KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1151/2012 z dnia 21 listopada 2012 r. w sprawie systemów jakości produktów rolnych i środków spożywczych 1 , w szczególności jego art. 52 ust. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Zgodnie z art. 53 ust. 1 akapit pierwszy rozporządzenia (UE) nr 1151/2012 Komisja rozpatrzyła wniosek Francji o zatwierdzenie zmiany w specyfikacji chronionej nazwy pochodzenia "Brie de Meaux" zarejestrowanej na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 1107/96 2 .
(2) Pismem z dnia 26 września 2018 r. władze francuskie powiadomiły Komisję, że okres przejściowy, o którym mowa w art. 15 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 1151/2012, kończący się dnia 31 grudnia 2022 r., przyznano podmiotom mającym siedzibę we Francji, które spełniają warunki tego artykułu zgodnie z zarządzeniem z dnia 29 sierpnia 2018 r. w sprawie zmiany specyfikacji produktu o chronionej nazwie pochodzenia "Brie de Meaux", opublikowanym w dniu 5 września 2018 r. w Dzienniku Urzędowym Republiki Francuskiej.
(3) W ramach krajowej procedury sprzeciwu wspomniane podmioty, które zgodnie z prawem wprowadzały do obrotu "Brie de Meaux" nieprzerwanie przez okres co najmniej pięciu lat poprzedzających złożenie wniosku, zgłosiły sprzeciw. Jeden podmiot sprzeciwił się następującemu przepisowi: "Słomę przechowuje się pod zadaszeniem". Dwa podmioty sprzeciwiły się następującemu przepisowi: "Utrzymywanie krowy na słomie jest obowiązkowe, przy czym minimalna ilość słomy podczas okresu utrzymywania wynosi średnio 0,5 kg dziennie na krowę mleczną w okresie produkcji w systemie boksów i średnio 5 kg dziennie na krowę mleczną w okresie produkcji w oborze wolnostano- wiskowej". Dwa podmioty sprzeciwiły się następującym przepisom: "Utrzymywanie krowy na słomie jest obowiązkowe, przy czym minimalna ilość słomy podczas okresu utrzymywania wynosi średnio 0,5 kg dziennie na krowę mleczną w okresie produkcji w systemie boksów i średnio 5 kg dziennie na krowę mleczną w okresie produkcji w oborze wolnostanowiskowej", "Roczną ilość pasz treściwych ograniczono średnio do 2 000 kg suchej masy na krowę mleczną w okresie produkcji" oraz "Zadawanie paszy zielonej stadu mlecznemu w ujęciu rocznym opiera się na autonomii gospodarstwa w połączeniu z autonomią obszaru: Autonomia gospodarstwa: Średni roczny udział pasz pochodzących z obszaru geograficznego i pochodzących z gospodarstwa rolnego stanowi co najmniej 60 % suchej masy w ramach całkowitej dawki pokarmowej stada. Autonomia obszaru: Udział pasz pochodzących z obszaru geograficznego stanowi co najmniej 85 % suchej masy w ramach całkowitej dawki pokarmowej stada mlecznego". Siedem podmiotów sprzeciwiło się następującym przepisom: "Roczną ilość pasz treściwych ograniczono średnio do 2 000 kg suchej masy na krowę mleczną w okresie produkcji" oraz "Zadawanie paszy zielonej stadu mlecznemu w ujęciu rocznym opiera się na autonomii gospodarstwa w połączeniu z autonomią obszaru: Autonomia gospodarstwa: Średni roczny udział pasz pochodzących z obszaru geograficznego i pochodzących z gospodarstwa rolnego stanowi co najmniej 60 % suchej masy w ramach całkowitej dawki pokarmowej stada. Autonomia obszaru: Udział pasz pochodzących z obszaru geograficznego stanowi co najmniej 85 % suchej masy w ramach całkowitej dawki pokarmowej stada mlecznego". Jeden podmiot sprzeciwił się następującemu przepisowi: "Roczną ilość pasz treściwych ograniczono średnio do 2 000 kg suchej masy na krowę mleczną w okresie produkcji". Jeden podmiot sprzeciwił się następującemu przepisowi: "Słomę przechowuje się pod zadaszeniem" i "Na jedną krowę mlecznej przypada co najmniej 20 arów powierzchni pastwiska". Jeden podmiot sprzeciwił się następującemu przepisowi: "Na jedną krowę mlecznej przypada co najmniej 20 arów powierzchni pastwiska".
(4) Przedmiotowe podmioty to następujące grupy rolne wspólnego gospodarowania (GAEC): GAEC de la Gironde (SIRET: 34028683000013); GAEC Reine Pré (SIRET: 39266778800013); EARL de la Mardelle (SIRET: 38514961200017); GAEC Vaucher (SIRET: 38159700400013); GAEC Bruggeman (SIRET: 383 943 610 000 14); EARL les Bordes (SIRET: 34236864400015); SCL du Versant Laiteux (SIRET: 49225855300014); GAEC des But- teaux (SIRET: 38773948500010); GAEC Blondeau Welvaert (SIRET: 32576392800018); EARL de la Prairie (SIRET: 49773714800013); GAEC Patoux (SIRET: 38008216400019); EARL Neret Guedrat (SIRET: 38249036500014); Gérard Houdard (SIRET: 39226686200011); EARL Mignon père et fils (SIRET: 49778394400018); EARL de la fontaine aux poissons (SIRET: 33522117200018).
(5) Proponowana zmiana nie jest nieznaczna w rozumieniu art. 53 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1151/2012, Komisja opublikowała zatem wniosek o wprowadzenie zmiany zgodnie z art. 50 ust. 2 lit. a) wymienionego rozporządzenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 3 .
(6) Do Komisji nie wpłynęło żadne oświadczenie o sprzeciwie zgodnie z art. 51 rozporządzenia (UE) nr 1151/2012, wymienioną zmianę specyfikacji należało zatem zatwierdzić.
(7) W dniu 25 czerwca 2020 r. Komisja zatwierdziła tę zmianę rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2020/914, opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 4 , zgodnie z art. 52 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1151/2012.
(8) Po publikacji stwierdzono, że w rozporządzeniu (UE) 2020/914 pominięto okres przejściowy, o którym mowa w art. 15 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 1151/2012.
(9) Należy zatem sprostować rozporządzenie (UE) 2020/914 niniejszym rozporządzeniem w celu uwzględnienia tego okresu przejściowego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
1 Dz.U. L 343 z 14.12.2012, s. 1.
2 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1107/96 z dnia 12 czerwca 1996 r. w sprawie rejestracji oznaczeń geograficznych i nazw pochodzenia zgodnie z procedurą określoną w art. 17 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2081/92 (Dz.U. L 148 z 21.6.1996, s. 1).
3 Dz.U. C 64 z 27.2.2020, s. 41.
4 Dz.U. L 209 z 2.7.2020, s. 4.