GDDKiA wykluczyła z postępowania konsorcjum z włoskim liderem - firmą Astaldi, które złożyło ofertę o blisko 200 mln zł tańszą od oferty Metrostavu. Stało się tak dlatego, że pierwotny wybór najkorzystniejszej oferty na realizację tej inwestycji (czyli oferty konsorcjum z liderem Astaldi) zakończył się wniesieniem odwołania przez Metrostav z zarzutem rażąco niskiej ceny w ofercie Astaldi. KIO przychyliła się do zarzutów odwołującego i nakazała zamawiającemu ponowne przeanalizowanie ofert. GDDKiA dokonała ponownej oceny ofert i wybrała ofertę Czechów.
Zgodnie z umową, której podpisanie planowane jest jeszcze w maju, most ma powstać w ciągu 27 miesięcy od zawarcia kontraktu, czyli do końca 2015 r. Kontrakt obejmuje przebudowę odcinka drogi ekspresowej S8 wraz z obiektem mostowym przez Wisłę tj. Most Grota-Roweckiego. Dodatkowo zostaną przebudowane węzły Wisłostrada, Modlińska oraz Powązkowska wraz z siecią dróg zbiorczo-rozprowadzających. Wykonawca w ramach zamówienia otrzymał dokumentację projektową, którą może optymalizować w ramach realizacji zamówienia.
Czeski Metrostav wybrany do budowy Mostu Grota
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała czeską firmę Metrostav na wykonawcę Mostu Grota-Roweckiego w Warszawie. Czesi chcą zbudować most za ponad 796 mln zł.