a także mając na uwadze, co następuje:(1) W dniu 7 lutego 2020 r. producenci Audi AG, Bayerische Motoren Werke AG, Daimler AG, FCA Italy S.p.A, Ford- Werke GmbH, Honda Motor Europe Ltd, Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH, Jaguar Land Rover Ltd, OPEL Automobile GmbH-PSA, Automobiles Citroën, Automobiles Peugeot, PSA Automobiles SA, Renault, Škoda Auto a.s, Toyota Motor Europe oraz Volkswagen Nutzfahrzeuge wspólnie przedłożyli wniosek ("pierwszy wniosek"), zgodnie z art. 12a rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 725/2011 2 , w sprawie zmiany decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2019/1119 3 w celu zmiany metody badania niektórych hybrydowych pojazdów elektrycznych niedoładowywanych zewnętrznie (NOVC-HEV) kategorii M1.
(2) W dniu 21 kwietnia 2020 r. producenci FCA Italy S.p.A, Jaguar Land Rover Ltd., OPEL Automobile GmbH-PSA, Automobiles Citroën, Automobiles Peugeot, PSA Automobiles SA, Renault, Škoda Auto a.s oraz Ford-Werke GmbH wspólnie przedłożyli wniosek ("drugi wniosek"), zgodnie z art. 12a rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 725/2011, w sprawie zmiany decyzji wykonawczej (UE) 2019/1119 w celu uwzględnienia stosowania gazu płynnego (LPG), sprężonego gazu ziemnego (CNG) i etanolu (E85).
(3) Komisja oceniła oba wnioski zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631, rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 725/2011 oraz wytycznymi technicznymi dotyczącymi przygotowania wniosków o zatwierdzenie technologii innowacyjnych na podstawie rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i rozporządzenia (UE) nr 510/2011 (wersja z lipca 2018 r. (V2)) 4 .
(4) W pierwszym wniosku wnioskodawcy zwracają się o zmianę metody badania określonej w załączniku do decyzji wykonawczej (UE) 2019/1119, aby umożliwić stosowanie warunków badania dla samochodów osobowych napędzanych silnikiem spalinowym wewnętrznego spalania w odniesieniu do tych pojazdów typu NOVC-HEV, w przypadku których zgodnie z pkt 1.1.4 dodatku 2 do subzałącznika 8 do załącznika XXI do rozporządzenia Komisji (UE) 2017/1151 5 można stosować nieskorygowane wartości zmierzonego zużycia paliwa i emisji CO2.
(5) Na poparcie swojego wniosku wnioskodawcy przedstawili dowody wskazujące na to, że ze względu na niski stopień elektryfikacji przedmiotowej kategorii pojazdów typu NOVC-HEV nie można określić statystycznie istotnego współczynnika korygującego CO2, o którym mowa w pkt 4.1.2 załącznika do decyzji wykonawczej (UE) 2019/1119.
(6) W świetle przedstawionych argumentów ze względu na niski stopień elektryfikacji pojazdy typu NOVC-HEV, w odniesieniu do których zgodnie z pkt 1.1.4 dodatku 2 do subzałącznika 8 do załącznika XXI do rozporządzenia (UE) 2017/1151 można stosować nieskorygowane wartości zmierzonego zużycia paliwa i emisji CO2, należy do celów obliczania ograniczenia emisji CO2 wynikającego ze wspomnianej technologii innowacyjnej uznawać za równoważne z pojazdami napędzanymi silnikami spalinowymi wewnętrznego spalania. W związku z tym do tej konkretnej kategorii pojazdów typu NOVC-HEV powinny mieć zastosowanie warunki badania samochodów osobowych napędzanych silnikiem spalinowym wewnętrznego spalania określone w załączniku do decyzji wykonawczej (UE) 2019/1119. W przypadku innych kategorii pojazdów typu NOVC-HEV metoda badania powinna pozostać bez zmian.
(7) W odniesieniu do drugiego wniosku uzasadnione jest doprecyzowanie metody badania poprzez dodanie współczynników konwersji paliw oraz zużycia mocy dla gazu płynnego (LPG) i sprężonego gazu ziemnego (CNG). Biorąc jednak pod uwagę ograniczoną dostępność E85 na całym rynku unijnym, odróżnienie tego paliwa od benzyny na potrzeby metody badania nie jest uzasadnione.
(8) W świetle nowych informacji na temat współczynników stosowania dla świateł zakrętowych i statycznego doświet- lenia zakrętów należy zastąpić istniejące współczynniki stosowania określone dla tych świateł w decyzji wykonawczej (UE) 2019/1119 bardziej zachowawczymi wskaźnikami, jak wskazano w decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2020/1339 6 .
(9) Aby zagwarantować pewność prawa, producenci powinni mieć możliwość składania przez pewien okres wniosków o poświadczenie ograniczenia emisji CO2 do organów udzielających homologacji typu zgodnie z decyzją wykonawczą (UE) 2019/1119 w jej wersji z dnia 28 czerwca 2019 r. Zmiany określone w niniejszej decyzji pozostają bez wpływu na ważność poświadczeń wydanych zgodnie z decyzją wykonawczą (UE) 2019/1119 w tej wersji.
(10) We wniosku zatwierdzonym decyzją wykonawczą (UE) 2020/1339 przedstawiono dowody potwierdzające, że stosowanie energooszczędnych świateł LED w tylnych światłach pozycyjnych nie przekracza wartości progowej penetracji rynku, o której mowa w art. 2 ust. 2 lit. a) rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 427/2014 7 , i że światła te należało zatem objąć zakresem decyzji wykonawczej (UE) 2020/1339. Decyzję tę należy zatem zmienić tak, aby jej zakres obejmował tylne światła pozycyjne.
(11) Ponieważ ograniczenie emisji CO2 poświadczone zgodnie z decyzją wykonawczą (UE) 2019/1119 można uwzględniać przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji danego producenta, począwszy od roku kalendarzowego 2021, niniejsza decyzja powinna wejść w życie niezwłocznie.
(12) Należy zatem odpowiednio zmienić decyzje wykonawcze (UE) 2019/1119 i (UE) 2020/1339,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: