Pytanie
Zakład gospodarki komunalnej jest zakładem budżetowym. W dniu 2 stycznia 2006 r. oddany mu został w trwały zarząd majątek gminy. Zakład uiszcza opłatę roczną z tytułu trwałego zarządu. W 2005 r. zgodnie z uchwałą Rady Gminy z dnia 23 listopada 2004 r. zakład budżetowy był zwolniony z podatku od nieruchomości. Od 2006 r. zapis w uchwale odnośnie tego zwolnienia został uchylony przez Regionalną Izbę Obrachunkową w słowach: "gminne jednostki i zakłady budżetowe".
Od jakich części zakład gospodarki komunalnej będący zakładem budżetowym ma opłacać podatek od nieruchomości?
Czy od całego majątku oddanego w trwały zarząd (który to majątek jest majątkiem gminy tj. mieszkania, oczyszczalnie ścieków, stacje uzdatniania, stacje wodociągowe), czy tylko od budynków i gruntów wykorzystywanych na cele administracyjno biurowe?