a także mając na uwadze, co następuje:(1) W rozporządzeniu (UE) 2017/1129 ustanowiono wymogi, które należy spełnić przy sporządzaniu prospektów. Wymogi dotyczące weryfikacji, przeglądu, zatwierdzenia i składania uniwersalnego dokumentu rejestracyjnego i wszelkich dokonanych w nim zmian, wymogi dotyczące formatu prospektu, prospektu podstawowego oraz ostatecznych warunków, konkretnych informacji, które mają być zawarte w prospekcie, informacji minimalnych, które mają być zawarte w uniwersalnym dokumencie rejestracyjnym, ograniczonych informacji, które mają być ujęte w ramach uproszczonego systemu obowiązków informacyjnych dla ofert wtórnych, ograniczonej treści, ujednoliconego formatu i ujednoliconej kolejności w odniesieniu do prospektu UE na rzecz rozwoju, ograniczonej treści i ujednoliconego formatu specjalnego podsumowania oraz procedur weryfikacji i zatwierdzania prospektów wymagają doprecyzowania.
(2) Treść i format prospektu emisyjnego zależą od szeregu czynników, takich jak rodzaj emitenta, rodzaj papierów wartościowych, rodzaj emisji oraz możliwy udział strony trzeciej jako podmiotu zabezpieczającego, a także od tego, czy udzielono dopuszczenia do obrotu. W związku z tym nie należy ustanawiać takich samych wymogów dla wszystkich rodzajów prospektów. Należy natomiast ustanowić szczegółowe wymogi informacyjne, które powinny być łączone w zależności od wymienionych wyżej czynników i rodzaju prospektu. Nie powinno to jednak uniemożliwiać emitentowi, oferującemu lub osobie wnioskującej o dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym przedstawienia w prospekcie wyczerpujących, dostępnych informacji.
(3) Aby zapewnić pewność prawa i zwiększyć przejrzystość wobec inwestorów, emitenci powinni określić w swoim uniwersalnym dokumencie rejestracyjnym, czy został on zatwierdzony przez właściwy organ, czy też został tylko złożony i opublikowany bez uprzedniego zatwierdzenia.
(4) Złagodzone wymogi informacyjne dotyczące ofert wtórnych powinny odzwierciedlać cechy charakterystyczne udziałowych papierów wartościowych i papierów wartościowych o charakterze nieudziałowym.
(5) Przedsiębiorstwa zbiorowego inwestowania typu zamkniętego realizują szczególne cele inwestycyjne i mogą podlegać specjalnym ograniczeniom inwestycyjnym. Dokumenty rejestracyjne w przypadku tych przedsiębiorstw powinny być zatem objęte szczegółowymi wymogami informacyjnymi.
(6) Ze względu na pośredni związek między inwestorem a akcjami bazowymi kwitów depozytowych ważne jest poinformowanie inwestora o emitencie akcji bazowych. Dlatego prospekty dotyczące kwitów depozytowych powinny zawierać - poza informacjami na temat danego kwitu depozytowego i jego emitenta - również informacje na temat akcji bazowych oraz ich emitenta.
(7) Informacje zawarte w prospektach dotyczących papierów wartościowych o charakterze nieudziałowym należy dostosować do poziomu wiedzy, w tym wiedzy fachowej, wszystkich rodzajów inwestorów. Prospekty dotyczące papierów wartościowych o charakterze nieudziałowym, w które mogą inwestować inwestorzy indywidualni, powinny zatem podlegać bardziej szczegółowym, odrębnym wymogom informacyjnym w porównaniu do prospektów dotyczących papierów wartościowych o charakterze nieudziałowym zarezerwowanych dla inwestorów kwalifikowanych.
(8) Obowiązek sporządzenia prospektu dotyczy papierów wartościowych o charakterze nieudziałowym emitowanych przez państwa trzecie oraz ich władze regionalne i lokalne w przypadkach, w których podmioty te chcą przeprowadzić ofertę publiczną papierów wartościowych w Unii lub chcą, aby ich papiery wartościowe dopuszczono do obrotu na rynku regulowanym. Ze względu na szczególny charakter tych podmiotów publicznych należy ustanowić szczegółowe wymogi informacyjne.
(9) Inwestorzy powinni być w stanie zrozumieć sytuację emitenta o złożonej historii finansowej, a także oczekiwane skutki transakcji, która wiąże się ze znaczącym zobowiązaniem finansowym. Dlatego tacy emitenci powinni mieć obowiązek umieszczania w prospekcie dodatkowych informacji w tym celu.
(10) W przypadku gdy papiery wartościowe są wymienne lub zamienne na akcje, które zostały już dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym, akcjonariusze i inwestorzy zwykle posiadają już informacje na temat akcji stanowiących bazę tych papierów wartościowych. Dlatego też wystarczającym rozwiązaniem jest dodanie do prospektu oświadczenia wskazującego rodzaj danych akcji bazowych i szczegółowo określającego, gdzie można uzyskać informacje na ich temat.
(11) Inwestorzy mogą chcieć inwestować w papiery wartościowe zamienne lub wymienne na akcje, które są lub będą emitowane przez emitenta tych papierów wartościowych lub przez podmiot należący do grupy tego emitenta i które nie zostały jeszcze dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym. Tacy inwestorzy powinni posiadać takie same informacje na temat możliwości kontynuowania działalności przez emitenta akcji bazowych, a także na temat jego zadłużenia w stosunku do kapitalizacji, jak inwestorzy bezpośrednio inwestujący w takie akcje. Dlatego prospekt powinien zawierać oświadczenie o kapitale obrotowym oraz oświadczenie o kapitalizacji i zadłużeniu emitenta akcji bazowych.
(12) Pochodne papiery wartościowe wiążą się ze szczególnym ryzykiem dla inwestorów, ponieważ przykładowo straty mogą być wyższe niż dokonane inwestycje, a instrument bazowy nie zawsze jest dopuszczony do obrotu na rynku regulowanym, a zatem informacje na temat tego instrumentu mogą nie być dostępne. Niektóre papiery wartościowe o charakterze nieudziałowym, takie jak obligacje strukturyzowane, zawierają w swojej konstrukcji również pewne elementy pochodnego papieru wartościowego. W związku z tym dokument ofertowy powinien zawierać dodatkowe informacje na temat instrumentu bazowego dla pochodnego papieru wartościowego lub na temat pochodnego elementu papieru wartościowego o charakterze nieudziałowym oraz, w stosownych przypadkach, oświadczenie dotyczące ewentualnych strat, na które narażeni są inwestorzy.
(13) W przypadku gdy prospekt podstawowy sporządzono dla papierów wartościowych powiązanych ze składnikiem aktywów bazowych lub zabezpieczonych takim składnikiem, w takim prospekcie podstawowym należy zawrzeć wszystkie informacje dotyczące rodzaju składnika aktywów bazowych, jeżeli przedmiotowy składnik aktywów bazowych jest znany w dniu zatwierdzenia prospektu podstawowego. Warunki rynkowe mogą jednak spowodować zmianę wyboru składnika aktywów bazowych w ramach danej kategorii aktywów bazowych. Dlatego szczegółowe informacje na temat tego składnika aktywów bazowych powinny być zawarte jedynie w ostatecznych warunkach prospektu podstawowego.
(14) Zabezpieczenia mają zapewnić należytą obsługę płatności związanych z danym papierem wartościowym. Ze względu na potencjalną różnorodność zabezpieczeń należy ustanowić jasne wymogi informacyjne odnoszące się do ich charakteru i zakresu.
(15) Format prospektu, prospektu podstawowego i ostatecznych warunków należy określić, ustalając kolejność prezentacji wymaganych informacji. Ze względu na wielofunkcyjny charakter uniwersalnego dokumentu rejestracyjnego emitentom, którzy decydują się na sporządzanie i publikowanie uniwersalnego dokumentu rejestracyjnego w każdym roku obrotowym, należy jednak zapewnić większą elastyczność w odniesieniu do kolejności informacji, które należy przedstawić w tym dokumencie.
(16) Chociaż prospekt podstawowy powinien zawierać wszystkie informacje dostępne w czasie jego sporządzania, należy dopuścić możliwość pozostawienia pustych miejsc w odniesieniu do szczegółowych informacji, które staną się dostępne dopiero na późniejszym etapie i które mają znaleźć się w ostatecznych warunkach, lub dołączenia wykazu takich brakujących informacji.
(17) Nie zawsze zachodzi konieczność zamieszczania podsumowania w prospekcie. Nie powinno to jednak uniemożliwiać umieszczania w prospekcie sekcji przedstawiającej ogólny zarys. Aby uniknąć pomyłek wśród inwestorów, nie należy jednak nazywać jej podsumowaniem, chyba że spełnia ona wszystkie wymogi dotyczące podsumowań.
(18) Prospekt UE na rzecz rozwoju ma zmniejszyć obciążenie administracyjne, w szczególności spoczywające na MŚP. Dlatego należy uprościć sporządzanie prospektów UE na rzecz rozwoju, ustanawiając stałą kolejność przedstawiania informacji. Aby zapewnić spójny sposób przekazywania informacji zgodnie z różnymi modelami biznesowymi, należy jednak dopuścić elastyczność w odniesieniu do kolejności przedstawiania poszczególnych informacji w ramach każdej sekcji prospektu UE na rzecz rozwoju.
(19) Aby zapewnić elastyczność i zachęcić do wykorzystywania prospektów UE na rzecz rozwoju, powinna istnieć możliwość, aby na taki prospekt składały się osobne dokumenty. Aby uniknąć ryzyka powielania informacji, należy ustanowić odrębne szczegółowe wymogi informacyjne, z jednej strony, dla specjalnego dokumentu rejestracyjnego, a z drugiej strony - dla specjalnego dokumentu ofertowego i dostosować je do rodzaju przedmiotowych papierów wartościowych, stosując rozróżnienie na udziałowe papiery wartościowe i papiery wartościowe o charakterze nieudziałowym.
(20) Specjalne podsumowanie prospektu UE na rzecz rozwoju powinno zapewnić inwestorom kluczowe informacje niezbędne do podjęcia decyzji, które oferty papierów wartościowych chcą oni dalej analizować poprzez zapoznanie się z całym prospektem. Dlatego powinno ono obejmować podstawową charakterystykę emitenta oraz oferowanych papierów wartościowych, a także związane z nimi ryzyko, jak również ogólne warunki oferty. Zważywszy jednak, że specjalne podsumowanie stanowi jedynie wprowadzenie do prospektu UE na rzecz rozwoju i że należy je odczytywać w zestawieniu z pozostałymi częściami tego prospektu, treść specjalnego podsumowania powinna być spójna z tymi pozostałymi częściami. Aby zapewnić dostosowanie objętości specjalnego podsumowania do ograniczonej treści prospektu UE na rzecz rozwoju, należy ograniczyć długość tego podsumowania.
(21) Aby zapewnić stosowanie zharmonizowanych norm przez właściwe organy w całej Unii przy weryfikacji prospektów, w szczególności weryfikacji kompletności, zrozumiałości i spójności informacji zawartych w projektach prospektów, należy ustanowić kryteria weryfikacji prospektów. Takie kryteria powinny być stosowane w odniesieniu do całego projektu prospektu i do dowolnej jego części składowej, w tym do uniwersalnego dokumentu rejestracyjnego oraz wszelkich zmian i suplementów do prospektu.
(22) Należy zapewnić wysoki poziom ochrony inwestorów. W związku z tym właściwe organy powinny mieć możliwość rozważenia, w stosownych przypadkach, dodatkowych kryteriów weryfikacji kompletności, zrozumiałości i spójności projektów prospektów w celu dostosowania weryfikacji do szczególnych cech prospektu.
(23) Niektórzy emitenci prowadzą bardzo specyficzną działalność gospodarczą i do pełnego zrozumienia emitowanych przez nich papierów wartościowych konieczna jest gruntowna wiedza na jej temat. Miałoby to zastosowanie na przykład w przypadku spółki nieruchomościowej, która mogłaby zostać zobowiązana do ujawnienia sprawozdania z wyceny zawierającego wszystkie istotne szczegóły dotyczące ważnych nieruchomości, niezbędne do celów wyceny. Dlatego właściwe organy powinny mieć możliwość przyjęcia proporcjonalnego podejścia oraz nałożenia wymogu, w stosownych przypadkach, aby tacy wyspecjalizowani emitenci umieszczali w swoich prospektach szczegółowe i odpowiednio dostosowane informacje na temat takiej działalności, wykraczające poza informacje wymagane od emitentów niewyspecjalizowanych.
(24) Ze względu na szybki rozwój rynków papierów wartościowych istnieje możliwość, że niektóre rodzaje papierów wartościowych, których nie uwzględniono w załącznikach do niniejszego rozporządzenia, będą oferowane publicznie lub zostaną dopuszczone do obrotu. W takim przypadku aby umożliwić inwestorom podjęcie świadomej decyzji inwestycyjnej, właściwe organy w porozumieniu z emitentem, oferującym lub osobą wnioskującą o dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym powinny zdecydować, które informacje należy zawrzeć w prospekcie.
(25) Aby zwiększyć efektywność procesu sporządzania prospektu i wyeliminować zbędne obciążenia, należy zezwolić na pominięcie poszczególnych informacji określonych w załącznikach do niniejszego rozporządzenia, które nie są istotne dla emitenta lub papierów wartościowych oferowanych lub dopuszczanych do obrotu na rynku regulowanym.
(26) Weryfikacja i zatwierdzanie prospektów stanowią proces wieloetapowy. W związku z tym decyzja właściwego organu o zatwierdzeniu projektu prospektu może obejmować kilka cykli analizy projektu prospektu i późniejszych poprawek wprowadzonych do niego przez emitenta, oferującego lub osobę wnioskującą o dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym w celu zapewnienia, aby projekt prospektu spełniał standardy kompletności, zrozumiałości i spójności. Aby zagwarantować pewność procesu zatwierdzania, konieczne jest określenie, jakie dokumenty należy przedstawić właściwym organom na poszczególnych etapach tego procesu.
(27) W celu zapewnienia efektywności właściwym organom należy zezwolić na przeprowadzenie mniej dokładnej weryfikacji w przypadku, gdy w projekcie prospektu powielono informacje, które zostały już zweryfikowane lub poddane przeglądowi.
(28) Aby właściwe organy mogły wyszukiwać konkretne wyrażenia lub słowa w przedłożonych dokumentach, co zapewni efektywność i terminowość procesu weryfikacji prospektów, projekty prospektów wraz z dodatkowymi informacjami powinny być przedkładane w formacie elektronicznym umożliwiającym wyszukiwanie i przy wykorzystaniu środków elektronicznych akceptowanych przez właściwy organ.
(29) Emitenci, oferujący lub osoby wnioskujące o dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym powinni być w stanie wykazać właściwemu organowi to, w jaki sposób uwzględnili kwestie zgłoszone przez ten organ. Dlatego konieczne jest, aby każdy projekt prospektu przedłożony właściwemu organowi, z wyjątkiem pierwszego projektu, zawierał zarówno wersję poprawioną z wyraźnie zaznaczonymi wszystkimi zmianami dokonanymi w stosunku do uprzednio przedłożonego projektu, jak i wersję "oczyszczoną" bez zaznaczonych zmian.
(30) Aby ograniczyć do minimum opóźnienia w trakcie procesu weryfikacji, właściwe organy powinny być w stanie szybko ustalić wymogi informacyjne, które nie mają zastosowania lub nie są istotne. W tym celu właściwe organy należy informować o tym, jakich informacji nie zawarto w projekcie prospektu.
(31) Aby usprawnić sporządzanie prospektu, ułatwiając w ten sposób pozyskiwanie kapitału przez przedsiębiorstwa z siedzibą w Unii, oraz aby zapewnić stosowanie wspólnych norm podczas weryfikacji i zatwierdzania prospektów, wszystkie wymogi dotyczące formatu, treści, weryfikacji i zatwierdzania prospektów należy ustanowić w jednym rozporządzeniu.
(32) Ponieważ niniejsze rozporządzenie delegowane zastępuje rozporządzenie Komisji (WE) nr 809/2004 2 , to ostatnie rozporządzenie stało się nieaktualne i należy je zatem uchylić.
(33) W celu zachowania spójności stosowanie niniejszego rozporządzenia należy odroczyć do dnia rozpoczęcia stosowania rozporządzenia (UE) 2017/1129,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 14 marca 2019 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Jean-Claude JUNCKER |
|
Przewodniczący |
WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW
CZĘŚĆ A
DOKUMENTY REJESTRACYJNE
Załącznik 1: Dokument rejestracyjny dotyczący udziałowych papierów wartościowych
Załącznik 2: Uniwersalny dokument rejestracyjny
Załącznik 3: Dokument rejestracyjny dotyczący ofert wtórnych udziałowych papierów wartościowych
Załącznik 4: Dokument rejestracyjny dotyczący jednostek uczestnictwa emitowanych przez przedsiębiorstwa zbiorowego inwestowania typu zamkniętego
Załącznik 5: Dokument rejestracyjny dotyczący kwitów depozytowych wyemitowanych w oparciu o akcje
Załącznik 6: Dokument rejestracyjny dotyczący papierów wartościowych o charakterze nieudziałowym oferowanych inwestorom indywidualnym
Załącznik 7: Dokument rejestracyjny dotyczący papierów wartościowych o charakterze nieudziałowym oferowanych w obrocie hurtowym
Załącznik 8: Dokument rejestracyjny dotyczący ofert wtórnych papierów wartościowych o charakterze nieudziałowym
Załącznik 9: Dokument rejestracyjny dotyczący papierów wartościowych zabezpieczonych aktywami
Załącznik 10: Dokument rejestracyjny dotyczący papierów wartościowych o charakterze nieudziałowym emitowanych przez państwa trzecie oraz ich władze regionalne i lokalne
CZĘŚĆ B
DOKUMENTY OFERTOWE
Załącznik 11: Dokument ofertowy dotyczący udziałowych papierów wartościowych lub jednostek uczestnictwa emitowanych przez przedsiębiorstwa zbiorowego inwestowania typu zamkniętego
Załącznik 12: Dokument ofertowy dotyczący ofert wtórnych udziałowych papierów wartościowych lub jednostek uczestnictwa emitowanych przez przedsiębiorstwa zbiorowego inwestowania typu zamkniętego
Załącznik 13: Dokument ofertowy dotyczący kwitów depozytowych wyemitowanych w oparciu o akcje
Załącznik 14: Dokument ofertowy dotyczący papierów wartościowych o charakterze nieudziałowym oferowanych inwestorom indywidualnym
Załącznik 15: Dokument ofertowy dotyczący papierów wartościowych o charakterze nieudziałowym oferowanych w obrocie hurtowym
Załącznik 16: Dokument ofertowy dotyczący ofert wtórnych papierów wartościowych o charakterze nieudziałowym
CZĘŚĆ C
DODATKOWE INFORMACJE, KTÓRE NALEŻY UWZGLĘDNIĆ W PROSPEKCIE
Załącznik 17: Papiery wartościowe skutkujące powstaniem obowiązku zapłaty lub dostawy, powiązane ze składnikiem aktywów bazowych
Załącznik 18: Akcje bazowe
Załącznik 19: Papiery wartościowe zabezpieczone aktywami
Załącznik 20: Informacje pro forma
Załącznik 21: Zabezpieczenia
Załącznik 22: Zgoda
CZĘŚĆ D
PROSPEKT UE NA RZECZ ROZWOJU
Załącznik 23: Specjalne podsumowanie prospektu UE na rzecz rozwoju
Załącznik 24: Dokument rejestracyjny dotyczący udziałowych papierów wartościowych w ramach prospektu UE na rzecz rozwoju
Załącznik 25: Dokument rejestracyjny dotyczący papierów wartościowych o charakterze nieudziałowym w ramach prospektu UE na rzecz rozwoju
Załącznik 26: Dokument ofertowy dotyczący udziałowych papierów wartościowych w ramach prospektu UE na rzecz rozwoju
Załącznik 27: Dokument ofertowy dotyczący papierów wartościowych o charakterze nieudziałowym w ramach prospektu UE na rzecz rozwoju
CZĘŚĆ E
INNE KATEGORIE INFORMACJI
Załącznik 28: Wykaz informacji dodatkowych umieszczanych w ostatecznych warunkach
Załącznik 29: Wykaz emitentów specjalnych
1 Dz.U. L 168 z 30.6.2017, s. 12.
2 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 809/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. wykonujące dyrektywę 2003/71/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie informacji zawartych w prospektach emisyjnych oraz formy, włączenia przez odniesienie i publikacji takich prospektów emisyjnych oraz rozpowszechniania reklam (Dz.U. L 149 z 30.4.2004, s. 1).
3 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie rynków instrumentów finansowych oraz zmieniająca dyrektywę 2002/92/WE i dyrektywę 2011/61/UE (Dz.U L 173 z 12.6.2014, s. 349).
4 Art. 2 zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 lipca 2019 r.
5 Art. 4 zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 lipca 2019 r.
6 Art. 12 zmieniony przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 lipca 2019 r.
7 Art. 13 zmieniony przez art. 1 pkt 4 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 lipca 2019 r.
8 Art. 24 ust. 4 zmieniony przez art. 1 pkt 5 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 lipca 2019 r.
9 Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2019/815 z dnia 17 grudnia 2018 r. uzupełniające dyrektywę 2004/109/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących specyfikacji jednolitego elektronicznego formatu sprawozdawczego (Dz.U. L 143 z 29.5.2019, s. 1).
10 Art. 25 ust. 5 zmieniony przez art. 1 pkt 6 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 lipca 2019 r.
11 Art. 28 zmieniony przez art. 1 pkt 7 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 lipca 2019 r.
12 Art. 30 zmieniony przez art. 1 pkt 8 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 lipca 2019 r.
13 Art. 32 ust. 1 lit. e) zmieniona przez art. 1 pkt 9 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2020 r.
14 Art. 32 ust. 1 lit. g) zmieniona przez art. 1 pkt 10 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2020 r.
15 Art. 32 ust. 1 lit. p) dodana przez art. 1 pkt 11 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2020 r.
16 Art. 32 ust. 1 lit. q) dodana przez art. 1 pkt 11 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2020 r.
17 Art. 33 ust. 7 zmieniony przez art. 2 pkt 1 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 lipca 2019 r.
18 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1286/2014 z dnia 26 listopada 2014 r. w sprawie dokumentów zawierających kluczowe informacje, dotyczących detalicznych produktów zbiorowego inwestowania i ubezpieczeniowych produktów inwestycyjnych (PRIIP) (Dz.U. L 352 z 9.12.2014, s. 1).
19 Dyrektywa 2003/71/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 4 listopada 2003 r. w sprawie prospektu emisyjnego publikowanego w związku z publiczną ofertą lub dopuszczeniem do obrotu papierów wartościowych i zmieniająca dyrektywę 2001/34/WE (Dz.U. L 345 z 31.12.2003, s. 64).
20 Art. 42 ust. 2 lit. g) zmieniona przez art. 2 pkt 2 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 lipca 2019 r.
21 Dyrektywa 2004/109/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie harmonizacji wymogów dotyczących przejrzystości informacji o emitentach, których papiery wartościowe dopuszczane są do obrotu na rynku regulowanym oraz zmieniająca dyrektywę 2001/34/WE (Dz.U. L 390 z 31.12.2004, s. 38).
22 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dz.U. L 173 z 12.6.2014, s. 1).
23 Art. 46a dodany przez art. 1 pkt 12 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2020 r.
24 Załącznik 1 zmieniony przez art. 1 pkt 13 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2020 r.
25 Załącznik 3 zmieniony przez art. 1 pkt 14 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2020 r.
26 Załącznik 4 zmieniony przez art. 1 pkt 15 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2020 r.
27 Załącznik 6 zmieniony przez art. 1 pkt 16 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2020 r.
28 Załącznik 7 zmieniony przez art. 1 pkt 17 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2020 r.
29 Załącznik 8 zmieniony przez art. 1 pkt 18 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2020 r.
30 Załącznik 9 zmieniony przez art. 1 pkt 19 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2020 r.
31 Załącznik 16 zmieniony przez art. 1 pkt 20 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2020 r.
32 Załącznik 24 zmieniony przez art. 1 pkt 21 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2020 r.
33 Załącznik 25 zmieniony przez art. 1 pkt 22 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2020 r.
34 Załącznik 26 zmieniony przez art. 1 pkt 23 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2020 r.
35 Załącznik 27 zmieniony przez art. 1 pkt 24 rozporządzenia nr 1273/2020 z dnia 4 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.300.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2020 r.