KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 391/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie wspólnych reguł i norm dotyczących organizacji dokonujących inspekcji i przeglądów na statkach 1 , w szczególności jego art. 4 ust. 1 oraz art. 16,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 391/2009 Komisja jest odpowiedzialna za przyznawanie uznania organizacji dokonujących inspekcji i przeglądów na statkach, które ubiegają się o upoważnienie do świadczenia usług w imieniu państw członkowskich. Zgodnie z art. 8 ust. 1 tego rozporządzenia Komisja jest również zobowiązana do regularnej oceny uznanych organizacji w celu potwierdzenia, że spełniają one obowiązki wynikające z tego rozporządzenia.
(2) W ramach tej oceny Komisja sprawdza, czy posiadacz przyznanego uznania jest właściwym podmiotem prawnym w danej organizacji, do której zastosowanie mają przepisy rozporządzenia (WE) nr 391/2009 w rozumieniu i zgodnie z art. 2 lit. c) i art. 4 ust. 3 tego rozporządzenia. Jeżeli tak nie jest, Komisja powinna podjąć decyzję o zmianie tego uznania. Zgodnie z art. 2 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 391/2009 "organizacja" oznacza podmiot prawny, jego filie i wszelkie inne podmioty znajdujące się pod jej kontrolą, które wspólnie lub oddzielnie wykonują zadania objęte zakresem stosowania tego rozporządzenia.
(3) Decyzją wykonawczą Komisji C(2013) 8876 określono, że posiadaczem uznania przyznanego Det Norske Veritas był DNV GL AS. Zgodnie z tą decyzją wykonawczą DNV GL AS jest jednostką dominującą w stosunku do wszystkich podmiotów prawnych, które stanowią uznaną organizację do celów rozporządzenia (WE) nr 391/2009.
(4) Komisja została poinformowana, że od dnia 1 marca 2021 r. nazwa jednostki dominującej DNV GL AS została zmieniona na DNV AS. W rezultacie odpowiednią jednostką dominującą, której należy przyznać uznanie, jest DNV AS.
(5) Zmiana tożsamości powyższej jednostki dominującej nie ma wpływu na zdolność tej organizacji do spełnienia wymogów określonych w rozporządzeniu (WE) nr 391/2009.
(6) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu ds. Bezpiecznych Mórz i Zapobiegania Zanieczyszczeniu Morza przez Statki ustanowionego rozporządzeniem (WE) nr 2099/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady 2 ,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: