Właścicieli warszawskich budynków pokrytych materiałami zawierającymi azbest będą odwiedzać inspektorzy pracujący na zlecenie miejskiego biura ochrony środowiska. Sprawdzą oni stan techniczny dachów i pomogą wypełnić wniosek o dofinansowanie usunięcia z nich azbestu.
Wizyty inspektorów mają służyć zebraniu od właścicieli budynków informacji niezbędnych do opracowania programów usuwania azbestu. Inwentaryzacja ma zostać przeprowadzona do 10 listopada w budynkach, które wytypowano na podstawie mapy fotograficznej. Docelowo mają zostać zinwentaryzowane wszystkie wyroby azbestowe na terenie miasta, w tym te na elewacjach budynków, fragmenty konstrukcji, balkonów i sieci wodno-kanalizacyjnych. W przypadku dachów miasto pokryje w całości koszty demontażu, transportu i utylizacji azbestu. Warszawa dofinansowuje usuwanie azbestu od 2004 r. Dotychczas wydano na ten cel ok. 2 mln zł.
Pb.pl za PAP, 19 sierpnia 2009 r.
Wizyty inspektorów mają służyć zebraniu od właścicieli budynków informacji niezbędnych do opracowania programów usuwania azbestu. Inwentaryzacja ma zostać przeprowadzona do 10 listopada w budynkach, które wytypowano na podstawie mapy fotograficznej. Docelowo mają zostać zinwentaryzowane wszystkie wyroby azbestowe na terenie miasta, w tym te na elewacjach budynków, fragmenty konstrukcji, balkonów i sieci wodno-kanalizacyjnych. W przypadku dachów miasto pokryje w całości koszty demontażu, transportu i utylizacji azbestu. Warszawa dofinansowuje usuwanie azbestu od 2004 r. Dotychczas wydano na ten cel ok. 2 mln zł.
Pb.pl za PAP, 19 sierpnia 2009 r.