Wiceminister Jerzy Szmit podkreślił, że ważnym aspektem ostatnich prac Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa jest rozwiązanie sytuacji powstałej w związku ze znaczącym przekroczeniem (o 264 mln zł) wartości ofert złożonych w przetargu na realizację S14 Zachodniej Obwodnicy Łodzi.

Obecny kosztorysowy koszt kilometra tej drogi wynosi ok. 62 mln zł, a po zwiększeniu wartości wynosiłby ponad 72 mln zł. W ramach zabezpieczonego limitu w PBDK dostępne jest jedynie 107 mld złotych. Na realizację wszystkich priorytetów zapisanych w Programie brakuje zatem ok. 90 mld zł. Wzrosty wartości zadań, jak w przypadku S14, pogłębiłyby ten deficyt. Za kwotę, którą dodatkowo należałoby dołożyć do realizacji Zachodniej Obwodnicy Łodzi, można byłoby zbudować dużą obwodnicę (np. Kołbieli czy Niemodlina) bądź kilka mniejszych (np. Zatora i Nowego Sącza i Chełmca i Myśliny i Łochowa).

W związku z problemami z zapewnieniem środków na realizację tej inwestycji, na podstawie analizy oraz wymaganych standardów projektowania MIB oceniło, że zadanie jest przewymiarowane i należy wprowadzić do projektu istotne zmiany obniżające koszty jego realizacji, m.in. w kwestii prac ziemnych i odstąpienia od budowy części obiektów inżynierskich. Przetarg na opracowanie nowego projektu S14 Zachodniej Obwodnicy Łodzi zostanie ogłoszony jeszcze w marcu 2017 r.

Źródło: www.mib.gov.pl, stan z 1.03.2017 r.

Serwis Budowlany
Artykuł pochodzi z programu Serwis Budowlany
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami