Pytanie
Prowadzę jednoosobową działalność w budynku mieszkalnym - biuro rachunkowe Na potrzeby prowadzenia działalności wykorzystuję część mieszkania. Koło budynku mieszkalnego chcę wybudować garaż, w którym będę trzymała samochód służbowy. Teren wokół garażu i domu wyłożę kostką brukową (obecnie są wylane ozdobne płyty betonowe).
Czy mogę wydatki na zakup materiałów budowlanych brać na fakturę na moją firmę?
Rozumiem, że garaż powinnam amortyzować, ale nie wiem, jaką stawką.
Co powinnam zrobić z fakturą za kostkę brukową - tzn. czy wymianę powierzchni mogę dać od razu w koszty, czy też amortyzować (i jeżeli tak - to jaką stawką)?
Samochód służbowy jest wzięty na firmę w formie leasingu. Uzasadnienie samochodu służbowego wydaje mi się wystarczające, biorąc pod uwagę, że mam umowy o prowadzenie ksiąg z klientami odległymi o 50 km od miejsca prowadzenia działalności (od 3 lat) i w tych umowach jest zapisane, że mam się stawiać w tych firmach 2 razy w tygodniu, aby dokonywać przelewy, doradzać klientom, a dokumenty biorę do zaksięgowania do domu.
Jeżeli wyłożę kostką brukową teren wokół garażu to jednocześnie koło domu mieszkalnego i nie wiem, czy nie lepiej byłoby wziąć na fakturę tylko część kostki, tzn. tylko to, co położę wokół garażu - a to, co wokół domu nie na fakturę.