Pytanie
Podatnik prowadzi działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej oraz indywidualną działalność gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Spółka cywilna, ze względu na obroty, obowiązana jest od 1 stycznia 2012 r. zaprowadzić księgi rachunkowe, dla działalności indywidualnej prowadzona jest książka przychodów i rozchodów. Urząd skarbowy poinformował podatnika, że we wniosku CEIDG-1 należy zmienić rodzaj prowadzonej dokumentacji rachunkowej na księgi rachunkowe. Podatnik nie zgadza się z tą opinią. Uważa, że taka zmiana spowoduje obowiązek zaprowadzenia ksiąg rachunkowych dla indywidualnej działalności gospodarczej, mimo że obroty wynoszą 500.000 zł.
Czy opinia pracownika urzędu skarbowego jest poprawna?
Czy taka zmiana nie spowoduje obowiązku prowadzenia ksiąg rachunkowych również dla działalności indywidualnie prowadzonej?
Jak prawidłowo postąpić w powyższej sytuacji?
Gdzie i na jakich formularzach zgłosić prowadzenie ksiąg rachunkowych dla spółki cywilnej, a książki przychodów i rozchodów dla działalności indywidualnej?
Podatnik opłaca 19% podatek liniowy z obydwu działalności.