Pytanie
Wójt gminy ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora szkoły. W terminie do konkursu zostały złożone dwie oferty. Komisja konkursowa w I etapie postępowania konkursowego podjęła uchwałę o niedopuszczeniu do II etapu postępowania konkursowego jednej kandydatki, gdyż dopatrzyła się uchybień w złożonej ofercie: brak podpisu na uzasadnieniu przystąpienia do konkursu i koncepcji pracy, brak podpisu na życiorysie, przedstawiono kserokopię dyplomu, który nie był podpisany, wszystkie kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem nie były opatrzone datą, oświadczenia wymagane do konkursu były w dacie z dnia następnego po dniu złożenia ofert (oferta złożona 5 maja 2015 r., data oświadczenia - 6 maja 2015 r.).
Czy komisja konkursowa podjęła słusznie uchwałę niedopuszczającą kandydatki do drugiego etapu postępowania, czy powinna wezwać kandydatkę do uzupełnienia?
Komisja oparła się na przesłankach, że rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 kwietnia 2010 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej - dalej r.r.k.d.s. nie przewiduje procedury uzupełniania dokumentów jak chociażby ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, a dokumenty prywatne muszą być podpisane. W wyniku postępowania konkursowego druga kandydatka uzyskała akceptację komisji i została kandydatem na stanowisko dyrektora szkoły.
Czy w przypadku unieważnienia konkursu ma ona prawo odwołać się od niekorzystnej dla niej decyzji i domagać się powierzenia jej stanowiska dyrektora szkoły?