Pytanie
W 1996 r. kupiłem ośrodek wypoczynkowy, który składał się z:
- budynku głównego (część hotelowa, gastronomiczna i zaplecze kuchenne),
- 5 budynków typu letniego,
- budynku gospodarczego.
Nie odliczałem VAT od zakupu.
W 2000 r. zaciągnąłem kredyt inwestycyjny w wysokości ok. 500.000 zł. VAT był odliczany od wydatków poniesionych na materiały budowlane zużyte przy remoncie budynków, na wyposażenie pokoi gościnnych oraz kuchni. Żaden z budynków nie został wyremontowany na tyle by mógł być odebrany przez nadzór budowlany. Remontu nie dokończono i działalność gastronomiczno-hotelowa była prowadzona w bardzo ograniczonym zakresie, a w ostatnich latach sezonowo. Obecnie zamierzam zlikwidować działalność. Na dzień likwidacji pozostaje budynek główny, wyposażenie pokoi hotelowych, wyposażenie kuchni. Budynki letnie i budynek gospodarczy uległy likwidacji i zostały wyłączone z podatku od nieruchomości. Nie posiadam dokumentów dotyczących powyższych wydatków (2000 r.). Nie jestem w stanie określić jaka kwota z kredytu została wydatkowana na remont budynku głównego.
Czy muszę ująć budynek główny w remanencie likwidacyjnym na potrzeby VAT?
Jeżeli tak, to w jakiej wartości?
Od jakiej kwoty odprowadzić VAT?