Rozporządzenie wykonawcze 2020/885 w odniesieniu do środków zapobiegających wprowadzaniu do Unii i rozprzestrzenianiu się w niej Pseudomonas syringae pv. actinidiae Takikawa, Serizawa, Ichikawa, Tsuyumu i Goto

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2020/885
z dnia 26 czerwca 2020 r.
w odniesieniu do środków zapobiegających wprowadzaniu do Unii i rozprzestrzenianiu się w niej Pseudomonas syringae pv. actinidiae Takikawa, Serizawa, Ichikawa, Tsuyumu i Goto

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2031 1  z dnia 26 października 2016 r. w sprawie środków ochronnych przeciwko agrofagom roślin, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 228/2013, (UE) nr 652/2014 i (UE) nr 1143/2014 oraz uchylające dyrektywy Rady 69/464/EWG, 74/647/EWG, 93/85/EWG, 98/57/WE, 2000/29/WE, 2006/91/WE i 2007/33/WE, w szczególności jego art. 30 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W 2011 r. Włochy poinformowały Komisję, że na ich terytorium występuje nowy agresywny szczep Pseudomonas syringae pv. actinidiae Takikawa, Serizawa, Ichikawa, Tsuyumu i Goto ("określony agrofag") - czynnik przyczynowy raka kiwi, oraz że wprowadziły urzędowe środki, aby zapobiec dalszemu wprowadzaniu i rozprzestrzenianiu określonego agrofaga na ich terytorium. Dostępne informacje świadczyły również o tym, że ten agresywny szczep określonego agrofaga występuje w państwie trzecim, które prowadzi wywóz materiału rozmnożeniowego roślin kiwi, w tym pyłku, do Unii. Informacje te są nadal istotne w odniesieniu do terytorium Unii.

(2) Z tego względu Komisja przyjęła decyzję wykonawczą 2012/756/UE 2 .

(3) Decyzja wykonawcza 2012/756/UE została zastąpiona decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2017/198 3 , która straciła moc z dniem 31 marca 2020 r.

(4) Określonego agrofaga nie wymieniono jako agrofaga kwarantannowego dla Unii w załączniku II, agrofaga kwarantannowego dla strefy chronionej w załączniku III ani jako regulowanego agrofaga niekwarantannowego w załączniku IV do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2019/2072 4 .

(5) Powody przyjęcia decyzji wykonawczej (UE) 2017/198, w tym odpowiednia wstępna analiza zagrożenia agrofagiem przeprowadzona przez Komisję, są nadal aktualne. Ze względu na istniejące zagrożenie fitosanitarne stwarzane przez określony agrofag należy przyjąć środki dotyczące wprowadzania do Unii żywego pyłku i roślin przeznaczonych do sadzenia, innych niż nasiona, Actinidia Lindl. ("określone rośliny") z państw trzecich. Należy również przewidzieć środki dotyczące przemieszczania w obrębie Unii tych roślin pochodzących z Unii. Środki te powinny być takie same jak środki określone w decyzji wykonawczej (UE) 2017/198, ponieważ okazało się, że skutecznie chronią one terytorium Unii przed określonym agrofagiem.

(6) Aby zapewnić wyższy poziom ochrony terytorium Unii przed określonym agrofagiem, określone rośliny wprowadzane do Unii powinny być poddawane rygorystycznym kontrolom oraz, w stosownych przypadkach, badane na obecność określonego agrofaga w punkcie kontroli granicznej lub w punkcie kontroli w miejscu przeznaczenia ustanowionym zgodnie z rozporządzeniem delegowanym Komisji (UE) 2019/2123 5 .

(7) Decyzję wykonawczą (UE) 2017/198 należy uchylić i zastąpić niniejszym rozporządzeniem. Jest to konieczne w celu uwzględnienia przepisów rozporządzenia (UE) 2016/2031 i rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/2072, które mają zastosowanie od dnia 14 grudnia 2019 r.

(8) Niniejsze rozporządzenie powinno mieć zastosowanie możliwie jak najszybciej, aby zastąpić decyzję wykonawczą (UE) 2017/198, która straciła moc z dniem 31 marca 2020 r. Powinno ono wejść w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

(9) W stosownych przypadkach państwa członkowskie powinny dostosować swoje prawodawstwo celem spełnienia wymogów określonych w niniejszym rozporządzeniu.

(10) Niniejsze rozporządzenie powinno mieć zastosowanie do dnia 31 grudnia 2021 r., aby dać czas na monitorowanie rozwoju sytuacji i określenie statusu fitosanitarnego określonego agrofaga w odniesieniu do terytorium Unii.

(11) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Roślin, Zwierząt, Żywności i Pasz,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Przedmiot

W niniejszym rozporządzeniu ustanawia się środki zapobiegające zawleczeniu do Unii i rozprzestrzenianiu się w niej Pseudomonas syringae pv. actinidiae Takikawa, Serizawa, Ichikawa, Tsuyumu i Goto ("określony agrofag").

Artykuł  2

Zakaz dotyczącyPseudomonas syringaepv.actinidiaeTakikawa, Serizawa, Ichikawa, Tsuyumu i Goto

Określony agrofag nie może być wprowadzany, przemieszczany ani utrzymywany, rozmnażany ani uwalniany na terytorium Unii.

Artykuł  3

Wprowadzanie do Unii żywego pyłku i roślin przeznaczonych do sadzenia, innych niż nasiona,ActinidiαLindl.

Żywy pyłek i rośliny przeznaczone do sadzenia, inne niż nasiona, Actinidia Lindl. ("określone rośliny") pochodzące z państw trzecich można wprowadzać do Unii jedynie pod warunkiem że są one zgodne ze szczególnymi wymogami dotyczącymi wprowadzania, jak określono w art. 4, 5 i 6.

Artykuł  4

Świadectwo fitosanitarne

Określonym roślinom pochodzącym z państw trzecich towarzyszy świadectwo fitosanitarne, które w rubryce "Deklaracja dodatkowa" zawiera informację, że spełniony jest jeden z następujących warunków:

a)
Określone rośliny były stale uprawiane w państwie, o którym wiadomo, że nie występuje w nim określony agrofag.
b)
Określone rośliny były stale uprawiane na obszarze wolnym od agrofaga ustanowionym w odniesieniu do określonego agrofaga przez krajową organizację ochrony roślin państwa pochodzenia zgodnie z międzynarodowym standardem dla środków fitosanitarnych ("ISPM") Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) nr 4 6 . W świadectwie w rubryce "Miejsce pochodzenia" umieszcza się nazwę obszaru wolnego od agrofaga.
c)
Określone rośliny zostały wyprodukowane w miejscu lub na stanowisku produkcji wolnym od agrofaga ustanowionym w odniesieniu do określonego agrofaga przez krajową organizację ochrony roślin państwa pochodzenia zgodnie z ISPM FAO nr 10 7 . Określone rośliny były uprawiane w strukturze dającej pewną izolację od środowiska zewnętrznego i ochronę przed nim, które skutecznie wykluczają obecność określonego agrofaga. W tym miejscu lub na tym stanowisku określone rośliny zostały dwukrotnie poddane urzędowej kontroli w czasie najbardziej odpowiednim do wykrycia objawów zakażenia podczas ostatniego pełnego cyklu wegetacji przed wywozem i stwierdzono, że są wolne od określonego agrofaga.

Takie miejsce lub stanowisko produkcji jest otoczone strefą o promieniu wynoszącym co najmniej 100 m, w której urzędowe kontrole przeprowadzono dwa razy w czasie najbardziej odpowiednim do wykrycia objawów zakażenia podczas ostatniego pełnego cyklu wegetacji przed wywozem, a wszelkie określone rośliny, u których podczas przeprowadzania takich kontroli stwierdzono objawy zakażenia, zostały natychmiast zniszczone.

d)
Określone rośliny zostały wyprodukowane w miejscu produkcji wolnym od agrofaga ustanowionym w odniesieniu do określonego agrofaga przez krajową organizację ochrony roślin państwa pochodzenia zgodnie z ISPM FAO nr 10. W tym miejscu określone rośliny zostały dwukrotnie poddane urzędowej kontroli i badaniu oraz dwukrotnie pobrano z nich próbki w czasie najbardziej odpowiednim do wykrycia objawów zakażenia podczas ostatniego pełnego cyklu wegetacji przed wywozem i stwierdzono, że są wolne od określonego agrofaga.

Takie miejsce produkcji jest otoczone strefą o promieniu wynoszącym 4 500 m ("strefa otaczająca") i spełniony jest jeden z poniższych warunków:

(i)
urzędowe kontrole, pobranie próbek oraz ich badanie przeprowadzono dwukrotnie w czasie najbardziej odpowiednim do wykrycia objawów zakażenia podczas ostatniego pełnego cyklu wegetacji przed wywozem. Podczas urzędowej kontroli, pobierania próbek i badań nie stwierdzono występowania określonego agrofaga;
(ii)
wszystkie określone rośliny w promieniu 500 m od miejsca produkcji zostały natychmiast zniszczone;
(iii)
każda określona roślina w promieniu 500 m od miejsca produkcji była regularnie badana w czasie najbardziej odpowiednim do wykrycia objawów zakażenia i została uznana za wolną od określonego agrofaga.

W przypadku ppkt (ii) i (iii) wszystkie określone rośliny w tej strefie w odległości od 500 do 4 500 m od miejsca produkcji zostały zniszczone lub zbadane zgodnie z planem pobierania próbek, który jest w stanie z wiarygodnością 99 % potwierdzić, że poziom obecności określonego agrofaga w określonych roślinach jest niższy niż 0,1 %.

Artykuł  5

Dodatkowe informacje, które należy zamieścić w świadectwie fitosanitarnym

W przypadku gdy podaje się informacje określone w art. 4 lit. c) lub d), świadectwo zawiera dodatkowo informację o tym, że spełniony jest jeden z następujących warunków:

a)
określone rośliny pochodzą bezpośrednio od roślin matecznych uprawianych w warunkach określonych w art. 4 lit. a), b) lub c);
b)
określone rośliny pochodzą bezpośrednio od roślin matecznych, które wcześniej poddano indywidualnemu badaniu potwierdzającemu, że są wolne od określonego agrofaga;
c)
określone rośliny poddano badaniu zgodnie z planem pobierania próbek, który jest w stanie z wiarygodnością 99 % potwierdzić, że poziom obecności określonego agrofaga w określonych roślinach jest niższy niż 0,1 %.
Artykuł  6

Kontrola

Określone rośliny wprowadzane do Unii, którym towarzyszy świadectwo fitosanitarne i które są zgodne z art. 4 i 5, są poddawane rygorystycznym kontrolom, a następnie, w stosownych przypadkach, badane na obecność określonego agrofaga w punkcie kontroli granicznej lub w punkcie kontroli określonym zgodnie z rozporządzeniem delegowanym (UE) 2019/2123.

Artykuł  7

Przemieszczanie określonych roślin w obrębie Unii

Określone rośliny, które pozostawały przez jakąkolwiek część swojego cyklu życia w Unii, mogą być przemieszczane w obrębie Unii jedynie wówczas, gdy spełniają szczególne wymogi określone w art. 8 i 9.

Artykuł  8

Wydawanie paszportów roślin i warunki przemieszczania

Określone rośliny, które pozostawały przez jakąkolwiek część swojego cyklu życia w Unii, i rośliny wprowadzane do Unii zgodnie z art. 3 mogą być przemieszczane w obrębie Unii jedynie wówczas, gdy towarzyszy im paszport roślin przygotowany, wydany i wykorzystany zgodnie z art. 78-95 rozporządzenia (UE) 2016/2031 oraz jeżeli spełniają jeden z następujących warunków:

a)
Określone rośliny były stale uprawiane w państwie członkowskim, w którym nie stwierdzono występowania określonego agrofaga.
b)
Określone rośliny były stale uprawiane w strefie chronionej wymienionej w załączniku III do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/2072.
c)
Określone rośliny były stale uprawiane na obszarze wolnym od agrofaga ustanowionym w odniesieniu do określonego agrofaga przez właściwy organ państwa członkowskiego pochodzenia zgodnie z ISPM FAO nr 4.
d)
Określone rośliny zostały wyprodukowane w miejscu lub na stanowisku produkcji wolnym od agrofaga ustanowionym w odniesieniu do określonego agrofaga przez odpowiedzialny organ urzędowy państwa członkowskiego pochodzenia zgodnie z ISPM FAO nr 10. Określone rośliny były uprawiane w strukturze dającej pewną izolację od środowiska zewnętrznego i ochronę przed nim, które skutecznie wykluczają obecność określonego agrofaga. W tym miejscu lub na tym stanowisku określone rośliny zostały dwukrotnie poddane urzędowej kontroli w czasie najbardziej odpowiednim do wykrycia objawów zakażenia podczas ostatniego pełnego cyklu wegetacji przed przemieszczeniem i stwierdzono, że są wolne od określonego agrofaga.

Takie miejsce lub stanowisko produkcji jest otoczone strefą o promieniu wynoszącym co najmniej 100 m, w której urzędowe kontrole przeprowadzono dwa razy w czasie najbardziej odpowiednim do wykrycia objawów zakażenia podczas ostatniego pełnego cyklu wegetacji przed przemieszczeniem, a wszelkie rośliny, u których podczas przeprowadzania takich kontroli stwierdzono objawy zakażenia, zostały natychmiast zniszczone.

e)
Określone rośliny zostały wyprodukowane w miejscu produkcji wolnym od agrofaga ustanowionym w odniesieniu do określonego agrofaga przez właściwy organ państwa członkowskiego pochodzenia zgodnie z ISPM FAO nr 10.

W tym miejscu określone rośliny zostały dwukrotnie poddane urzędowej kontroli i badaniu oraz dwukrotnie pobrano z nich próbki w czasie najbardziej odpowiednim do wykrycia objawów zakażenia podczas ostatniego pełnego cyklu wegetacji przed przemieszczeniem i stwierdzono, że są wolne od określonego agrofaga.

Takie miejsce produkcji jest otoczone strefą o promieniu wynoszącym 500 m ("strefa otaczająca") i spełniony jest jeden z poniższych warunków:

(i)
urzędowe kontrole, pobranie próbek oraz ich badanie przeprowadzono dwukrotnie w obrębie całej strefy otaczającej w czasie najbardziej odpowiednim do wykrycia objawów zakażenia podczas ostatniego pełnego cyklu wegetacji przed przemieszczeniem. Podczas urzędowej kontroli, pobierania próbek i badań nie stwierdzono występowania określonego agrofaga;
(ii)
wszystkie określone rośliny w strefie otaczającej zostały natychmiast zniszczone;
(iii)
każda określona roślina w strefie otaczającej była regularnie badana w czasie najbardziej odpowiednim do wykrycia objawów zakażenia i została uznana za wolną od określonego agrofaga.

Strefa otaczająca jest otoczona dalszą strefą o szerokości 4 000 m i spełniony jest jeden z poniższych warunków:

(i)
po zakończeniu urzędowych kontroli, pobierania próbek i badań, przeprowadzonych dwukrotnie w tej dalszej strefie w czasie najbardziej odpowiednim do wykrycia objawów zakażenia podczas ostatniego pełnego cyklu wegetacji przed przemieszczeniem, wprowadzono środki zwalczania we wszystkich przypadkach, w których stwierdzono występowanie określonego agrofaga na określonych roślinach. Środki te polegają na natychmiastowym zniszczeniu zakażonych określonych roślin;
(ii)
wszystkie określone rośliny w tej dalszej strefie zostały zniszczone;
(iii)
wszystkie określone rośliny w tej dalszej strefie zbadano zgodnie z planem pobierania próbek, który jest w stanie z wiarygodnością 99 % potwierdzić, że poziom obecności określonego agrofaga w określonych roślinach jest niższy niż 0,1 %.
Artykuł  9

Dodatkowe warunki przemieszczania

Jeżeli spełnione są wymogi określone w art. 8 lit. d) lub e), określone rośliny muszą spełniać dodatkowo jeden z następujących wymogów:

a)
określone rośliny pochodzą bezpośrednio od roślin matecznych uprawianych w warunkach określonych w art. 8 lit. a), b), c) lub d);
b)
określone rośliny pochodzą bezpośrednio od roślin matecznych, które wcześniej poddano indywidualnemu badaniu potwierdzającemu, że są wolne od określonego agrofaga;
c)
określone rośliny poddano badaniu zgodnie z planem pobierania próbek, który jest w stanie z wiarygodnością 99 % potwierdzić, że poziom obecności określonego agrofaga w określonych roślinach jest niższy niż 0,1 %.
Artykuł  10

Zgodność

Państwa członkowskie uchylają lub zmieniają środki, które już przyjęły w celu ochrony przed wprowadzeniem i rozprzestrzenianiem się określonego agrofaga, w celu zapewnienia zgodności z niniejszym rozporządzeniem. Państwa członkowskie niezwłocznie informują o tych środkach Komisję.

Artykuł  11

Wejście w życie i rozpoczęcie stosowania

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Niniejsze rozporządzenie stosuje się do dnia 31 grudnia 2021 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 26 czerwca 2020 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca
1 Dz.U. L 317 z 23.11.2016, s. 4.
2 Decyzja wykonawcza Komisji 2012/756/UE z dnia 5 grudnia 2012 r. w odniesieniu do środków zapobiegających wprowadzaniu do Unii i rozprzestrzenianiu się w niej Pseudomonas syringae pv. actinidiae Takikawa, Serizawa, Ichikawa, Tsuyumu i Goto (Dz.U. L 335 z 7.12.2012, s. 49).
3 Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2017/198 z dnia 2 lutego 2017 r. w odniesieniu do środków zapobiegających wprowadzaniu do Unii i rozprzestrzenianiu się w niej Pseudomonas syringae pv. actinidiae Takikawa, Serizawa, Ichikawa, Tsuyumu i Goto (Dz.U. L 31 z 4.2.2017, s. 29).
4 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/2072 z dnia 28 listopada 2019 r. ustanawiające jednolite warunki wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2031 w sprawie środków ochronnych przeciwko agrofagom roślin i uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 690/2008 oraz zmieniające rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/2019 (Dz.U. L 319 z 10.12.2019, s. 1).
5 Rozporządzenie Delegowane Komisji (UE) 2019/2123 z dnia 10 października 2019 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/625 w odniesieniu do przepisów dotyczących przypadków, w których kontrole identyfikacyjne i kontrole bezpośrednie niektórych towarów mogą być przeprowadzane w punktach kontroli, a kontrole dokumentacji mogą być przeprowadzane w pewnej odległości od punktów kontroli granicznej, oraz warunków, na jakich może się to odbywać (Dz.U. L 321 z 12.12.2019, s. 64).
6 Wymogi dotyczące ustanawiania obszarów wolnych od agrofaga. ISPM nr 4 (1995), Rzym, IPPC, FAO 2016 r.
7 Wymogi dotyczące ustanawiania miejsc i stanowisk produkcji wolnych od agrofaga. ISPM nr 10 (1999), Rzym, IPPC, FAO 2016 r.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2020.205.9

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 2020/885 w odniesieniu do środków zapobiegających wprowadzaniu do Unii i rozprzestrzenianiu się w niej Pseudomonas syringae pv. actinidiae Takikawa, Serizawa, Ichikawa, Tsuyumu i Goto
Data aktu: 26/06/2020
Data ogłoszenia: 29/06/2020
Data wejścia w życie: 02/07/2020