a także mając na uwadze, co następuje:(1) W Porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/40/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. w sprawie zbliżenia przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych państw członkowskich w sprawie produkcji, prezentowania i sprzedaży wyrobów tytoniowych i powiązanych wyrobów oraz uchylającą dyrektywę 2001/37/WE 1 , sprostowaną w Dz.U. L 150 z 17.6.2015, s. 24.
(2) W porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę delegowaną Komisji 2014/109/UE z dnia 10 października 2014 r. zmieniającą załącznik II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/40/UE poprzez utworzenie biblioteki ostrzeżeń obrazkowych, które należy stosować na wyrobach tytoniowych 2 .
(3) Dyrektywa 2014/40/UE uchyla dyrektywę 2001/37/WE Parlamentu Europejskiego i Rady 3 , która jest uwzględniona w Porozumieniu EOG i którą w związku z powyższym należy uchylić w ramach Porozumienia EOG.
(4) Norwegia powinna zachować własne dostosowanie do dyrektywy 2001/37/WE w odniesieniu do tytoniu do stosowania doustnego, określonego w art. 2 ust. 8 dyrektywy 2014/40/UE ("tytoń do stosowania doustnego").
(5) Biorąc pod uwagę dostosowanie w stosunku do tytoniu do stosowania doustnego, a także w oparciu o specyfikę krajowych uwarunkowań popartą danymi statystycznymi dotyczącymi zagrożeń dla zdrowia wynikających z zażywania tytoniu do stosowania doustnego i sposobów jego zażywania, Norwegia powinna mieć swobodę w zakresie dopuszczenia alternatywnego dodatkowego ostrzeżenia zdrowotnego dla tytoniu do stosowania doustnego, jak wskazano w niniejszej decyzji.
(6) Należy zatem odpowiednio zmienić załącznik II do Porozumienia EOG,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
1 Dz.U. L 127 z 29.4.2014, s. 1.
2 Dz.U. L 360 z 17.12.2014, s. 22.
3 Dz.U. L 194 z 18.7.2001, s. 26.
* Wskazano wymogi konstytucyjne.