a także mając na uwadze, co następuje:(1) Zgodnie z art. 11 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 państwa członkowskie zmniejszają kwotę płatności bezpośrednich, która ma zostać przyznana rolnikowi za dany rok kalendarzowy na podstawie tytułu III rozdział 1 tego rozporządzenia, o co najmniej 5 % w odniesieniu do części kwoty przekraczającej 150 000 EUR, chyba że zastosują przepisy zawarte w ust. 3 wymienionego artykułu. Zgodnie z art. 7 ust. 2 wymienionego rozporządzenia szacunkową kwotę wynikającą z tego zmniejszenia udostępnia się jako dodatkowe wsparcie na środki w ramach rozwoju obszarów wiejskich.
(2) Zgodnie z art. 11 ust. 6 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 do dnia 31 grudnia 2019 r. państwa członkowskie powiadomiły Komisję o swojej decyzji w sprawie zmniejszenia kwoty płatności bezpośrednich i szacunkowej kwoty wynikającej ze zmniejszenia na rok kalendarzowy 2020. W powiadomieniach Bułgarii, Czech, Danii, Estonii, Irlandii, Hiszpanii, Włoch, Łotwy, Węgier, Niderlandów, Polski, Portugalii, Słowacji, Finlandii, Szwecji i Zjednoczonego Królestwa wskazano szacunkową kwotę zmniejszenia płatności większą niż zero.
(3) Na podstawie art. 14 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 państwa członkowskie mogłyby podjąć decyzję o udostępnieniu określonego odsetka swoich rocznych pułapów krajowych na płatności bezpośrednie jako wsparcie dodatkowe na środki objęte programowaniem w zakresie rozwoju obszarów wiejskich.
(4) Zgodnie z art. 14 ust. 1 akapit szósty rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 Belgia, Dania, Niemcy, Grecja, Francja, Niderlandy i Zjednoczone Królestwo powiadomiły Komisję o swojej decyzji w sprawie udostępnienia jako wsparcie dodatkowe finansowane w ramach Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFR- ROW) w 2021 r. określonego odsetka swojego rocznego pułapu krajowego dla płatności bezpośrednich w roku kalendarzowym 2020.
(5) Zgodnie z art. 14 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 państwa członkowskie mogą udostępnić jako płatności bezpośrednie na rok kalendarzowy 2020 określoną kwotę wsparcia, które ma być finansowane z EFRROW w roku budżetowym 2021.
(6) Zgodnie z art. 14 ust. 2 akapit szósty rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 Chorwacja, Węgry, Malta i Polska powiadomiły Komisję o swojej decyzji w sprawie udostępnienia jako płatności bezpośrednie w roku kalendarzowym 2020 określonej kwoty środków przydzielonych im z eFrROW na 2021 r.
(7) W związku z tym konieczne jest dostosowanie załączników II i III do rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 w celu uwzględnienia proponowanych zmian dotyczących rocznych pułapów krajowych i rocznych pułapów netto dla płatności bezpośrednich.
(8) Zgodnie z art. 137 ust. 1 akapit drugi Umowy o wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej rozporządzenie (UE) nr 1307/2013, w brzmieniu obowiązującym w 2020 r., nie ma zastosowania w Zjednoczonym Królestwie w odniesieniu do roku składania wniosków 2020. Nie ma zatem potrzeby ustalania nowych pułapów na rok 2020 w odniesieniu do Zjednoczonego Królestwa.
(9) Należy zatem odpowiednio zmienić załączniki II i III do rozporządzenia (UE) nr 1307/2013.
(10) Ponieważ zmiany wprowadzone niniejszym rozporządzeniem dotyczą stosowania rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 w odniesieniu do roku 2020, niniejsze rozporządzenie powinno stosować się od dnia 1 stycznia 2020 r.,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: