consulting.
O wyborze takich metrażów decyduje koszt mieszkania. Najczęściej klienci targów chcą kupić mieszkania za cenę w przedziale od 251 do 300 tys. zł (19,1%) i 301 – 350 tys. zł (17,5%). Najpopularniejszą formą finansowania nowego lokum są niezmiennie własne oszczędności podparte kredytem hipotecznym na kilkadziesiąt lat (59,7%). Od jesieni zeszłego roku wzrosła liczba osób, które zaciągają kredyty na 100% wartości nieruchomości (28%), nieznacznie zmalała zaś liczba tych, którzy całkowicie samodzielnie finansują cały zakup nowego mieszkania.