- uwzględniając swoją decyzję w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Agencji Unii Europejskiej ds. Współpracy Organów Regulacji Energetyki (ACER) za rok budżetowy 2021,
- uwzględniając art. 100 Regulaminu i załącznik V do Regulaminu,
- uwzględniając sprawozdanie Komisji Kontroli Budżetowej (A9-0111/2023),
A. mając na uwadze, że zgodnie z zestawieniem dochodów i wydatków 1 ostateczny budżet Agencji Unii Europejskiej ds. Współpracy Organów Regulacji Energetyki (zwanej dalej "Agencją") na rok budżetowy 2021 wyniósł 23 590 235 EUR, co stanowi wzrost o 36,38 % w porównaniu z 2020 r.; mając na uwadze, że budżet Agencji pochodzi częściowo z budżetu Unii i częściowo z poboru opłat;
B. mając na uwadze, że Trybunał Obrachunkowy (zwany dalej "Trybunałem") w sprawozdaniu dotyczącym rocznego sprawozdania finansowego Agencji za rok budżetowy 2021 (zwanym dalej "sprawozdaniem Trybunału") stwierdził, iż uzyskał wystarczającą pewność, że sprawozdanie finansowe Agencji jest wiarygodne, a transakcje dotyczące dochodów leżące u jego podstaw są legalne i prawidłowe;
Zarządzanie budżetem i finansami
1. zauważa, że monitorowanie budżetu w ciągu roku budżetowego 2021 doprowadziło do osiągnięcia wskaźnika wykonania w odniesieniu do środków na zobowiązania w wysokości 94,06 % (tym samym nie udało się zrealizować zakładanego celu w wysokości 95 %), co stanowi spadek o 4,81 % w porównaniu z rokiem 2020; zwraca uwagę, że wskaźnik wykonania w odniesieniu do środków na płatności wyniósł 65,96 % (tym samym nie udało się zrealizować zakładanego celu w wysokości 75 %), co oznacza spadek o 15,11 % w porównaniu z rokiem 2020;
2. na podstawie sprawozdania Trybunału zauważa, że w 2019 r. kilka umów szczegółowych w ramach umowy ramowej na usługi informatyczne uznano za częściowo nieprawidłowe, że może to mieć również wpływ na późniejsze płatności dokonane na podstawie tej umowy ramowej oraz że w 2021 r. kwota powiązanych płatności wyniosła 21 534 EUR; zauważa, że wspomniana umowa ramowa wygaśnie w 2025 r., i odnotowuje odpowiedź Agencji, że ograniczyła na tyle, na ile było możliwe, nabywanie towarów i usług spoza cennika (zmniejszając je do poniżej 10 % wartości każdej umowy szczegółowej), z uwzględnieniem ciągłości działań operacyjnych.
3. na podstawie sprawozdania Trybunału zauważa z zaniepokojeniem, że Agencja przeniosła na 2022 r. 6,6 mln EUR (29,9 %) środków na zobowiązania z 2021 r., że z tego 4,0 mln EUR, czyli 54 % wydatków operacyjnych, były związane z podstawowymi działaniami operacyjnymi na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1227/2011 2 oraz że wysokie wskaźniki przeniesionych środków są sprzeczne z budżetową zasadą jednorocz- ności i sugerują problemy strukturalne przy wykonywaniu budżetu; na podstawie odpowiedzi Agencji zauważa, że w roku 2021 po raz pierwszy pobierała ona opłaty i nie miała w tym wcześniejszego doświadczenia, że ostrożnie kontraktowała swoje zasoby i opóźniała rozpoczęcie kilku projektów operacyjnych, których koszty mają zostać pokryte z opłat do czasu uregulowania pierwszej raty opłat, oraz że doprowadziło to do wysokiego poziomu przeniesionych środków z otwartych sald zobowiązań na koniec roku; zauważa ponadto, że Trybunał zwracał uwagę na wysoki wskaźnik przeniesień również w latach 2020 i 2019, a organ udzielający absolutorium zwrócił się do Agencji o rozwiązanie tej kwestii poprzez dalszą poprawę planowania budżetu i cyklów wykonania;
4. zauważa, że rok 2021 był pierwszym rokiem, w którym Agencja pobierała opłaty od zarejestrowanych mechanizmów sprawozdawczych za świadczone przez siebie usługi gromadzenia, przetwarzania i analizowania danych przekazywanych przez uczestników rynku energii na potrzeby wdrożenia rozporządzenia (UE) nr 1227/2011;
Wyniki działalności
5. zauważa, że do oceny wyników swoich działań pod względem realizacji i celów programu prac Agencja stosuje kluczowe wskaźniki skuteczności działania, a na przykład do oceny zarządzania zasobami ludzkimi i finansowymi używa innych wskaźników; docenia, że zrealizowano kluczowe wskaźniki skuteczności działania, oraz fakt, że Agencja zwróciła uwagę na środki, które mogą poprawić wydajność i skuteczność jej pracy; zaleca jednak Agencji zwrócenie uwagi na wskaźniki, których jeszcze nie osiągnęła lub których realizacja jest opóźniona;
6. zwraca uwagę, że program prac Agencji został w dużej mierze wdrożony, natomiast kilka zadań przestano uważać za priorytetowe, anulowano, przełożono lub częściowo połączono z innymi zadaniami ze względu na ograniczone zasoby ludzkie, przede wszystkim w dziedzinie rozporządzenia (UE) nr 1227/2011; zauważa ponadto, że według Agencji zabrakło synchronizacji czasowej między przydziałem zadań i zasobów, na przykład zadań i zasobów związanych z prawodawstwem w dziedzinie integralności i przejrzystości rynku i rynkiem czystej energii;
Polityka kadrowa
7. zauważa, że stan realizacji planu zatrudnienia na dzień 31 grudnia 2021 r. wynosił 95,77 % - przyjęto 68 pracowników zatrudnionych na czas określony, natomiast budżet Unii przewidywał 71 stanowisk dla tej kategorii pracowników (w porównaniu z 71 stanowiskami zatwierdzonymi w 2020 r.); zauważa, że w 2021 r. dla Agencji pracowało ponadto 30 pracowników kontraktowych, 4 oddelegowanych ekspertów krajowych oraz 10 pracowników tymczasowych; podkreśla, że na koniec 2021 r. 23,4 % pracowników Agencji było zatrudnionych w ramach programu staży i usług agencji pracy tymczasowej, w związku z czym przypomina zalecenia Trybunału, aby przydzielać stałe i bieżące zadania pracownikom zatrudnionym bezpośrednio;
8. ubolewa nad utrzymującym się znacznym brakiem równowagi płci wśród kadry kierowniczej wyższego szczebla Agencji, tj. jedna kobieta (17 %) i pięciu mężczyzn (83 %); zauważa, że wśród ogółu pracowników wskaźnik płci wynosi 37 kobiet (37 %) do 63 mężczyzn (63 %); zauważa, że w skład zarządu Agencji wchodzi dziewięć kobiet (50 %) i dziewięciu mężczyzn (50 %); wzywa Agencję, aby jak najszybciej podjęła konkretne działania w celu zwiększenia równowagi płci na wszystkich szczeblach hierarchii oraz poinformowała organ udzielający absolutorium o postępach;
9. zauważa, że Agencja prowadzi politykę ochrony godności osoby i zapobiegania nękaniu psychicznemu i molestowaniu seksualnemu, a wraz z innymi agencjami tworzy sieć zaufanych doradców; zauważa, że w 2021 r. nie zgłoszono żadnych przypadków molestowania ani nękania, i zachęca Agencję do kontynuowania i rozwijania prac mających na celu zapobieganie tym zjawiskom również w przyszłości;
10. podkreśla znaczenie opracowania długoterminowej polityki kadrowej w odniesieniu do równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, poradnictwa przez całe życie oraz oferowania konkretnych możliwości szkoleniowych w zakresie rozwoju kariery zawodowej, równowagi płci na wszystkich szczeblach personelu, telepracy, prawa do bycia offline, zwiększenia równowagi geograficznej, aby zadbać o odpowiednią reprezentację ze wszystkich państw członkowskich, oraz rekrutacji i integracji osób z niepełnosprawnościami, a także zapewnienia ich równego traktowania i powszechnego promowania ich szans;
Zamówienia publiczne
11. zauważa, że w 2021 r. zakończono 200 postępowań o udzielenie zamówienia w porównaniu ze 109 w 2020 r. oraz że w związku ze wzrostem liczby postępowań potrzebny byłby dodatkowy personel; zauważa, że Agencja wdrożyła e-Tendering, e-Submissions i e-Invoicing oraz przetestowała PPMT, aby wdrożyć go w 2023 r.; zauważa, że od 2021 r., będącego pierwszym rokiem pobierania opłat, Agencja przyjęła raczej ostrożne podejście do otwierania postępowań o udzielenie zamówienia; wzywa Agencję do poinformowania organu udzielającego absolutorium o poczynionych w związku z tym postępach;
12. przypomina o znaczeniu, jakie dla wszystkich postępowań o udzielenie zamówienia publicznego mają zapewnienie uczciwej konkurencji między oferentami oraz zakup towarów i usług po najlepszej cenie, z poszanowaniem zasad przejrzystości, proporcjonalności, równego traktowania i niedyskryminacji; zwraca się o wdrożenie narzędzi informatycznych opracowanych przez Komisję na potrzeby elektronicznych zamówień publicznych; apeluje o zaktualizowane wyjaśnienie procedur i szablonów w wytycznych dotyczących zamówień publicznych; z zaniepokojeniem odnotowuje uwagi Trybunału dotyczące uchybień w zamówieniach publicznych, które zwiększają się i pozostają największym źródłem nieprawidłowych płatności dla większości agencji;
Zapobieganie konfliktom interesów i zarządzanie nimi oraz przejrzystość
13. odnotowuje już zrealizowane i aktualnie wdrażane działania Agencji służące zapewnieniu przejrzystości, zapobieganiu konfliktom interesów i zarządzaniu nimi oraz zagwarantowaniu ochrony sygnalistów; odnotowuje, że Agencja wdraża kompleksową politykę zapobiegania konfliktom interesów i zarządzania nimi oraz zbiera coroczne deklaracje interesów od kadry kierowniczej, członków zarządu i ich zastępców, rady organów regulacyjnych i rady odwoławczej, a także przewodniczących i wiceprzewodniczących grup roboczych oraz przewodniczących grup zadaniowych Agencji; zauważa ponadto, że Agencja ocenia przedłożone formularze, przypisuje im poziomy ryzyka i odpowiednio z nimi postępuje;
14. na podstawie sprawozdania Trybunału zauważa, że w latach 2019-2021 Agencja oceniła trzy przypadki potencjalnego konfliktu interesów w odniesieniu do pracownika wyższego szczebla, który podął płatną działalność zewnętrzną lub nową pracę w innym miejscu, oraz że jedna sprawa przeanalizowana przez Trybunał była sprzeczna z art. 16 regulaminu pracowniczego, ponieważ Agencja nie skonsultowała się ze wspólnym komitetem, wydała decyzję, która obejmowała ograniczenia mające na celu zmniejszenie ryzyka, po upływie terminu, i zwróciła się następnie do zainteresowanej osoby o przestrzeganie ograniczeń bez jakiejkolwiek podstawy prawnej; zauważa na podstawie odpowiedzi Agencji, że uznała ona wymianę korespondencji z byłym pracownikiem za dobre rozwiązanie pozwalające sformalizować zobowiązania umowne po wycofaniu decyzji, zapobiegając tym samym ryzyku operacyjnemu, prawnemu i ryzyku utraty reputacji, oraz że jest ona zdeterminowana przeprowadzić ten proces prawidłowo i we właściwym czasie;
15. zauważa, że Agencja posiada politykę zapobiegania konfliktom interesów i zarządzania nimi, przyjętą decyzją zarządu Agencji z dnia 31 stycznia 2015 r.; podkreśla potrzebę wprowadzenia bardziej systemowych przepisów dotyczących przejrzystości, niezgodności, konfliktów interesów, nielegalnego lobbingu i efektu "drzwi obrotowych" oraz uaktualnienia, w razie potrzeby, polityki dotyczącej konfliktów interesów; wzywa Agencję do wzmocnienia mechanizmów kontroli wewnętrznej, w tym do ustanowienia wewnętrznego mechanizmu antykorupcyjnego;
Kontrola wewnętrzna
16. zauważa, że w 2021 r. Służba Audytu Wewnętrznego (IAS) przeprowadziła audyt planowania, budżetowania i monitorowania, a sprawozdanie końcowe ze stycznia 2022 r. zawierało jedno bardzo ważne zalecenie w sprawie budżetowania zadaniowego, funkcjonalnego rejestrowania czasu pracy i oceny obciążenia pracą oraz jedno ważne zalecenie dotyczące planowania, monitorowania i sprawozdawczości w zakresie zamówień publicznych, w odniesieniu do którego określono plan działania; wzywa Agencję do poinformowania organu udzielającego absolutorium o poczynionych w związku z tym postępach;
17. zauważa, że w odniesieniu do audytu IAS z 2020 r. dotyczącego wdrożenia rozporządzenia (UE) nr 1227/2011 dwa bardzo ważne i trzy ważne zalecenia zostały w pełni wdrożone i zgłoszone w 2021 r. IAS, która zamknęła je w 2022 r., oraz że jedno ważne zalecenie miało zostać wdrożone w 2022 r.; wzywa Agencję do poinformowania organu udzielającego absolutorium o poczynionych w związku z tym postępach;
18. zauważa, że w odniesieniu do przeprowadzonego w 2018 r. audytu dotyczącego bezpieczeństwa informatycznego w Agencji i bezpieczeństwa informacji w dziedzinie REMIT cztery ważne zalecenia zostały w pełni wdrożone i zamknięte przez IAS w 2021 r., jedno ważne zalecenie zostało w pełni wdrożone i zamknięte przez IAS w 2022 r., a jedno z pozostałych ważnych zaleceń zostało znacznie opóźnione, ale zostało w pełni wdrożone i zgłoszone IAS w 2022 r.; zauważa ponadto na podstawie audytu z 2017 r. dotyczącego zarządzania zasobami ludzkimi, że plan działania został wdrożony w 2020 r. i zamknięty przez IAS w 2021 r.;
19. odnotowuje, że w grudniu 2021 r. zarząd Agencji przyjął nową strategię zwalczania nadużyć finansowych w oparciu o ustalenia zawarte w sprawozdaniu z wdrażania strategii zwalczania nadużyć finansowych na lata 2019-2021;
20. zauważa, że Agencja we współpracy z CERT-UE nakazuje i przeprowadza regularne skanowanie podatności podstawowych systemów technologii informacyjno-komunikacyjnych na zagrożenia w celu oceny problemów związanych z bezpieczeństwem i ochroną danych oraz wdraża techniki ograniczania ich skutków, oraz że w 2021 r. Agencja, po opracowaniu i dostosowaniu ogólnego zestawu norm cyberbezpieczeństwa już stosowanych przez główne instytucje unijne, przeprowadziła pierwszy przegląd jednej z norm w celu dostosowania do nowych pojawiających się zagrożeń;
21. zauważa, że w czerwcu 2021 r. Agencja przeprowadziła śródroczny przegląd ryzyka w celu ponownej oceny pierwotnie przewidywanego ryzyka, a ryzyko związane z gwałtownym wzrostem liczby odwołań prawnych od decyzji Agencji uznano za ryzyko krytyczne; wzywa Agencję do poinformowania organu udzielającego absolutorium o poczynionych w związku z tym postępach;
22. przypomina, że trzeba wzmocnić systemy zarządzania i kontroli, aby zapewnić właściwe funkcjonowanie Agencji; zdecydowanie domaga się wprowadzenia wymogu posiadania skutecznych systemów zarządzania i kontroli, aby uniknąć potencjalnych przypadków wystąpienia konfliktów interesów, brakujących kontroli ex ante lub ex post, niewłaściwego zarządzania zobowiązaniami budżetowymi i prawnymi oraz nieodnotowywania wyjątków w rejestrze odstępstw;
Cyfryzacja i transformacja ekologiczna
23. zauważa, że Agencja korzysta z szeregu narzędzi informatycznych w celu poprawy wydajności i wykorzystania zasobów, w tym wspólnych usług udostępnianych przez Komisję, takich jak ARES (zarządzanie dokumentami) i Sysper (zarządzanie zasobami ludzkimi);
24. zauważa z zaniepokojeniem, że niedobór zasobów ludzkich i finansowych Agencji ograniczył jej zdolność do poprawy i dalszego rozwoju cyfryzacji (na przykład trzeba było wstrzymać projekty w dziedzinie chmury obliczeniowej), ponieważ środki w zakresie cyberbezpieczeństwa w niektórych obszarach nie mogą ograniczyć ryzyka, jakie Agencja jest gotowa podjąć;
25. z uznaniem odnotowuje plan ekologicznych działań Agencji na lata 2021-2022 zawierający 17 konkretnych rozwiązań mających zmniejszyć jej ślad węglowy, np. zainstalowanie czujników światła i oświetlenia LED, korzystanie w większym stopniu z zasobów opartych na chmurze obliczeniowej czy zakup stuprocentowo ekologicznej energii elektrycznej;
26. z zadowoleniem przyjmuje fakt, że w 2021 r. w odniesieniu do sektora gazu Agencja skupiła się na przyszłych przepisach mających na celu dekarbonizację sektora energetycznego zgodnie z Europejskim Zielonym Ładem, przedstawiła swoje stanowisko w sprawie kluczowych wymogów regulacyjnych niezbędnych do dekarbonizacji gazu, białą księgę w sprawie przepisów zapobiegających ucieczce metanu w energetyce oraz białą księgę regulacyjną w sprawie tego, kiedy i jak regulować sieci wodorowe; zwraca ponadto uwagę na dokument przedstawiający stanowisko w sprawie poprawy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 347/2013 3 oraz na białą księgę dotyczącą uregulowania przetwarzania prądu w gaz; odnotowuje ponadto wkład Agencji w pakiet "Czysta energia dla wszystkich Europejczyków";
27. przypomina, jak ważna jest poprawa cyfryzacji Agencji pod względem wewnętrznego funkcjonowania i zarządzania, lecz także w celu przyspieszenia cyfryzacji procedur; podkreśla, że Agencja musi nadal aktywnie działać w tym zakresie, aby uniknąć przepaści cyfrowej między agencjami; zwraca jednak uwagę na konieczność podejmowania wszystkich niezbędnych środków bezpieczeństwa, aby uniknąć wszelkiego ryzyka dla bezpieczeństwa informacji przetwarzanych online;
28. zachęca Agencję do ścisłej współpracy z Agencją Unii Europejskiej ds. Cyberbezpieczeństwa (ENISA); sugeruje organizowanie regularnie aktualizowanych programów szkoleniowych dotyczących cyberbezpieczeństwa dla wszystkich pracowników Agencji;
Ciągłość działania w czasie kryzysu związanego z COVID-19
29. zauważa, że w marcu 2021 r. Agencja powołała grupę ds. zarządzania ciągłością, w skład której wchodzi kadra kierownicza wyższego szczebla Agencji i która odpowiada za zasoby ludzkie, informatykę i bezpieczeństwo, oraz że Agencja rozpoczęła wdrażanie strategii dotyczącej nowych sposobów pracy od jesieni 2021 r.; zwraca też uwagę, że telepraca była dominującym trybem pracy w celu ochrony zdrowia pracowników, że Agencja dążyła również do wprowadzenia hybrydowych metod pracy oraz że obecność personelu w biurze była ograniczona zgodnie z obowiązującymi środkami bezpieczeństwa; zachęca Agencję, aby w przyszłości lepiej organizowała posiedzenia, które będą najbardziej owocne w trybie zdalnym, a nie przy udziale fizycznym;
30. zauważa, że dyrektor Agencji przewidział i zatwierdził tymczasowe wyjątki dotyczące bezpieczeństwa w celu ułatwienia dostępu do informacji szczególnie chronionych na potrzeby prac związanych z rozporządzeniem (UE) nr 1227/2011 oraz że w związku z tym zastosowano szereg środków zmniejszających ryzyko;
Inne uwagi
31. zauważa z uznaniem, że w 2021 r. Agencja rozpoczęła migrację swojej ogólnodostępnej strony internetowej do nowego systemu zarządzania treściami (Drupal), aby unowocześnić swój wizerunek w oczach obywateli i ułatwić korzystanie ze strony internetowej; odnotowuje w szczególności ulepszenie stron internetowych Agencji poświęconych wydarzeniom publicznym;
32. wzywa Agencję, aby nadal rozwijała efekty synergii (np. w dziedzinie zasobów ludzkich, zarządzania budynkami, usług informatycznych i bezpieczeństwa) oraz nasiliła współpracę, wymianę dobrych praktyk i dyskusję na temat obszarów będących przedmiotem wzajemnego zainteresowania z innymi agencjami Unii w celu poprawy wydajności;
33. w odniesieniu do innych uwag towarzyszących decyzji w sprawie absolutorium, które mają charakter przekrojowy, odsyła do swojej rezolucji z dnia 10 maja 2023 r. 4 w sprawie wyników, zarządzania finansami i kontroli agencji.
Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.20241 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2023.242.194 |
Rodzaj: | Rezolucja |
Tytuł: | Rezolucja 2023/1845 zawierająca uwagi stanowiące integralną część decyzji w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Agencji Unii Europejskiej ds. Współpracy Organów Regulacji Energetyki (ACER) za rok budżetowy 2021 |
Data aktu: | 10/05/2023 |
Data ogłoszenia: | 29/09/2023 |