KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1129 z dnia 14 czerwca 2017 r. w sprawie prospektu, który ma być publikowany w związku z ofertą publiczną papierów wartościowych lub dopuszczeniem ich do obrotu na rynku regulowanym oraz uchylenia dyrektywy 2003/71/WE 1 , a w szczególności jego art. 1 ust. 7
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Aby zapewnić najwyższe standardy ochrony inwestorów w całej Unii oraz umożliwić inwestorom podjęcie przemyślanej decyzji inwestycyjnej, dokument, o którym mowa w art. 1 ust. 4 lit. f) i g) oraz art. 1 ust. 5 akapit pierwszy lit. e) i f) rozporządzenia (UE) 2017/1129 ("dokument do celów wyłączenia"), powinien zawierać wystarczające, obiektywne i zrozumiałe informacje na temat przedsiębiorstw zaangażowanych w transakcję, praw dotyczących udziałowych papierów wartościowych, perspektyw emitenta tych udziałowych papierów wartościowych oraz - w zależności od rodzaju transakcji - na temat spółki będącej przedmiotem oferty, spółki przejmowanej lub spółki dzielonej.
(2) Aby zapewnić inwestorom uzyskanie niezbędnych informacji umożliwiających im podjęcie przemyślanej decyzji inwestycyjnej, w przypadku przejęcia poprzez ofertę wymiany, które spełnia warunki określone w art. 1 ust. 6a lit. b) rozporządzenia (UE) 2017/1129 - w takim przypadku oferowane udziałowe papiery wartościowe nie są tożsame z istniejącymi papierami wartościowymi, które zostały już dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym przed przejęciem i powiązaną z nim transakcją albo przejęcie uważa się za transakcję przejęcia odwrotnego - należy wymagać bardziej złożonego dokumentu do celów wyłączenia. Na potrzeby takich sytuacji należy szczegółowo określić rozszerzoną treść dokumentu do celów wyłączenia.
(3) Aby ograniczyć niepotrzebne koszty dla emitentów, dokument do celów wyłączenia powinien być mniej obszerny, jeżeli w związku z transakcją udziałowe papiery wartościowe będące przedmiotem oferty publicznej lub mające zostać dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym są tożsame z tymi, które już dopuszczono do obrotu na rynku regulowanym i które stanowią niewielką część tych udziałowych papierów wartościowych. Na potrzeby takiej sytuacji należy szczegółowo określić ograniczoną treść dokumentu do celów wyłączenia. W takiej jednak sytuacji emitentowi nie należy uniemożliwiać skorzystania z wyłączenia zgodnie z art. 1 ust. 5, akapit pierwszy lit. a) lub b) rozporządzenia (UE) 2017/1129.
(4) Aby uprościć opracowywanie dokumentu do celów wyłączenia oraz obniżyć koszty jego sporządzania, emitentom należy dać możliwość włączenia do tego dokumentu, poprzez odniesienie, niektórych informacji, które już opublikowano w formie elektronicznej, pod warunkiem że takie informacje są łatwo dostępne i zostały sporządzone w tym samym języku, w którym sporządzono dokument do celów wyłączenia.
(5) Inwestorzy powinni mieć możliwość zrozumienia sytuacji emitenta, który ma złożoną historię finansową lub podjął znaczące zobowiązanie finansowe, w którym to przypadku konieczne może być ujawnienie informacji na temat podmiotu innego niż emitent. Emitent powinien być zatem zobowiązany do opisania w dokumencie do celów wyłączenia swojej złożonej historii finansowej lub wpływu, jaki podjęte przez niego znaczące zobowiązanie finansowe ma na niego samego lub na jego działalność gospodarczą.
(6) Aby zapewnić, by dokument do celów wyłączenia był dla inwestorów możliwy do sporządzenia, należy doprecyzować, że określenie języka, w jakim należy sporządzić dokument, jest zadaniem właściwego organu krajowego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: