uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej 1 , w szczególności jego art. 9 ust. 1,
1. PROCEDURA
1.1. Obowiązujące środki
(1) Obecnie obowiązującym środkiem jest ostateczne cło antydumpingowe nałożone rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2016/388 2 , zmienionym rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2016/1369 3 .
(2) Produkt objęty postępowaniem podlega także ostatecznemu cłu wyrównawczemu nałożonemu rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2016/387 4 .
1.2. Wniosek o dokonanie przeglądu
(3) W dniu 2 marca 2018 r. Komisja otrzymała wniosek o przeprowadzenie częściowego przeglądu okresowego obowiązujących środków antydumpingowych na podstawie art. 11 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2016/1036 ("rozporządzenie podstawowe") ograniczonego do producenta eksportującego Electrosteel Castings Limited ("Electrosteel"). Wniosek został złożony przez Saint-Gobain PAM, Saint-Gobain PAM Deutschland GmbH, Saint-Gobain PAM España S.A. i Duktus (Production) GmbH ("wnioskodawcy"), czterech producentów unijnych.
(4) W pierwotnym dochodzeniu Komisja ustaliła margines dumpingu w wysokości 4,1 % dla przedsiębiorstwa Electrosteel, ale ostateczna stawka cła antydumpingowego została ustalona na poziomie 0 %, aby uniknąć podwójnego liczenia subsydiów wywozowych już ujętych w ostatecznej stawce cła wyrównawczego w wysokości 9,0 %. Wniosek zawierał wystarczające dowody wskazujące na to, że przedsiębiorstwo Electrosteel nasiliło swoją praktykę dumpingową od czasu nałożenia środków oraz że okoliczności, na podstawie których wprowadzono obowiązujące środki, zmieniły się i zmiany te mają charakter trwały.
1.3. Wszczęcie przeglądu
(5) Komisja podjęła decyzję o wszczęciu częściowego przeglądu okresowego, ograniczonego do zbadania dumpingu w odniesieniu do Electrosteel, zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia podstawowego. W dniu 4 maja 2018 r. Komisja opublikowała zawiadomienie o wszczęciu przeglądu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ("zawiadomienie o wszczęciu") 5 .
(6) Ponowne dochodzenie przeglądowe objęło okres od dnia 1 kwietnia 2017 r. do dnia 31 marca 2018 r. Pierwotne dochodzenie objęło okres od dnia 1 października 2013 r. do dnia 30 września 2014 r.
1.4. Zainteresowane strony
(7) W zawiadomieniu o wszczęciu Komisja wezwała zainteresowane strony do przedstawienia swoich opinii. Ponadto Komisja wyraźnie poinformowała wnioskodawców, Electrosteel i władze państwa, którego dotyczy postępowanie, o przeglądzie i zaprosiła te podmioty do wzięcia w nim udziału.
(8) Zainteresowane strony miały możliwość przedstawienia swoich opinii na piśmie oraz złożenia wniosku o przesłuchanie przed Komisją lub rzecznikiem praw stron w postępowaniach w sprawie handlu. Przedsiębiorstwo Electrosteel wystąpiło z wnioskiem o przeprowadzenie trzech przesłuchań z udziałem służb Komisji i wniosek ten został przyjęty. Przesłuchania te odbyły się w dniach 15 maja 2018 r., 15 czerwca 2018 r. i 17 stycznia 2019 r.
2. WYCOFANIE WNIOSKU I ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
(9) Pismami z dnia 19 kwietnia i z dnia 2 maja 2019 r. wnioskodawcy poinformowali Komisję o wycofaniu swojego wniosku.
(10) Na podstawie art. 9 ust. 1 rozporządzenia podstawowego w przypadku wycofania skargi postępowanie może zostać zakończone, o ile nie jest to sprzeczne z interesem Unii.
(11) Dochodzenie nie ujawniło żadnych okoliczności wskazujących, że zakończenie postępowania byłoby sprzeczne z interesem Unii. W tym kontekście Komisja zauważyła, że nie otrzymano żadnych uwag od zainteresowanych stron, wskazujących, że takie zakończenie byłoby sprzeczne z interesem Unii. W związku z tym Komisja uznała, że należy zakończyć częściowy przegląd okresowy bez formalnego określenia istnienia istotnych trwałych zmian oraz praktyki dumpingowej stosowanej przez Electrosteel.
(12) Komisja stwierdziła, że częściowy przegląd okresowy, którego zakres ograniczono do zbadania dumpingu w odniesieniu do Electrosteel, powinien zostać zakończony bez zmiany obowiązujących środków.
(13) Zainteresowane strony zostały odpowiednio poinformowane i umożliwiono im przedstawienie uwag.
(14) Niniejsza decyzja jest zgodna z opinią komitetu ustanowionego art. 15 ust. 1 rozporządzenia podstawowego,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
W imieniu Komisji | |
Jean-Claude JUNCKER | |
Przewodniczący |
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2019.181.87 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja wykonawcza 2019/1145 w sprawie zakończenia częściowego przeglądu okresowego środków antydumpingowych mających zastosowanie do przywozu rur i przewodów rurowych z żeliwa ciągliwego (zwanego także żeliwem sferoidalnym) pochodzących z Indii, bez wprowadzania zmian w obowiązujących środkach |
Data aktu: | 04/07/2019 |
Data ogłoszenia: | 05/07/2019 |
Data wejścia w życie: | 06/07/2019 |