Rozporządzenie delegowane 2021/859 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 przez określenie liczby i nazw zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie kształcenie i szkolenie

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2021/859
z dnia 4 lutego 2021 r.
uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 przez określenie liczby i nazw zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie"
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 z dnia 10 października 2019 r. ustanawiające wspólne ramy statystyk europejskich dotyczących osób i gospodarstw domowych, opartych na danych na poziomie indywidualnym zbieranych metodą doboru próby, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 808/2004, (WE) nr 452/2008 i (WE) nr 1338/2008 oraz uchylające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1177/2003 i rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 1 , w szczególności jego art. 6 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W celu zaspokojenia potrzeb stwierdzonych w zakresie odpowiednich tematów szczegółowych Komisja powinna określić liczbę i nazwę zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie".

(2) Liczba zmiennych, które mają być zbierane, nie powinna przekraczać o więcej niż 5 % liczby zmiennych zbieranych dla dziedziny "kształcenie i szkolenie" w dniu wejścia w życie rozporządzenia (UE) 2019/1700,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Liczbę i nazwy zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie" określono w załączniku.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 4 lutego 2021 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca

ZAŁĄCZNIK

Liczba i nazwy zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie".

Temat Temat szczegółowy Identyfikator zmiennej Nazwa zmiennej
01. Informacje techniczne - 12 zmiennych technicznych Lokalizacja COUNTRY Państwo zamieszkania
REGION Region zamieszkania
DEG_URB Stopień urbanizacji
Informacje na temat zbierania danych REFYEAR Rok przeprowadzenia wywiadu
REFMONTH Miesiąc przeprowadzenia wywiadu
REFDAY Dzień przeprowadzenia wywiadu
Identyfikacja RESPID Niepowtarzalny identyfikator
Wagi RESPWEIGHT Współczynnik ważenia w przypadku osób
NFEACTWEIGHT_5 Współczynnik ważenia w przypadku informacji szczegółowych dotyczących 5 działań z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACTWEIGHT_2 Współczynnik ważenia w przypadku 2 losowo wybranych działań z zakresu uczenia się pozaformalnego
Charakterystyka wywiadu INTMETHOD Sposób przeprowadzenia wywiadu
INTPART Charakter udziału w badaniu
02. Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

- 14 zbieranych zmiennych

- 1 zmienna pochodna

Skład gospodarstwa domowego HHNBPERS_tot Łączna liczba członków gospodarstwa domowego (w tym respondent)
HHNBPERS_0_13 Członkowie gospodarstwa domowego wieku 0-13 lat
HHNBPERS_14_24 Członkowie gospodarstwa domowego w wieku 14-24 lat (w tym respondent)
HHNBPERS_25plus Członkowie gospodarstwa domowego w wieku co najmniej 25 lat (w tym respondent)
HHTYPE Rodzaj gospodarstwa domowego
MARSTADEFACTO Partnerzy mieszkający w tym samym gospodarstwie domowym
Demografia SEX Płeć
BIRTHYEAR Rok urodzenia
BIRTHPASS Po ostatnim dniu urodzin
AGE Wiek w ukończonych latach
Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne CITIZEN Państwo głównego obywatelstwa
BIRTHPLACE Państwo urodzenia
BIRTHFATHER Państwo urodzenia ojca
BIRTHMOTHER Państwo urodzenia matki
Czas pobytu w państwie RESTIME Czas pobytu w państwie zamieszkania w pełnych latach
03. Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) - 21 zbieranych zmiennych Poziom osiągniętego wykształcenia HATLEVEL Poziom wykształcenia (najwyższy ukończony poziom kształcenia)
Poziom wykształcenia - informacje szczegółowe, z uwzględnieniem przypadków przerwania lub porzucenia nauki HATFIELD Dziedzina najwyższego pomyślnie ukończonego poziomu kształcenia
HATYEAR Rok, w którym pomyślnie ukończono najwyższy poziom kształcenia
DROPEDUC Nieukończone formalne kształcenie lub szkolenie
DROPEDUCLEVEL Poziom nieukończonego formalnego kształcenia lub szkolenia
Wykształcenie rodziców HATFATHER Poziom wykształcenia ojca respondenta
HATMOTHER Poziom wykształcenia matki respondenta
Umiejętności (według respondenta) LANGMOTH1 Kod pierwszego języka ojczystego
LANGMOTH2 Kod drugiego języka ojczystego
LANGUSED Używane języki inne niż ojczyste
LANGUSED_1 Kod pierwszego języka
LANGUSED_2 Kod drugiego języka
LANGUSED_3 Kod trzeciego języka
LANGUSED_4 Kod czwartego języka
LANGUSED_5 Kod piątego języka
LANGUSED_6 Kod szóstego języka
LANGUSED_7 Kod siódmego języka
LANGBEST1 Pierwszy najlepiej znany język inny niż język ojczysty
LANGLEVEL1 Poziom pierwszego najlepiej znanego języka innego niż język ojczysty
LANGBEST2 Drugi najlepiej znany język inny niż język ojczysty
LANGLEVEL2 Poziom drugiego najlepiej znanego języka innego niż język ojczysty
04. Współczynnik aktywności zawodowej - 7 zbieranych zmiennych Główny status na rynku pracy (samoocena) MAINSTAT Główny status na rynku pracy (samoocena)
Podstawowe cechy wykonywanej pracy FTPT Główna praca w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy (samoocena)
JOBSTAT Status zatrudnienia w głównej pracy
JOBISCO Zawód w głównej pracy
LOCNACE Działalność gospodarcza jednostki lokalnej w głównej pracy
Czas trwania umowy PERMJOB Rodzaj umowy w głównym miejscu pracy
Wielkość zakładu pracy LOCSIZEFIRM Wielkość jednostki lokalnej w głównej pracy
05. Staż pracy, historia pracy i wcześniejsze doświadczenie zawodowe

- 2 zbierane zmienne

Rozpoczęcie pracy EMP12M Zatrudnienie w dowolnym momencie w okresie ostatnich 12 miesięcy
JOBTIME Rok rozpoczęcia pracy dla obecnego pracodawcy lub jako osoba pracująca na własny rachunek w głównej pracy
06. Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu - 196 zbieranych zmiennych Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy) SEEKINFO Osoba szukała informacji na temat możliwości nauki w okresie ostatnich 12 miesięcy (formalnego i pozaformalnego kształcenia i szkolenia)
GUIDE Poradnictwo na temat uczenia się uzyskane od instytucji/organizacji w okresie ostatnich 12 miesięcy
GUIDE_1 Doradztwo/porady na temat możliwości uczenia się (w tym wsparcie w poszukiwaniu informacji i ubieganiu się o możliwości uczenia się)
GUIDE_2 Badanie/ocena indywidualnych potrzeb w zakresie uczenia się w oparciu o testy kompetencji zawodowych lub wywiady
GUIDE_3 Porady/pomoc dotyczące procedury walidacji/ uznawania umiejętności, kompetencji lub wcześniejszej nauki
GUIDESOURCE Źródło poradnictwa na temat uczenia się uzyskanego w okresie ostatnich 12 miesięcy
GUIDESOURCE_1 Instytucje kształcenia lub szkolenia (szkoła, szkoła wyższa, uniwersytet, ośrodek kształcenia i szkolenia zawodowego, instytucja kształcenia dorosłych, ośrodek walidacji itp.)
GUIDESOURCE_2 Publiczne służby zatrudnienia
GUIDESOURCE_3 Pracodawca lub przyszły pracodawca
GUIDESOURCE_4 Inne instytucje/organizacje
GUIDEINTER Rodzaj interakcji wykorzystywany do uzyskania poradnictwa na temat uczenia się w okresie ostatnich 12 miesięcy
GUIDEINTER_1 Interakcja z osobą: twarzą w twarz, przez Skype, telefon, e-mail, specjalne strony internetowe itp.
GUIDEINTER_2 Interakcja bez udziału osoby: boty/roboty internetowe, automatyczne aplikacje online, o ile umożliwiają interakcję
Uczestnictwo w kształceniu formalnym (12 miesięcy) FED Uczestnictwo w formalnym kształceniu i szkoleniu (student/uczeń lub uczeń zawodu) w okresie ostatnich 12 miesięcy
FEDNUM Liczba działań z zakresu formalnego kształcenia lub szkolenia
Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) FEDSTARTYEAR Rok rozpoczęcia ostatnich działań z zakresu kształcenia formalnego
FEDSTARTMONTH Miesiąc rozpoczęcia ostatnich działań z zakresu kształcenia formalnego
FEDMAINSTAT Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
FEDLEVEL Poziom ostatniego działania z zakresu formalnego kształcenia lub szkolenia
FEDCOMP Ukończenie ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
FEDFIELD Dziedzina ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
FEDWORKTIME Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego podczas płatnych godzin pracy
Korzystanie z technologii informacyjno- komunikacyjnych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) FEDPLACE Miejsce ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
FEDONMAT Dostarczanie przez internet materiałów dydaktycznych na potrzeby ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
FEDONTEA Interakcje przez internet z pracownikami dydaktycznymi w ramach ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
FEDONPAR Interakcje przez internet z innymi uczestnikami w ramach ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) FEDREASON Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego
FEDREASON_01a W celu lepszego wykonywania pracy
FEDREASON_01b W celu poprawy perspektyw zawodowych
FEDREASON_02 W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy
FEDREASON_03 W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu
FEDREASON_04 W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej
FEDREASON_05 Uczestnictwo było obowiązkowe
FEDREASON_06_7 W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości
FEDREASON_08 W celu uzyskania świadectwa
FEDREASON_09 W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności
FEDREASONMAIN Główne powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego
Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) FEDNBHOURS Liczba godzin nauczania w ramach ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
FEDPAID Opłata za ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego
FEDPAIDBY Źródło finansowania częściowej lub pełnej opłaty za ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego
FEDPAIDBY_1 Pracodawca lub przyszły pracodawca
FEDPAIDBY_2 Publiczne służby zatrudnienia
FEDPAIDBY_3 Inne instytucje publiczne lub prywatne
FEDPAIDBY_4 Członek gospodarstwa domowego lub krewny
Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) FEDUSEA Obecne wykorzystanie umiejętności lub wiedzy zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
FEDOUTCOME Rezultaty ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
FEDOUTCOME_1 Znalezienie (nowej) pracy
FEDOUTCOME_3 Wyższa pensja/wynagrodzenie
FEDOUTCOME_2 Awans na wyższe stanowisko
FEDOUTCOME_4 Nowe obowiązki służbowe
FEDOUTCOME_5 Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych
FEDOUTCOME_6 Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.)
FEDOUTCOME_7 Nie osiągnięto jeszcze rezultatów
FEDOUTCOMEMAIN Główny rezultat ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
Uczestnictwo w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) NFE Uczestnictwo w pozaformalnym kształceniu i szkoleniu w ciągu ostatnich 12 miesięcy
NFECOURSE Kursy
NFEWORKSHOP Warsztaty i seminaria
NFEGUIDEDJT Nadzorowane zdobywanie kwalifikacji w trakcie pracy
NFELESSON Lekcje prywatne
NFENUM Liczba działań z zakresu pozaformalnego kształcenia i szkolenia
Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) NFEACT01_TYPE Rodzaj pierwszego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT01_MAINSTAT Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku pierwszego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT01_PURP Cel pierwszego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT01_WORKTIME Pierwsze działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy
NFEACT01_PAIDBY Pierwsze działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę
NFEACT02_TYPE Rodzaj drugiego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT02_MAINSTAT Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku drugiego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT02_PURP Cel drugiego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT02_WORKTIME Drugie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy
NFEACT02_PAIDBY Drugie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę
NFEACT03_TYPE Rodzaj trzeciego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT03_MAINSTAT Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku trzeciego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT03_PURP Cel trzeciego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT03_WORKTIME Trzecie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy
NFEACT03_PAIDBY Trzecie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę
NFEACT04_TYPE Rodzaj czwartego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT04_MAINSTAT Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku czwartego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT04_PURP Cel czwartego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT04_WORKTIME Czwarte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy
NFEACT04_PAIDBY Czwarte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę
NFEACT05_TYPE Rodzaj piątego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT05_MAINSTAT Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku piątego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT05_PURP Cel piątego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT05_WORKTIME Piąte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy
NFEACT05_PAIDBY Piąte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę
NFERAND1 Kod pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFERAND1_TYPE Rodzaj pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEFIELD1 Dziedzina pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEPROVIDER1 Dostawca pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFECERT1 Świadectwo wydane po zakończeniu pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFERAND2 Kod drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFERAND2_TYPE Rodzaj drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEFIELD2 Dziedzina drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEPROVIDER2 Dostawca drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFECERT2 Świadectwo wydane po zakończeniu drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
Korzystanie z technologii informacyjno- komunikacyjnych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) NFEPLACE1 Miejsce pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEONMAT1 Dostarczanie przez internet materiałów dydaktycznych na potrzeby pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEONTEA1 Interakcje przez internet z pracownikami dydaktycznymi w ramach pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEONPAR1 Interakcje przez internet z innymi uczestnikami w ramach pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEPLACE2 Miejsce drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEONMAT2 Dostarczanie przez internet materiałów dydaktycznych na potrzeby drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEONTEA2 Interakcje przez internet z pracownikami dydaktycznymi w ramach drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEONPAR2 Interakcje przez internet z innymi uczestnikami w ramach drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) NFEINITIA1 Inicjator pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEREASON1 Powody uczestnictwa w pierwszym losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEREASON1_01a W celu lepszego wykonywania pracy
NFEREASON1_01b W celu poprawy perspektyw zawodowych
NFEREASON1_02 W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy
NFEREASON1_03 W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu
NFEREASON1_04 W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej
NFEREASON1_13 Z powodu zmian organizacyjnych lub technologicznych w miejscu pracy
NFEREASON1_11 Wymagane przez pracodawcę, przyszłego pracodawcę lub przepisy prawa
NFEREASON1_06_7 W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości
NFEREASON1_08 W celu uzyskania świadectwa
NFEREASON1_09 W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności
NFEREASON1_10 Powody zdrowotne
NFEREASON1_12 W celu lepszego wykonywania pracy wolontariackiej
NFEREASONMAIN1 Główne powody uczestnictwa w pierwszym losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEINITIA2 Inicjator drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEREASON2 Powody uczestnictwa w drugim losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEREASON2_01a W celu lepszego wykonywania pracy
NFEREASON2_01b W celu poprawy perspektyw zawodowych
NFEREASON2_02 W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy
NFEREASON2_03 W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu
NFEREASON2_04 W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej
NFEREASON2_13 Z powodu zmian organizacyjnych lub technologicznych w miejscu pracy
NFEREASON2_11 Wymagane przez pracodawcę, przyszłego pracodawcę lub przepisy prawa
NFEREASON2_06_7 W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości
NFEREASON2_08 W celu uzyskania świadectwa
NFEREASON2_09 W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności
NFEREASON2_10 Powody zdrowotne
NFEREASON2_12 W celu lepszego wykonywania pracy wolontariackiej
NFEREASONMAIN2 Główne powody uczestnictwa w drugim losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego
Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) NFENBHOURS1 Liczba godzin nauki w ramach pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEPAID1 Opłata za pierwsze losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEPAIDBY1 Źródło finansowania częściowej lub pełnej opłaty za pierwsze losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEPAIDBY1_1 Pracodawca lub przyszły pracodawca
NFEPAIDBY1_2 Publiczne służby zatrudnienia
NFEPAIDBY1_3 Inne instytucje publiczne lub prywatne
NFEPAIDBY1_4 Członek gospodarstwa domowego lub krewny
NFEPAIDVAL1 Wydatki związane z pierwszym losowo wybranym działaniem z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFENBHOURS2 Liczba godzin nauki w ramach drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEPAID2 Opłata za drugie losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEPAIDBY2 Źródło finansowania częściowej lub pełnej opłaty za drugie losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEPAIDBY2_1 Pracodawca lub przyszły pracodawca
NFEPAIDBY2_2 Publiczne służby zatrudnienia
NFEPAIDBY2_3 Inne instytucje publiczne lub prywatne
NFEPAIDBY2_4 Członek gospodarstwa domowego lub krewny
NFEPAIDVAL2 Wydatki związane z drugim losowo wybranym działaniem z zakresu uczenia się pozaformalnego
Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) NFESKILLSMAIN1 Główne umiejętności zdobyte podczas pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEUSEA1 Obecne wykorzystanie umiejętności lub wiedzy zdobytych podczas pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEOUTCOME1 Rezultaty pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEOUTCOME1_1 Znalezienie (nowej) pracy
NFEOUTCOME1_3 Wyższa pensja/wynagrodzenie
NFEOUTCOME1_2 Awans na wyższe stanowisko
NFEOUTCOME1_4 Nowe obowiązki służbowe
NFEOUTCOME1_5 Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych
NFEOUTCOME1_6 Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.)
NFEOUTCOME1_7 Nie osiągnięto jeszcze rezultatów
NFEOUTCOMEMAIN1 Główny rezultat pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFESKILLSMAIN2 Główne umiejętności zdobyte podczas drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEUSEA2 Obecne wykorzystanie umiejętności lub wiedzy zdobytych podczas drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEOUTCOME2 Rezultaty drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEOUTCOME2_1 Znalezienie (nowej) pracy
NFEOUTCOME2_3 Wyższa pensja/wynagrodzenie
NFEOUTCOME2_2 Awans na wyższe stanowisko
NFEOUTCOME2_4 Nowe obowiązki służbowe
NFEOUTCOME2_5 Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych
NFEOUTCOME2_6 Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.)
NFEOUTCOME2_7 Nie osiągnięto jeszcze rezultatów
NFEOUTCOMEMAIN2 Główny rezultat drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) WANT Chęć (większego) uczestnictwa w kształceniu i szkoleniu
NONEED Brak potrzeby (dalszego) kształcenia i szkolenia
DIFFTYPE Powody braku (większego) uczestnictwa w formalnym lub pozaformalnym kształceniu i szkoleniu
DIFFTYPE_01 Warunki wstępne
DIFFTYPE_02 Koszt
DIFFTYPE_03a Brak wsparcia ze strony pracodawcy
DIFFTYPE_03b Brak wsparcia ze strony służb publicznych
DIFFTYPE_04 Harmonogram
DIFFTYPE_05 Odległość
DIFFTYPE_07 Obowiązki rodzinne
DIFFTYPE_08a Zdrowie
DIFFTYPE_08b Wiek
DIFFTYPE_09 Inne powody osobiste
DIFFTYPE_10 Brak (oferty) odpowiedniego kształcenia lub szkolenia
DIFFTYPE_12 Złe doświadczenia związane z wcześniejszą nauką
DIFFTYPE_13 Brak wolnych miejsc
DIFFTYPE_14 Zbyt mała liczba zarejestrowanych uczestników
DIFFMAIN Główny powód braku (większego) uczestnictwa w kształceniu i szkoleniu
Uczenie się nieformalne INF Uczestnictwo w uczeniu się nieformalnym w okresie ostatnich 12 miesięcy
INFFAMILY Uczenie się od członka rodziny, przyjaciela lub współpracownika
INFMATERIAL Uczenie się z wykorzystaniem materiałów drukowanych (książek, czasopism branżowych itp.)
INFDEVICE Uczenie się z wykorzystaniem urządzeń elektronicznych (z dostępem do internetu lub bez)
INFMUSEUM uczenie się podczas wizyt z przewodnikiem w muzeach, obiektach historycznych, przyrodniczych lub przemysłowych
INFLIBRARIES Uczenie się w ośrodkach edukacyjnych (m.in. w bibliotekach)
INFPURP Cel uczenia się nieformalnego w okresie ostatnich 12 miesięcy
07. Zdrowie: stan zdrowia

i niepełnosprawność, dostęp do opieki zdrowotnej, jej dostępność i korzystanie z niej oraz uwarunkowania zdrowia

- 2 zbierane zmienne

Niepełnosprawność i inne elementy minimalnego europejskiego modułu zdrowia GENHEALTH Samoocena ogólnego stanu zdrowia
GALI Ograniczenia w codziennej aktywności spowodowane problemami zdrowotnymi (globalny wskaźnik ograniczeń w codziennej aktywności - GALI)
08. Dochody, spożycie i elementy zasobności, w tym zadłużenie

- 1 zbierana zmienna

Miesięczne dochody gospodarstwa domowego ogółem HHINCOME Bieżący miesięczny dochód netto gospodarstwa domowego
1 Dz.U. L 261I z 14.10.2019, s. 1.

Zmiany w prawie

Sejm uchwalił rentę wdowią z poprawkami rządu

Współmałżonek zmarłej osoby będzie mógł pobierać równocześnie rentę rodzinną i inne świadczenie emerytalno-rentowe w wybranym przez siebie wariancie – tzw. rentę wdowią. Nie będzie już musiał, jak...

Beata Dązbłaż 26.07.2024
Przedłużenie ważności rozporządzenia o warunkach zabudowy z podpisem prezydenta

Podczas ostatniego posiedzenia Senat nie wniósł poprawek do noweli ustawy o dostępności wydłużającej o dwa lata ważność rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Ma ono wygasnąć 20 września br. Brak rozporządzenia sparaliżowałby realizację inwestycji. W piątek prezydent podpisał ustawę.

Renata Krupa-Dąbrowska 19.07.2024
Nieczytelna preskrypcja? Farmaceuta sam zadecyduje o dawkowaniu leku

Jeśli na recepcie w ogóle nie wypisano dawkowania leku albo jest ono niemożliwe do rozczytania, farmaceuta sam będzie mógł zadecydować, jaka dawka będzie odpowiednia dla pacjenta. Będzie mógł wydać też pacjentowi maksymalnie cztery opakowania leku, a nie jak do tej pory dwa. Te zasady nie będą jednak dotyczyły leków zawierających substancje psychotropowe lub środki odurzające.

Inga Stawicka 19.07.2024
Nowe podstawy programowe dla kilku zawodów szkolnictwa branżowego

Od września zmienią się podstawy programowe kształcenia w zawodach: elektromechanik pojazdów samochodowych oraz technik pojazdów samochodowych, operator obrabiarek skrawających i technik weterynarii. Określona też została podstawa programowa kształcenia w nowym zawodzie technik elektromobilności.

Agnieszka Matłacz 08.07.2024
Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2021.190.1

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie delegowane 2021/859 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 przez określenie liczby i nazw zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie kształcenie i szkolenie
Data aktu: 04/02/2021
Data ogłoszenia: 31/05/2021
Data wejścia w życie: 20/06/2021