Odpowiedź:
Rzeczywiście, zgodnie z art. 41 ust. 5 u.o., działalność wymagająca uzyskania zezwolenia na zbieranie odpadów i zezwolenia na przetwarzanie odpadów może być, na wniosek posiadacza odpadów, objęta jednym zezwoleniem na zbieranie i przetwarzanie odpadów. Jak stanowi art. 41 ust. 8 u.o. w takim przypadku do wydania tzw. decyzji łącznej, czyli wydania zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące zezwolenia na zbieranie odpadów oraz zezwolenia na przetwarzanie odpadów. Wniosek o wydanie zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów powinien zawierać zarówno elementy przewidziane dla wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów, jak i elementy wniosku o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów.

Również decyzja administracyjna stanowiąca zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów, powinna zawierać zarówno elementy przewidziane dla zezwolenia na zbieranie odpadów, określone przez ustawodawcę w art. 43 ust. 1 u.o., jak i elementy przewidziane dla zezwolenia na przetwarzanie odpadów, które ustawodawca określił w art. 43 ust. 2 u.o., warto bowiem zauważyć, że elementy te nie są tożsame. Zezwolenie na zbieranie odpadów i przetwarzanie odpadów wydaje się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat. Powyższe wynika wprost z art. 44 u.o. W przypadku tzw. decyzji łącznej, a zatem zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów, czas obowiązywania również nie może być dłuższy niż 10 lat.

Prawo Ochrony Środowiska
Artykuł pochodzi z programu Prawo Ochrony Środowiska
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami