KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/196 z dnia 7 lutego 2018 r. w sprawie dodatkowych ceł przywozowych na niektóre produkty pochodzące ze Stanów Zjednoczonych Ameryki 1 , w szczególności jego art. 3 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Z uwagi na fakt, iż Stany Zjednoczone nie zapewniły zgodności ustawy o odszkodowaniach z tytułu kontynuacji dumpingu lub utrzymywania subsydiów ("Continued Dumping and Subsidy Offset Act", dalej zwanej "CDSOA") ze swoimi zobowiązaniami wynikającymi z porozumień w ramach Światowej Organizacji Handlu (WTO), rozporządzeniem (UE) 2018/196 pierwotnie nałożono dodatkowe cło ad valorem w wysokości 4,3 % na przywóz niektórych produktów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych Ameryki. Zgodnie z udzielonym przez WTO zezwoleniem na zawieszenie stosowania koncesji w stosunku do Stanów Zjednoczonych Komisja co roku dostosowuje poziom zawieszenia koncesji do poziomu zniweczenia lub naruszenia korzyści Unii Europejskiej w danym czasie spowodowanych wprowadzeniem CDSOA. W 2019 r. dostosowano poziom zawieszenia do dodatkowego cła przywozowego ad valorem w wysokości 0,001 % i zmieniono odpowiednio rozporządzenie (UE) 2018/196.
(2) Kwoty wypłacone zgodnie z CDSOA w ostatnim roku, dla którego są dostępne dane, odnoszą się do podziału środków pochodzących z ceł antydumpingowych i wyrównawczych pobranych w ciągu roku podatkowego 2019 (od dnia 1 października 2018 r. do dnia 30 września 2019 r.). Na podstawie danych opublikowanych przez Biuro Ceł i Ochrony Granic Stanów Zjednoczonych oraz zgodnie z art. 3 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (UE) 2018/196, poziom zniweczenia lub naruszenia korzyści Unii Europejskiej obliczono na kwotę 25 506,30 USD.
(3) Poziom zniweczenia lub naruszenia korzyści, a w konsekwencji - zawieszenia, wzrósł w porównaniu z poziomem z 2019 r. Poziomu zawieszenia nie można jednak dostosować do poziomu zniweczenia lub naruszenia korzyści zgodnie z art. 3 ust. 1 lit. c) przez dodanie produktów do wykazu w załączniku I do rozporządzenia (UE) 2018/196, ponieważ wszystkie produkty z wykazu w załączniku II do rozporządzenia (UE) 2018/196 zostały już dodane do załącznika I. W związku z tym, zgodnie z art. 3 ust. 1 lit. e) tego rozporządzenia, Komisja powinna zachować dotychczasowy wykaz produktów w załączniku I i zmienić stawkę dodatkowego cła w celu dostosowania poziomu zawieszenia do poziomu zniweczenia lub naruszenia korzyści. Należy zatem zachować w wykazie cztery produkty wymienione w załączniku I, a stawka dodatkowego cła przywozowego powinna zostać zmieniona i ustalona na poziomie 0,012 %.
(4) Wpływ dodatkowego cła przywozowego ad valorem w wysokości 0,012 % nakładanego na przywóz ze Stanów Zjednoczonych produktów wymienionych w załączniku I odpowiada, w skali roku, wartości handlu nieprzekraczającej 25 506,30 USD.
(5) Aby zapobiec występowaniu opóźnień w stosowaniu zmienionej stawki dodatkowego cła przywozowego, niniejsze rozporządzenie powinno wejść w życie z dniem jego opublikowania.
(6) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) 2018/196,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
1 Dz.U. L 44 z 16.2.2018, s. 1.
* Dz.U. L 269 z 10.10.2013, s. 1.
2 Rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz.U. L 256 z 7.9.1987, s. 1).