Pytanie
Spółka prowadzi działalność handlową w branży metali. Wynajmuje automat do przyrządzania kawy, kawy z mlekiem, czekolady. Automat jest dostępny w poczekalni, gdzie klienci oczekują na przygotowanie zamówionego towaru i odbiór faktury, uprawniającej do odebrania towaru z magazynu. W zależności od wielkości zakupów, klienci oczekują na przygotowanie towaru i wystawienie faktury średnio 10-30 min. Z automatu mogą korzystać bezpłatnie potencjalni klienci spółki dokonujący zakupu oraz zasięgający informacji o sprzedawanych towarach itp. Spółka ponoszone koszty za wynajem automatu i koszty produktów traktowała jako koszty reprezentacji i nie zaliczała w koszty podatkowe.
Czy opierając się na interpretacji ogólnej Ministerstwa Finansów z dnia 25 listopada 2013 r., powyższe koszty spółka może zaliczać w koszty uzyskania przychodów?
Czy może zaliczyć także poniesione koszty od stycznia 2013 r., jako koszty podatkowe związane z prowadzoną działalnością gospodarczą?