KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 1 , w szczególności jego art. 11 ust. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) W dniu 9 lipca 2020 r. producenci Škoda Auto a.s, Ford-Werke GmbH, Groupe Renault, FCA Italy S.p.A, SEAT S.A., Volkswagen AG, Automobiles Citroen, Automobiles Peugeot, PSA Automobiles SA oraz OPEL Automobile GmbH wspólnie złożyli wniosek, na podstawie art. 12a rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 725/2011 2 i rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 427/2014 3 , w sprawie zmiany decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2020/174 4 w celu umożliwienia stosowania wysokosprawnych alternatorów 12-woltowych zatwierdzonych jako technologia innowacyjna na podstawie wspomnianej decyzji także w samochodach osobowych i lekkich pojazdach użytkowych z silnikiem spalinowym wewnętrznego spalania, które mogą być zasilane gazem płynnym (LPG), sprężonym gazem ziemnym (CNG) i E85.
(2) W dniu 11 grudnia 2020 r. producenci Ford-Werke GmbH, Honda Motor Europe Ltd oraz Renault SA wspólnie złożyli wniosek, na podstawie art. 12a rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 725/2011 i rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 427/2014, w sprawie zmiany decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2020/1167 5 w celu umożliwienia stosowania 48-woltowych wysokosprawnych zespołów silnikowo-prądnicowych połączonych z przetwornikiem 48 V/12 V DC/DC, zatwierdzonych jako technologia innowacyjna na podstawie wspomnianej decyzji, także w samochodach osobowych i lekkich pojazdach użytkowych z silnikiem spalinowym wewnętrznego spalania, które mogą być zasilane gazem płynnym (LPG), sprężonym gazem ziemnym (CNG) i E85, oraz w niektórych takich pojazdach będących hybrydowymi pojazdami elektrycznymi.
(3) Komisja oceniła oba wnioski zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631, rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 725/2011, rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 427/2014 oraz wytycznymi technicznymi dotyczącymi przygotowania wniosków o zatwierdzenie technologii innowacyjnych na podstawie rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i rozporządzenia (UE) nr 510/2011 (wersja z lipca 2018 r.) 6 .
(4) Ponieważ oba wnioski dotyczą wyjaśnienia w zakresie stosowania technologii innowacyjnych w pojazdach, które mogą być zasilane LPG, CNG i E85, należy odnieść się do tych wniosków w jednej decyzji wykonawczej.
(5) W odniesieniu do obu wniosków należy wyjaśnić, że ograniczenie emisji CO2 uzyskane dzięki zastosowaniu technologii innowacyjnych można określić również wtedy, gdy są one instalowane w pojazdach zasilanych LPG, CNG i E85. Z zastrzeżeniem dodania pewnych czynników specyficznych dla danego paliwa, metody określania ograniczenia emisji CO2 określone w decyzjach wykonawczych (UE) 2020/174 i (UE) 2020/1167 uznaje się zatem za odpowiednie do określania ograniczenia emisji CO2 związanego ze stosowaniem technologii innowacyjnych, których dotyczą wnioski, w pojazdach napędzanych tymi paliwami.
(6) Jednak jeżeli chodzi o E85, ze względu na ograniczoną dostępność tego paliwa na rynku unijnym jako całości nie należy go odróżniać od benzyny na potrzeby metody określania ograniczenia emisji CO2.
(7) Należy zatem odpowiednio zmienić decyzje wykonawcze (UE) 2020/174 i (UE) 2020/1167,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: