Rozporządzenie delegowane 2020/1737 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 273/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz rozporządzenie Rady (WE) nr 111/2005 w odniesieniu do włączenia niektórych prekursorów narkotyków do wykazu substancji sklasyfikowanych

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2020/1737
z dnia 14 lipca 2020 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 273/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz rozporządzenie Rady (WE) nr 111/2005 w odniesieniu do włączenia niektórych prekursorów narkotyków do wykazu substancji sklasyfikowanych
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 273/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. w sprawie prekursorów narkotykowych 1 , w szczególności jego art. 15,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 111/2005 z dnia 22 grudnia 2004 r. określające zasady nadzorowania handlu prekursorami narkotyków pomiędzy Unią a państwami trzecimi 2 , w szczególności jego art. 30a,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Załącznik I do rozporządzenia (WE) nr 273/2004 i załącznik do rozporządzenia (WE) nr 111/2005 zawierają wykaz substancji sklasyfikowanych, które są przedmiotem szeregu zharmonizowanych środków kontroli i monitorowania przewidzianych w tych rozporządzeniach.

(2) Na mocy decyzji Komisji Narodów Zjednoczonych ds. Środków Odurzających (CND) nr 62/10, 62/11 i 62/12 przyjętych podczas sześćdziesiątej drugiej sesji w dniu 19 marca 2019 r., następujące trzy substancje: 3-(1,3-benzodiok- sol-5-ylo)-2- metylooksirano-2- karboksylan metylu (glicydan metylu PMK), kwas 3-(1,3- benzodioksol-5-ylo)-2- metylooksirano-2- karboksylowy (kwas glicydowy PMK) i alfa-fenyloacetoacetamid (APAA) zostały dodane do tabeli I załączonej do Konwencji Narodów Zjednoczonych o zwalczaniu nielegalnego obrotu środkami odurzającymi i substancjami psychotropowymi z 19 grudnia 1988 r. 3  ("konwencja ONZ z 1988 r."). Dodatkowo, na mocy decyzji CND nr 63/1 przyjętej podczas sześćdziesiątej trzeciej sesji w dniu 4 marca 2020 r., substancja alfa-acetylofenylooc- tan metylu (MAPA) została dodana do tabeli I załączonej do konwencji ONZ z 1988 r.

(3) Jednym z celów rozporządzeń (WE) nr 273/2004 i (WE) nr 111/2005 jest wdrożenie w Unii art. 12 konwencji ONZ z 1988 r. Należy zatem włączyć glicydan metylu PMK, kwas glicydowy PMK, APAA i MAPA do załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 273/2004 i do załącznika do rozporządzenia (WE) nr 111/2005.

(4) Substancje sklasyfikowane wymienione w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 273/2004 i w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 111/2005 zostały podzielone na kategorie, do których zastosowanie mają różne środki w celu osiągnięcia odpowiedniej równowagi między poziomem zagrożenia ze strony danej substancji a obciążeniem dla legalnego handlu. Najbardziej rygorystyczne środki kontroli i monitorowania mają zastosowanie do kategorii 1. Przykładowo substancje kategorii 1 muszą być przechowywane w zabezpieczonych pomieszczeniach, a od podmiotów mających styczność z takimi substancjami wymaga się licencji.

(5) Glicydan metylu PMK i kwas glicydowy PMK są bezpośrednimi prekursorami 3,4-metylenodioksymetamfetaminy (MDMA), substancji powszechnie znanej jako "ekstazy" (ang. "ecstasy"). APAA i MAPA są bezpośrednimi prekursorami amfetaminy. Innymi słowy substancje te można łatwo przekształcić w MDMA i amfetaminę.

(6) Niewłaściwe stosowanie i nadużywanie MDMA i amfetaminy stwarza poważne problemy społeczne i problemy zdrowia publicznego w niektórych regionach UE. Ponadto zorganizowane grupy przestępcze w Unii wytwarzają duże ilości MDMA i amfetaminy. Znaczne ilości MDMA i amfetaminy są również wywożone do państw trzecich.

(7) W Unii nie istnieje znana legalna produkcja, handel ani zastosowanie glicydanu metylu PMK, kwasu glicydowego PMK, APAA lub MAPA. Włączenie tych substancji do kategorii 1 w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 273/2004 oraz w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 111/2005 nie wiązałoby się zatem z dodatkowym obciążeniem administracyjnym dla podmiotów gospodarczych i właściwych organów w Unii.

(8) Ze względu na zagrożenie, jakie glicydan metylu PMK, kwas glicydowy PMK, APAA i MAPA stwarzają dla społeczeństwa i zdrowia publicznego w Unii, oraz biorąc pod uwagę, że ich włączenie nie będzie miało wpływu na legalny handel, produkcję i stosowanie w Unii, należy włączyć te substancje do kategorii 1 w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 273/2004 oraz w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 111/2005.

(9) 2-metylo-3- fenylooksirano-2 karboksylan metylu (glicydan metylu BMK) i kwas 2-metylo-3- fenylooksirano-2 karboksylowy (kwas glicydowy BMK) to również substancje, które są bezpośrednimi prekursorami amfetaminy i są często wykorzystywane do nielegalnego wytwarzania amfetaminy. Substancje te należy zatem włączyć do załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 273/2004 i do załącznika do rozporządzenia (WE) nr 111/2005.

(10) W Unii nie istnieje znacząca legalna produkcja, handel ani zastosowania glicydanu metylu BMK ani kwasu glicydo- wego BMK. Włączenie tych substancji do kategorii 1 w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 273/2004 oraz w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 111/2005 nie wiązałoby się zatem ze znacznym dodatkowym obciążeniem administracyjnym dla podmiotów gospodarczych i właściwych organów w Unii.

(11) Ze względu na zagrożenie, jakie glicydan metylu BMK i kwas glicydowy BMK stwarzają dla społeczeństwa i zdrowia publicznego w Unii, oraz biorąc pod uwagę, że ich włączenie będzie miało jedynie marginalny wpływ na legalny handel, produkcję i stosowanie w Unii, należy włączyć te substancje do kategorii 1 w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 273/2004 oraz w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 111/2005.

(12) Czerwony fosfor jest często przekierowywany z handlu na rynku wewnętrznym i wykorzystywany w Unii do nielegalnej produkcji metamfetaminy. Jest on stosowany jako katalizator prowadzący do konwersji chemicznej w metam- fetaminę efedryny lub pseudoefedryny, które są już sklasyfikowane w kategorii 1 w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 273/2004 i w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 111/2005. W związku z tym czerwony fosfor należy również sklasyfikować w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 273/2004.

(13) Metamfetamina jest narkotykiem bardzo uzależniającym i stwarza poważne problemy społeczne i problemy zdrowia publicznego w niektórych regionach Unii.

(14) Czerwony fosfor posiada jednak istotne i zróżnicowane legalne zastosowania, np. w produkcji środków zmniejszających palność tworzyw sztucznych, produkcji materiałów pirotechnicznych oraz drasek dla bezpiecznych zapałek i pochodni.

(15) W celu osiągnięcia odpowiedniej równowagi między zagrożeniem, jakie czerwony fosfor stanowi dla społeczeństwa i zdrowia publicznego w Unii, a obciążeniem dla legalnego handlu tą substancją na rynku wewnętrznym, należy włączyć czerwony fosfor w kategorii 2 A w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 273/2004.

(16) Chociaż obecnie nie wiadomo, czy czerwony fosfor jest również przekierowywany z handlu między UE a państwami trzecimi, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że po wprowadzeniu monitorowania handlu wewnątrzunijnego tą substancją w ramach rozporządzenia (WE) nr 273/2004 producenci narkotyków będą starali się ją pozyskiwać poprzez jej przekierowanie z handlu między UE a państwami trzecimi. W przypadku czerwonego fosforu istnieje zatem wysokie ryzyko przekierowania legalnego handlu między Unią a państwami trzecimi, w związku z czym substancja ta powinna zostać sklasyfikowana w kategorii 2 w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 111/2005. Zapewni to również zachowanie równoległości między substancjami sklasyfikowanymi w rozporządzeniach (WE) nr 273/2004 i (WE) nr 111/2005, co uprości stosowanie tych rozporządzeń przez podmioty gospodarcze i właściwe organy.

(17) Załącznik II do rozporządzenia (WE) nr 273/2004 określa progi ilościowe dla transakcji dotyczących niektórych substancji przeprowadzanych w ciągu jednego roku. Celem tego załącznika jest uniknięcie nadmiernych utrudnień w legalnym handlu tymi substancjami w przypadkach, w których możliwe jest ograniczenie lub wyeliminowanie ryzyka związanego z przekierowywaniem handlu do nielegalnych kanałów poprzez wprowadzenie ograniczeń dla ilości powyżej określonego progu. Na podstawie dostępnych dowodów i w wyniku konsultacji z właściwymi organami państw członkowskich uznano, że próg dla czerwonego fosforu należy ustalić na 0,1 kg.

(18) W tym kontekście należy również zaktualizować kody Nomenklatury Scalonej (kody CN) w rozporządzeniach (WE) nr 273/2004 i (WE) nr 111/2005 na podstawie najnowszej wersji Nomenklatury scalonej przyjętej rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2019/1776 4  i obowiązującej od dnia 1 stycznia 2020 r., w celu zapewnienia prawidłowej klasyfikacji substancji sklasyfikowanych.

(19) Ponieważ substancja alfa-fenyloacetoacetonitryl jest powszechnie określana przez właściwe organy państw członkowskich jako "APAAN", należy dodać ten skrót w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 273/2004 oraz w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 111/2005.

(20) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenia (WE) nr 273/2004 i (WE) nr 111/2005.

(21) Zważywszy, że w Unii istnieje znaczna legalna produkcja, handel i zastosowania czerwonego fosforu, należy przewidzieć odpowiedni okres dla podmiotów gospodarczych i właściwych organów na dostosowanie się do nowych ograniczeń dotyczących tej substancji wprowadzonych niniejszym rozporządzeniem.

(22) Rozporządzenia (WE) nr 273/2004 i (WE) nr 111/2005 razem wdrażają niektóre postanowienia konwencji ONZ z 1988 r. Ze względu na ścisły merytoryczny związek między tymi dwoma rozporządzeniami uzasadnione jest przyjęcie zmian w drodze jednego aktu delegowanego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Zmiany w rozporządzeniu (WE) nr 273/2004

W załącznikach I i II do rozporządzenia (WE) nr 273/2004 wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem I do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Zmiany w rozporządzeniu (WE) nr 111/2005

W załączniku do rozporządzenia (WE) nr 111/2005 wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem II do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  3

Wejście w życie i stosowanie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Pkt 1 lit. b) i pkt 2 załącznika I oraz pkt 2 lit. b) załącznika II stosuje się od dnia 13 stycznia 2021 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 14 lipca 2020 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I  5  

W załącznikach I i II do rozporządzenia (WE) nr 273/2004 wprowadza się następujące zmiany:
1)
w załączniku I wprowadza się następujące zmiany:
a)
w tabeli "KATEGORIA 1" wprowadza się następujące zmiany:
(i)
wpis dotyczący alfa-fenyloacetoacetonitrylu otrzymuje brzmienie:
Substancja Nazewnictwo NS (jeśli odmienne) Kod NS Nr CAS
"Alfa-fenyloacetoacetonitryl (APAAN) 2926 40 00 4468-48-8"
(ii)
w pozycji dotyczącej (1R,2S)-(-)-chloroefedryny kod NS "2939 99 00" zastępuje się kodem "2939 79 90";
(iii)
w pozycji dotyczącej (1S,2R)-(+)-chloroefedryny, kod NS "2939 99 00" zastępuje się kodem "2939 79 90";
(iv)
w pozycji dotyczącej (1S,2S)-(+)-chloropseudoefedryny, kod CN "2939 99 00" zastępuje się kodem "2939 79 90";
(v)
w pozycji dotyczącej (1R,2R)-(-)-chloropseudoefedryny kod NS "2939 99 00" zastępuje się kodem "2939 79 90";
(vi)
w odpowiednim miejscu, zgodnie z kodem NS, dodaje się następujące pozycje:
Substancja Nazewnictwo NS (jeśli odmienne) Kod NS Nr CAS
"3-(1,3-benzodioksol-5-ylo)-2- mety- looksirano-2- karboksylan metylu (gli- cydan metylu PMK) 2932 99 00 13605-48-6
Kwas 3-(1,3-benzodioksol-5-ylo)-2- metylooksirano-2- karboksylowy (kwas glicydowy PMK) 2932 99 00 2167189-50-4
Alfa-fenyloacetoacetamid (APAA) 2924 29 70 4433-77-6
2-metylo-3- fenylooksirano-2 karboksylan metylu

(glicydan metylu BMK)

2918 99 90 80532-66-7
Kwas 2-metylo-3- fenylooksirano-2 karboksylowy

(kwas glicydowy BMK)

2918 99 90 25547-51-7
Alfa-acetylofenylooctan metylu (MAPA) 2918 30 00 16648-44-5"
b)
w tabeli "PODKATEGORIA 2A" dodaje się następujący wpis w odpowiednim miejscu w kolejności według ich kodu CN (kodu Nomenklatury scalonej, NS):
Substancja Nazewnictwo NS (jeśli odmienne) Kod NS Nr CAS
"Czerwony fosfor 2804 70 00 7723-14-0"
c)
w tabeli "PODKATEGORIA 2B", w pozycji dotyczącej kwasu antranilowego, kod NS "2922 43 00" zastępuje się kodem "2922 43 00";
d)
w tabeli "KATEGORIA 3", w pozycji dotyczącej kwasu siarkowego (VI) kod NS "2807 00 10" zastępuje się kodem "2807 00 00";
2)
w tabeli w załączniku II dodaje się następującą pozycję:
Substancja Wartość progowa
"Czerwony fosfor 0,1 kg"

ZAŁĄCZNIK  II  6  

W załączniku do rozporządzenia (WE) nr 111/2005 wprowadza się następujące zmiany:
1)
w tabeli "KATEGORIA 1" wprowadza się następujące zmiany:
a)
wpis dotyczący alfa-fenyloacetoacetonitrylu otrzymuje brzmienie:
Substancja Nazewnictwo NS (jeśli odmienne) Kod NS Nr CAS
"Alfa-fenyloacetoacetonitryl (APAAN) 2926 40 00 4468-48-8"
b)
w pozycji dotyczącej (1R,2S)-(-)-chloroefedryny kod NS "2939 99 00" zastępuje się kodem "2939 79 90";
c)
w pozycji dotyczącej (1S,2R)-(+)-chloroefedryny, kod NS "2939 99 00" zastępuje się kodem "2939 79 90";
d)
w pozycji dotyczącej (1S,2S)-(+)-chloropseudoefedryny, kod CN "2939 99 00" zastępuje się kodem "2939 79 90";
e)
w pozycji dotyczącej (1R,2R)-(-)-chloropseudoefedryny kod NS "2939 99 00" zastępuje się kodem "2939 79 90";
f)
w odpowiednim miejscu, zgodnie z kodem NS, dodaje się następujące pozycje:
Substancja Nazewnictwo NS (jeśli odmienne) Kod NS Nr CAS
"3-(1,3-benzodioksol-5-ylo)-2- metylook- sirano-2- karboksylan metylu (glicydan metylu PMK) 2932 99 00 13605-48-6
Kwas 3-(1,3-benzodioksol-5-ylo)-2-mety- looksirano-2- karboksylowy (kwas glicy- dowy PMK) 2932 99 00 2167189-50-4
Alfa-fenyloacetoacetamid (APAA) 2924 29 70 4433-77-6
2-metylo-3- fenylooksirano-2 karboksylan metylu

(glicydan metylu BMK)

2918 99 90 80532-66-7
Kwas 2-metylo-3- fenylooksirano-2 karboksylowy

(kwas glicydowy BMK)

2918 99 90 25547-51-7
Alfa-acetylofenylooctan metylu (MAPA) 2918 30 00 16648-44-5"
2)
w tabeli "Kategoria 2" wprowadza się następujące zmiany:
a)
w pozycji dotyczącej kwasu antranilowego, kod NS "2922 43 00" zastępuje się kodem "2922 43 00";
b)
w odpowiednim miejscu, zgodnie z kodem NS, dodaje się następującą pozycję:
Substancja Nazewnictwo NS (jeśli odmienne) Kod NS Nr CAS
"Czerwony fosfor 280470 00 7723-14-0"
3)
w tabeli "Kategoria 3", w pozycji dotyczącej kwasu siarkowego kod NS "2807 00 10" zastępuje się kodem "2807 00 00";
4)
w tabeli "Kategoria 4" wprowadza się następujące zmiany:
a)
w pozycji dotyczącej "produktów leczniczych oraz weterynaryjnych produktów leczniczych zawierających efedrynę lub jej sole" kod NS "3003 40 20" zastępuje się kodem "3003 41 00", a kod NS "3004 40 20" zastępuje się kodem "3004 41 00";
b)
w pozycji dotyczącej "produktów leczniczych oraz weterynaryjnych produktów leczniczych zawierających pseudoe- fedrynę lub jej sole" kod CN "3003 40 30" zastępuje się kodem "3003 42 00", a kod CN "3004 40 30" zastępuje się kodem "3004 42 00".
1 Dz.U. L 47 z 18.2.2004, s. 1.
2 Dz.U. L 22 z 26.1.2005, s. 1.
3 Dz.U. L 326 z 24.11.1990, s. 57.
4 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/1776 z dnia 9 października 2019 r. zmieniające załącznik I do rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz.U. L 280 z 31.10.2019, s. 1).
5 Załącznik I zmieniony przez sprostowanie z dnia 5 sierpnia 2021 r. (Dz.U.UE.L.2021.282.38).
6 Załącznik II zmieniony przez sprostowanie z dnia 5 sierpnia 2021 r. (Dz.U.UE.L.2021.282.38).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2020.392.1

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie delegowane 2020/1737 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 273/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz rozporządzenie Rady (WE) nr 111/2005 w odniesieniu do włączenia niektórych prekursorów narkotyków do wykazu substancji sklasyfikowanych
Data aktu: 14/07/2020
Data ogłoszenia: 23/11/2020
Data wejścia w życie: 13/01/2021, 13/12/2020