Pytanie
Spółka komunikacji miejskiej zawarła z ZTM umowę na sprzedaż pasażerom biletów w środkach komunikacji, realizowaną przez kierującego pojazdem, po cenach nominalnych. Spółka zakupuje partię biletów na podstawie faktury VAT, w której jest uwzględniony określony w umowie rabat cenowy. Sprzedaż biletów po cenie nominalnej spółka opodatkowuje na podstawie faktury wewnętrznej stosując stawkę VAT 7%. Ryzyko związane z posiadaniem biletów (utraty, uszkodzenia itp.) ciąży na spółce. Bilety wadliwe spółka na swój koszt dostarcza do ZTM, gdzie podlegają sprawdzeniu i ewentualnej wymianie na wolne od wad. Spółka zgodnie z umową ma zapewnić ciągłość sprzedaży, kompletność asortymentu, co ZTM może kontrolować. Zakupione przez spółkę bilety będą dystrybuowane wśród pracowników (kierujących), którzy będą prowadzić sprzedaż, w zestawach o określonej wartości, z obowiązkiem rozliczenia się.
Jak zaewidencjonować w księgach rachunkowych zakupione bilety do sprzedaży i ich obrót (jako towary na kontach zespołu 3 czy w inny sposób)?