Pytanie
Prowadzę działalność gospodarczą (stacja paliw). Rozliczam się na zasadach ogólnych, prowadzę PKPiR. Zakupu paliwa dokonuje u jednego dostawcy ANWIN i jestem jego stacją patronacką. Dostawca wyposażył moją stację m.in. w komputery, system oprogramowania, neony świetlne na łączna wartość 71.734 zł. Z dostawcą paliwa podpisałem umowę o współpracy. Z umowy tej wynika, że opłaty za korzystanie ze sprzętu (tożsamej z kosztem spłaty inwestycji) będą wynosiły 1939 zł miesięcznie. Następnie strony ustaliły, że na dzień podpisania umowy do rozliczenia pozostała kwota inwestycji w wysokości 71.734 zł., która będzie rozliczana przez 37 miesięcy. Kolejny punkt umowy to "opłata za korzystanie przez partnera (czyli mnie) ze sprzętu, tożsama z kosztem spłaty inwestycji, naliczana i wnoszona będzie przez partnera na podstawie miesięcznych faktur VAT. Do czasu całkowitej spłaty łącznego kosztu inwestycji sprzęt pozostaje własnością ANWIN, z zastrzeżeniem, iż ANWIN przeniesie własność sprzętu za kwotę będącą ostatnią ratą spłaty łącznego kosztu inwestycji."
Obecnie otrzymuję co miesiąc fakturę na kwotę 1939 zł.
Czy mogę od razu zaksięgować ją w koszty?
Czy musiałabym te kwoty "zawiesić" i dopiero gdy ANWIN przekaże mi ten sprzęt to będzie on środkiem trwałym i wówczas będę naliczała amortyzację?