uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie normalizacji europejskiej, zmieniające dyrektywy Rady 89/686/EWG i 93/15/EWG oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 94/9/WE, 94/25/WE, 95/16/WE, 97/23/WE, 98/34/WE, 2004/22/WE, 2007/23/WE, 2009/23/WE i 2009/105/WE oraz uchylające decyzję Rady 87/95/EWG i decyzję Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1673/2006/WE 1 , w szczególności jego art. 10 ust. 6,
(1) Zgodnie z art. 16 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/53/UE 2 w przypadku urządzeń radiowych zgodnych z normami zharmonizowanymi (lub z ich częściami), do których odniesienia opublikowano w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, zakłada się, że spełniają one zasadnicze wymagania określone w art. 3 tej dyrektywy i objęte tymi normami lub ich częściami.
(2) Komisja zwróciła się - w formie decyzji wykonawczej C(2015) 5376 3 - do Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego Elektrotechniki (CENELEC) oraz Europejskiego Instytutu Norm Telekomunikacyjnych (ETSI) z wnioskiem o opracowanie i zmianę norm zharmonizowanych dotyczących urządzeń radiowych na potrzeby dyrektywy 2014/53/UE ("wniosek").
(3) Na podstawie wniosku ETSI opracował normę zharmonizowaną EN 303 258 V1.1.1 dotyczącą bezprzewodowych zastosowań przemysłowych.
(4) Na podstawie wniosku ETSI zmienił normy zharmonizowane EN 302 066-2 V1.2.1, EN 302 208 V3.1.1, EN 302 609 V2.1.1, EN 303 204 V2.1.2 i EN 303 276 V1.1.1, do których odniesienia opublikowano w serii C Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 4 . W rezultacie przyjęto odpowiednio normy zharmonizowane: EN 302 066 V2.2.1 dotyczącą urządzeń do radiowego próbkowania gruntu i ścian, EN 302 208 V3.3.1 dotyczącą urządzeń do identyfikacji radiowej, EN 302 609 V2.2.1 dotyczącą urządzeń radiowych dla systemów kolejowych Euroloop, EN 303 204 V3.1.1 dotyczącą sieciowych urządzeń bliskiego zasięgu oraz EN 303 276 V1.2.1 dotyczącą szerokopasmowych łączy radiowych stosowanych przez statki i morskie instalacje.
(5) Komisja wraz z ETSI oceniła zgodność tych norm zharmonizowanych z wnioskiem.
(6) Normy zharmonizowane EN 303 204 V3.1.1 i EN 303 276 V1.2.1 spełniają zasadnicze wymagania, które mają obejmować i które zostały określone w dyrektywie 2014/53/UE. Odniesienia do tych norm należy zatem opublikować w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
(7) Norma zharmonizowana EN 302 066 V2.2.1 - w pkt 6.2.5 akapit dziewiąty zdanie ostatnie oraz w pkt 6.2.5 akapity dziesiąty i jedenasty - dopuszcza subiektywną interpretację i definicję specyfikacji określonych w tej normie zharmonizowanej. Odniesienie do tej normy zharmonizowanej należy zatem opublikować w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z zastrzeżeniami.
(8) W zaleceniu 74-01 Europejskiej Konferencji Administracji Pocztowych i Telekomunikacyjnych w sprawie niepożądanych emisji w obszarze zakłóceń (zalecenie ERC 74-01 (2019)) ustanowiono wymogi dotyczące efektywnego wykorzystania widma radiowego. Tabela 6 zawarta w zaleceniu ERC 74-01 (2019) stanowi, że ochronę należy zapewnić do wartości granicznej zakresu częstotliwości 694 MHz. Tabela 2 zawarta w normie zharmonizowanej EN 302 208 V3.3.1 nie jest spójna z zaleceniem ERC 74-01, ponieważ wartość graniczna wskazana w tej tabeli różni się od wartości granicznej wskazanej w zaleceniu ERC 74-01 (2019). Odniesienie do tej normy zharmonizowanej należy zatem opublikować w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z zastrzeżeniem.
(9) Norma zharmonizowana EN 302 609 V2.2.1 zawiera, w tabeli 3, niespójności w zakresie zakresów częstotliwości dla odbiornika pomiarowego. Odniesienie do tej normy zharmonizowanej należy zatem opublikować w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z zastrzeżeniem.
(10) W pkt 4.2.8.2, 4.2.9.3 i 4.2.10.3 normy zharmonizowanej EN 303 258 V1.1.1 nie przewidziano metod badań służących wykazaniu zgodności ze specyfikacjami określonymi w tych punktach. Odniesienie do tej normy zharmonizowanej należy zatem opublikować w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z zastrzeżeniami.
(11) Załącznik I do decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2020/167 5 zawiera wykaz odniesień do norm zharmonizowanych, których stosowanie stanowi podstawę do domniemania zgodności z dyrektywą 2014/53/UE, a załącznik II do tej decyzji wykonawczej zawiera wykaz odniesień do norm zharmonizowanych, których stosowanie również stanowi podstawę do domniemania zgodności z dyrektywą 2014/53/UE, ale z zastrzeżeniem. W celu zapewnienia, aby odniesienia do norm zharmonizowanych opracowanych na potrzeby dyrektywy 2014/53/UE były wymienione w jednym akcie prawnym, odniesienia do norm EN 303 204 V3.1.1 i EN 303 276 V1.2.1 należy włączyć do załącznika I do decyzji wykonawczej (UE) 2020/167, a odniesienia do norm EN 302 066 V2.2.1, EN 302 208 V3.3.1, EN 302 609 V2.2.1 i EN 303 258 V1.1.1 należy włączyć do załącznika II do tej decyzji wykonawczej.
(12) Z uwagi na fakt, że normy zharmonizowane EN 302 066-2 V1.2.1, EN 302 208 V3.1.1, EN 302 609 V2.1.1, EN 303 204 V2.1.2 i EN 303 276 V1.1.1 zostały zmienione, odniesienia do tych norm należy zatem wycofać z serii C Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 6 . Załącznik III do decyzji wykonawczej (UE) 2020/167 zawiera wykaz odniesień do norm zharmonizowanych opracowanych na potrzeby dyrektywy 2014/53/UE, które to odniesienia wycofuje się z serii C Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej. Należy zatem włączyć wspomniane wyżej odniesienia do tego załącznika.
(13) Aby dać producentom wystarczająco dużo czasu na przygotowanie się do stosowania norm zharmonizowanych EN 302 066 V2.2.1, EN 302 208 V3.3.1, EN 302 609 V2.2.1, EN 303 204 V3.1.1 i EN 303 276 V1.2.1, należy odroczyć wycofanie odniesień do norm zharmonizowanych EN 302 066-2 V1.2.1, EN 302 208 V3.1.1, EN 302 609 V2.1.1, EN 303 204 V2.1.2 i EN 303 276 V1.1.1.
(14) Zgodność z normą zharmonizowaną stanowi podstawę do domniemania zgodności z odpowiednimi zasadniczymi wymaganiami określonymi w prawodawstwie harmonizacyjnym Unii od dnia publikacji odniesienia do takiej normy w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Niniejsza decyzja powinna zatem wejść w życie w trybie pilnym,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
W imieniu Komisji | |
Ursula VON DER LEYEN | |
Przewodnicząca |
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2021.258.53 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja wykonawcza 2021/1196 zmieniająca decyzję wykonawczą (UE) 2020/167 w odniesieniu do norm zharmonizowanych dotyczących niektórych urządzeń do radiowego próbkowania gruntu i ścian, urządzeń do identyfikacji radiowej, urządzeń radiowych dla systemów kolejowych Euroloop, sieciowych urządzeń bliskiego zasięgu, bezprzewodowych zastosowań przemysłowych oraz szerokopasmowych łączy radiowych stosowanych przez statki i morskie instalacje |
Data aktu: | 19/07/2021 |
Data ogłoszenia: | 20/07/2021 |
Data wejścia w życie: | 20/07/2021 |